Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monet suomalaiset tuntee aika huonosti oman maansa historiaa.

Vierailija
21.09.2010 |

Oon miettinyt, että mistähän se johtuu. Onko sisällissodan ja siitä puhumattomuuden trauma niin syvä vieläkin. JA siihen päälle vielä sotavuosien aiheuttama trauma ja puhumattomuus.

Tuli tuosta mieleen, kun tuossa alempana jollekin tuntui olevan yllätys (vai tulkitsinko väärin), millaisen syrjinnän kohteeksi esimerkiksi karjalanevakot ovat joutuneet (siis tämä joka ihmetteli millaisia idiootteja ap:n mummo on kohdannut.) Kun sehän on kuitenkin aika yleisessä tiedossa.

Olen muuten sitä mieltä, että nykyisiä mamukriitikkoja tullaan tulevaisuudessa pitämään ihan samanlaisina idiootteina. :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

armaassa kotomaassamme.

Vierailija
2/2 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo karjalan evakkojen kohtelu johtui osin huonosti hoidetusta maanjaosta. Esim. isoäitini vanhemmat joutuivat antamaan itse raivatut omille pojille varatut viljelymaat ja vesialueet evakoille. He ikään kuin joutuivat maksamaan syyttöminä sen, että evakot olivat menettäneet omat maansa venäläisille. Ei ehkä ihan reilua.

Jotkut kunnat hoitivat asian paremmin ja evakoille ei pakkolunastettu yksityisiltä vaan maat annettiin kunnan omistamilta alueilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä