Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

monikulttuurisuuden karsastajat: kuinka supisuomalaisia itse olette?

Vierailija
21.09.2010 |

se on aika jännää kun mennään sukuhistoriassa taaksepäin ja tulee aika nopsaan vastaan muualta Suomeen muuttaneet mamuesi-isät ;)

ihan rehellisesti, katsokaapa pikkuisen omaan ja puolisonne historiaan :)

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että he eivät elä maassa maan tavalla. Ja nämä, jotka tulevat veronmaksajien elätiksi. Mitä helekuttia me niillä tehdään ku kohta ollaan kusessa muutenkin (eläkeläispommi)? Pari maahanmuuttajaa tunnen henkilökohtaisesti ja ihan itseään saavat syyttää, etten heistä pidä. Alistavat naista ja ovat sitä mieltä että nainen on heidän omaisuuttaan.

Mikähän on sinun vaatimasi "maassa maan tavalla" kun tästäkin kuulee niin monta erilaista versiota kuin on erilaisia suomalaisiakin?!

Vierailija
42/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä keskustelussa paistaa läpi se kuinka pihalla ihmiset on koko mamu-jutusta. sitkeässä elää ajatus siitä, että ne MUUT tulevat tänne, solkottavat omaa kieltään, vie meidän työpaikat ja naiset, mutta herrajumala jos eivät töissä käy, millaisia pummeja ovatkaan, ja miksi ne vain keskenään on, eikö suomalainen puoliso kelpaa.

ei mitään järkeä.

vaikka kuinka yritän, en vain saata käsittää mistä tuollaista vauhkoontunutta ajatusmaailmaa syntyy. vaikka rautalangalla koittaisi kaivella jonkinlaisia älykkäitä argumentteja mamukriitikon mielipiteen taustalta, niitä vain ei löydy.

totta hemmetissä muakin vitutaa sosiaalipummit ja loiset. mutta niitä tunnen siinä väestönosassa joita jotkut kutsuvat kantaväestöksi. en käsitä sitä kuinka se loisiminen on paheksuttavampaa jos on muualta tullut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska he saavat täältä ilmaista rahaa. Jos he tarvitsisivat turvapaikkaa, he menisivät tuttuun naapurimaahan tai lähistölle, eivätkä lähtisi eri kulttuuriin, uskonnon ja ilmaston maahan.

Osa kulttuureista voi sulautua meidän kulttuuriin, jos heitä on vähän. Jos heitä on paljon, he säilyttävät oman yhteisönsä, eivätkä edes halua sulautua kantaväestöön. Esimerkiksi tummaihoiset USA:ssa, eivät ole vielä monen sadan vuoden jälkeenkään sulautuneet väestöön, vaan tekevät rikoksia ym. eniten.

Toivottavasti en vaikuta rasistilta, jos sanon faktoja. Haluan auttaa heitä mielummin kotimaassaan.

Vierailija
44/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamukriittinen. Ja ehkäpä juuri siksi. ON tullut nähtyä yhtä sun toista mitä vääränlaisten ihmisten maahanmuutto aiheuttaa, sellaista mitä ei tavallinen suomalainen välttämättä koskaan edes näe.

Vierailija
45/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska he saavat täältä ilmaista rahaa. Jos he tarvitsisivat turvapaikkaa, he menisivät tuttuun naapurimaahan tai lähistölle, eivätkä lähtisi eri kulttuuriin, uskonnon ja ilmaston maahan.

Osa kulttuureista voi sulautua meidän kulttuuriin, jos heitä on vähän. Jos heitä on paljon, he säilyttävät oman yhteisönsä, eivätkä edes halua sulautua kantaväestöön. Esimerkiksi tummaihoiset USA:ssa, eivät ole vielä monen sadan vuoden jälkeenkään sulautuneet väestöön, vaan tekevät rikoksia ym. eniten.

Toivottavasti en vaikuta rasistilta, jos sanon faktoja. Haluan auttaa heitä mielummin kotimaassaan.

ei harrajumala...

tiedätkö mitä tarkoittaa "kiintiöpakolainen"?

luuletko että Somalian naapurimaihin mahtuu enää yhtään pakolaista? väitätkö että ihan tosissaan rikosten teko on osa mustaa kulttuuria??

sinä jos kuka olet rasisti.

