Montako tuntia siivoojalla menee viikkosiivoukseen?
Kommentit (9)
jos halutaan, että imuroi, pesee lattiat ja pyyhkii pölyt + siivoaa vessan? Onko kellään hintatietoja pk-seudulla? Kerran viikossa kelpaisi tuollainen siivous.
Siitähän se riippuu.Minulla menee tämän 200m2 talon perus-siivoukseen 3 tuntia.Jos siis imuroin,moppaan,pyyhin pölyt,vaihdan petivaatteet,käytän matot pihalla,siivoan vessat ja kylppärin jne
kun itse siivotessa laitan myös tavaroita paikoilleen, täytän ja tyhjennän tiskikonetta, lajittelen pyykkejä ja laitan niitä kaappeihin ym niiden varsinaisten imuroimisien jne lomassa.
Jos meillä kävisi siivooja, tekisin edelleen ensinmainitut itse.
Suunnilleen sama aika kuin sinulla.
itseltä tuhraantuu melkein koko päivä jos vaihdan lakanat ja teen koko muunkin siivouksen. meillä myös 200 neliötä!
asukkaita 7.
2kerrosta.
ja siivooja veloittaa 3,5h, mutta uskoisin että hänellä menee vähän vähemmän aikaa. Käy viikoittain. Imuroi, nihkeäpyyhkii lattiat, pyyhkii pölyt tasopinnoilta, putsaa keittiön ja kodinhoitohuoneen työtasot, pesee 2 vessaa, kylppärin ja saunan suihkutilan (ei saunaa), pesee peilit ja lasipöydät, pyyhkii tahrat ovista sekä kerran kuussa pyyhkii jalkalistat. Meillä ei ole mattoja tms. joita pitäisi siirrellä ja teemme itse järjestelytyön etukäteen. Jälki on ollut hyvää.
Paljonko on tuntitaksa ja missä päin Suomea asutte?
Mattojen imurointi ja tuuletus, lattioiden imurointi ja pesu, vessojen pesu ja pölyjen pyyhkiminen.
Jos kuuluu vuodevaatteiden vaihto ja sänkyjä on useita, niin voi tunnin lisätä.
Toimin siis aikanaan kotisiivoojana.
Näissä kodeissa siis oli perussiivottu, eikä esim. tavaroiden järjestelyyn mennyt aikaa.
kolmessa tasossa noin 170 asuinneliötä. Siivooja tekee töitä 3,5-4 tuntia. Veloitus 39 euroa tunti, kotitalousvähennys se 60%. Asutaan VAntaalla.
Mutta sanoisin, etta noin 5.