Mikä on teidän perheen "outo" lempiruoka?
Siis mitä teillä syödään nautinnolla, ja muut ihmettelee/yökkäilee?
Meillä tilliliha
Ja toisena veriletut valkokastikkessa
Kommentit (30)
Siinä ei siis sinänsä ole mitään outoa, mutta aikanaan ala-asteella meillä siinä oli nakkeja! ja sitä lähtien meilläkin on niitä syöty pinaattikeiton kanssa. Jotenkin ne vain passaa siihen. Kokeilkaapa!
Ihan vasta hehkuttelin omille lapsille kun kouluaikainen nakki-pinaattikeitto oli niin HyVää!!! =0) Ihmettelivät ääneen, että nakkeja pinaattikeitossako, mitä ihm....?
valkosipulietanoilla koko perhe, kun sille päälle satumme.
Sienikeitto on toinen suosikki.
Lapseni kanssa rakastetaan sitä.
Kukaan hänen kavereistaan ei suostu syömään.
Sitä en edes kysy miten voit itse niitä syödä mutta että vielä lapsille tungetaan jotain tollasta! Hyi h**vetti!
myös laspet ovat pienestä asti tykänneet erilaisista simpukoista, mustekalasta ja ostereista. En nyt tiedä onko tämä kovin erikoista noin yleensä, minien tuttavaperheiden lapsille ei kelpaa edes kala.
Mun on tehnyt jo pitkän aikaa mieli. Olen joskus saanut jossain todella hyviä ja niiden maku muistuu mieleen vieläkin.
ihmiset on outoja ei ruoat jos esim. Sushia, merenelävia, halloumia yms pitää outoina.
Meilläkin nuo ihan arkipäivää
ihmiset on outoja ei ruoat jos esim. Sushia, merenelävia, halloumia yms pitää outoina. Meilläkin nuo ihan arkipäivää
Sanotaan nyt vaikka tofupata. Muuten mainitsemisen arvoisia ovat sieniä, linssejä ja papua sisältävät ruoat sekä kasvisruoat ylipäätään.
Minulle ja lapselle maistuu lisäksi merenelävät.
Jauheliha ja sipuli paistetaan, mausetaan paprikajauheella, mustapippurilla.
Oncle Bens 7 viljan "riisi" keitetään lihaliemikuutin kanssa.
liha ja riisi yhdistetään täytetään paprikat ja uuniin 20 min 175 astetta
nro 10
Jauheliha ja sipuli paistetaan, mausetaan paprikajauheella, mustapippurilla.
Oncle Bens 7 viljan "riisi" keitetään lihaliemikuutin kanssa.
liha ja riisi yhdistetään täytetään paprikat ja uuniin 20 min 175 astettanro 10
taisin olla 16.
Jauheliha ja sipuli paistetaan, mausetaan paprikajauheella, mustapippurilla. Oncle Bens 7 viljan "riisi" keitetään lihaliemikuutin kanssa. liha ja riisi yhdistetään täytetään paprikat ja uuniin 20 min 175 astetta nro 10
taisin olla 16.
mutta laitan mikroon, ei tarvitse koko uunia kuumentaa muutaman paprikan takia.
Raa´alla jauhelihataikinalla. Aikuiset syö, lapsi ei.
Erityisesti pojan 4 v suosikki, saattaa syoda 16 etanaa yhdella istumalla... ;-)
Toki syomme myos mustekalaa ja halloumia; oikeastaan syomme ruokia todella laidasta laitaan ainakin jos vertaa perisuomalaisiin ruokiin.
pitää erikoisena niin ettei lapsille maistuisi..? Jauhelihaa ja paprikajauhetta..
Jauheliha ja sipuli paistetaan, mausetaan paprikajauheella, mustapippurilla. Oncle Bens 7 viljan "riisi" keitetään lihaliemikuutin kanssa. liha ja riisi yhdistetään täytetään paprikat ja uuniin 20 min 175 astetta nro 10
Eli esim. paistettu kananmuna + ananasta, kurkkua, tomaattia. Ei kastikkeita tai välttämättä edes muuta leipää kuin näkkäriä voilla. Maistuu ja täyttää!
Koko perheen herkkujen herkku. Tuttavat ja sukulaiset ihmettelee miten voin lapsille raakaa kalaa syöttää..
Muuten en kyllä sushia oudoksi sanoisi.
sushi maistuu jopa juuri 1 vuotta täyttäneelle. Ehkä se on täällä Suomessa outo ruoka lapsiperheissä, mutta kyllähän se on ihan arkinen ruoka aikuisilla. Minä käyn sushilounaalla noin 2-3 kertaa viikossa. Se vaan ON niin ihanaa ruokaa.
kaalipata, siis kaalia ja jauhelihaa, mausteena siirappia. Lapset tykkää tosi paljon, kylässä olleet serkut ei suostuneet syömään ja aikuiset vieraatkin nikottelee.
Toinen herkku on jauhelihalla ja riisillä täytetyt paprikat. Tästäkin on kysytty "syökö teidän lapset muka tuota?"