Vierailija
46/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremman toimeentulon perässä vai matkustaako toiselle puolelle maapalloa ilmaisen rahan perässä.

Vierailija
47/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska he saavat täältä ilmaista rahaa. Jos he tarvitsisivat turvapaikkaa, he menisivät tuttuun naapurimaahan tai lähistölle, eivätkä lähtisi eri kulttuuriin, uskonnon ja ilmaston maahan. Osa kulttuureista voi sulautua meidän kulttuuriin, jos heitä on vähän. Jos heitä on paljon, he säilyttävät oman yhteisönsä, eivätkä edes halua sulautua kantaväestöön. Esimerkiksi tummaihoiset USA:ssa, eivät ole vielä monen sadan vuoden jälkeenkään sulautuneet väestöön, vaan tekevät rikoksia ym. eniten. Toivottavasti en vaikuta rasistilta, jos sanon faktoja. Haluan auttaa heitä mielummin kotimaassaan.

ei harrajumala... tiedätkö mitä tarkoittaa "kiintiöpakolainen"? luuletko että Somalian naapurimaihin mahtuu enää yhtään pakolaista? väitätkö että ihan tosissaan rikosten teko on osa mustaa kulttuuria?? sinä jos kuka olet rasisti.

tarkoitat käyttämälläsi termillä "musta kulttuuri" ?

Vierailija
48/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustalaiset varastavat useammin. Näin se vain on. Älä ole sinisilmäinen. Maailma on täynnä häikäilemättömiä ihmisiä, jotka käyttävät muita hyväksi. Laput pois vaan silmiltä! Ja en tarkoita, että kaikki on, mutta maahanmuutto aiheuttaa suuria ongelmia.

ei harrajumala...

tiedätkö mitä tarkoittaa "kiintiöpakolainen"?

luuletko että Somalian naapurimaihin mahtuu enää yhtään pakolaista? väitätkö että ihan tosissaan rikosten teko on osa mustaa kulttuuria??

sinä jos kuka olet rasisti.

Vierailija
49/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi tummaihoiset USA:ssa, eivät ole vielä monen sadan vuoden jälkeenkään sulautuneet väestöön, vaan tekevät rikoksia ym. eniten.

tämän ^kirjoittajan^ toteamukseen että tummaihoiset eivät ole mnen sadan vuoden jälkeen sulautuneet väestöön, vaan tekevät rikoksia, ikään kuin sulautumisen vastakohta on omasta kulttuurista kiinni pitäminen, eli tässä kirjoittajan mielestä rikosten tekeminen on tummien ominta kulttuuria.

Vierailija
50/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustalaiset varastavat useammin. Näin se vain on. Älä ole sinisilmäinen.

miten mustalaiset liittyy mamuihin? mustalaiset ovat asuneet Suomessa satoja satoja vuosia..

Vierailija
51/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustalaiset varastavat useammin. Näin se vain on. Älä ole sinisilmäinen.

miten mustalaiset liittyy mamuihin? mustalaiset ovat asuneet Suomessa satoja satoja vuosia..

ole integroituneet suomalaiseen yhteiskuntaan satojenkaan vuosien aikana.

Vierailija
52/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sä selität suomalaisen rikollisuuden?

Vierailija
53/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinoin joskus täältä köyhyyttä pakoon.

Heidän oli ansaittava oma hyvinvointi työtä tekemällä, ja asunnot eivät tulleet ilmaisiksi!

Tässä on vanhan ajan maahanmuuton ja 2000-luvun humanitaarisen maahanmuuton ero.

Mutta se ei ole nykypäivän maahanmuuttajien vika, vaan se on näiden länsimaisten yhteiskuntien päättäjien vika, että ylläpitävät tälläistä järjestelmää.

Vierailija
54/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on aika jännää kun mennään sukuhistoriassa taaksepäin ja tulee aika nopsaan vastaan muualta Suomeen muuttaneet mamuesi-isät ;) ihan rehellisesti, katsokaapa pikkuisen omaan ja puolisonne historiaan :)

Mä en usko, että kovin monelle mamu-kriitikolle ihan vaan se erivärinen iho tai kieli on ongelma.

Ongelma on se, että tietyt etniset ryhmät aiheuttavat ihan kohtuuttomasti ongelmia, suhteutettuna kantaväestöön tai muihin mamuihin.

Ja ap:n kaltaiset pällit eivät näistä asioista pysty keskustelemaan, vaan tekevät juuri tämän kaltaisia paska-aloituksia.

Vierailija
55/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuuluttu sekä Venäään, että Ruotsiin. Varmasti jokaisessa meissä suomalaisessa on sukujuuria suuntaan tai toiseen.

Minun tiedetyt sukujuuret ovat "suomalaiset". Osa on karjalasta, osa taas umpisavolaista jopa 1700-luvulle saakka. Osa hämäläistä.

Että riittääkö ap:lle 1700-luvulle asti olevat suomalaiset sukujuuret?

Mistä ap itse on kotoisin?

Vierailija
56/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinoin joskus täältä köyhyyttä pakoon.

Heidän oli ansaittava oma hyvinvointi työtä tekemällä, ja asunnot eivät tulleet ilmaisiksi!

Tässä on vanhan ajan maahanmuuton ja 2000-luvun humanitaarisen maahanmuuton ero.

Mutta se ei ole nykypäivän maahanmuuttajien vika, vaan se on näiden länsimaisten yhteiskuntien päättäjien vika, että ylläpitävät tälläistä järjestelmää.

elintasopakolainen missään vaiheessa saanut kunnan asuntoa ja sossusta rahaa? älä nyt ole naurettava.

Vierailija
57/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä ylittää tietyn rajan, yhteiskunta ei enää toimi. Meillä on täällä toimiva yhteiskunta. Minä en tahtoisi romuttaa sitä.

ja he ovat pakolaisia, pahimmista olosuhteista tulleita 18 vuotta sitten ensimmäiset. Valtion hakemana.

Minä potkisin helvettiin nuo suomalaiset "työttömät" pummit kantabaareissaan, roskasakkia verrattuna pakolaisiin.

Vierailija
58/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että kovin monelle mamu-kriitikolle ihan vaan se erivärinen iho tai kieli on ongelma.

tässä keskustelun aloituksessani aloitin puhumaan siitä, kuinka vastustetaan mamuja sillä verukkeella, että monikulttuurisuus on paha asia suomalaiselle kulttuurille. ihonväristä en ole puhunut mitään.

en oikein ymmärrä miten "kaltaiseni pälli" ei pysty keskustella asioista. koko ajanhan mä tässä keskustelen :D sinä vain tulit mesoamaan jostain ihonväristä ja rikoksista tähän ketjuun, jostain pienen vähemmistön ongelmista, kun minä aloin puhumaan kulttuurista. aikanuivaa tulla haukkumaan aloitusta paskaksi jos minä puhun aidasta ja sinä aidan seipäästä.

itse olen kotoisin ihan Helsingistä. äidin puolelta, kuten sanottua, sukua vusisatojen saatossa tullut pohjanmaan kautta Ruotsista, Saksasta ja Tanskasta, isän puolella tullut Venäjän puolelta savoon.

Vierailija
59/59 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä keskustelun aloituksessani aloitin puhumaan siitä, kuinka vastustetaan mamuja sillä verukkeella, että monikulttuurisuus on paha asia suomalaiselle kulttuurille. ihonväristä en ole puhunut mitään.

en oikein ymmärrä miten "kaltaiseni pälli" ei pysty keskustella asioista. koko ajanhan mä tässä keskustelen :D sinä vain tulit mesoamaan jostain ihonväristä ja rikoksista tähän ketjuun, jostain pienen vähemmistön ongelmista, kun minä aloin puhumaan kulttuurista. aikanuivaa tulla haukkumaan aloitusta paskaksi jos minä puhun aidasta ja sinä aidan seipäästä.

itse olen kotoisin ihan Helsingistä. äidin puolelta, kuten sanottua, sukua vusisatojen saatossa tullut pohjanmaan kautta Ruotsista, Saksasta ja Tanskasta, isän puolella tullut Venäjän puolelta savoon.