Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päivystyksessä suhtaudutaan psyykkisesti sairaaseen ihmiseen?

Vierailija
20.09.2010 |

Jos menen nyt päivystykseen ja sanon että kuolen kohta kun on henkisesti niin paha olo niin miten siellä suhtaudutaan minuun?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiseen, joka on psyykkisesti sairas. Kyllä hoitoa päivystyksessä saa, vaikka huonoja kokemuksia varmasti joillakin on. Ilman muuta päivystykseen pitää mennä, jos on niin huonossa jamassa että kiireellisen hoidon tarpeessa on.

Vierailija
22/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen nyt päivystykseen ja sanon että kuolen kohta kun on henkisesti niin paha olo niin miten siellä suhtaudutaan minuun?

Kyllä se siitä. Ei ne lääkärit muuta tee kuin jaa nappeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti hei, älkää valako vain lisää epätoivoa ihmiseen, joka on psyykkisesti sairas. Kyllä hoitoa päivystyksessä saa, vaikka huonoja kokemuksia varmasti joillakin on. Ilman muuta päivystykseen pitää mennä, jos on niin huonossa jamassa että kiireellisen hoidon tarpeessa on.

No höpsis. Hän kysyi, hänelle vastataan. Miksi pitäisi valehdella?

Vierailija
24/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pimahti vuosi sitten, kasaantui kaikenlaista ja tuntui, että oikeasti menen psykoosiin. Viisi puhelua, joihin tosissaan sai kerätä kaikki voimansa. Viimeisin ehdotus oli ajanvaraus ylibuukatulle työterveyslääkärille. Soitin vielä ensimmäiseen paikkaan, koska kohtelu siellä oli kuitenkin inhimillistä. Suostuivat lopulta ottamaan vastaan. Olin kolme viikkoa akuuttihoito-osastolla ja solmu selvisi. Lääkäri ei tosin tuntunut ymmärtävän, miten lähellä todellista sekoamusta olin, kokenut hoitaja pelasti. Tällä mallilla on psyykkisesti sairaiden hoito Suomessa. Kaikilla ei ikävä kyllä ole sitä pienintäkään voimaa soittaa edes kahta puhelua, jos ensimmäisestä käännytetään pois. Voimia ap:lle!

Vierailija
25/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivystykseen pahan manian vuoksi. Ystävä oli tässä vaiheessa valvonut kaksi vuorokautta ja oli todella sekava. Ei päässyt osastolle.

Vierailija
26/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti mulla on sen verran monta yritystä takana että tietävät jo... mutta ei minua ole ikinä käännytetty ovelta aina oolen sen lähetteen saanut psykiatriselle puolelle.

Vierailija
27/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten iisi lenkki raikkaassa syysilmassa ja sitten saunaan? Kyllä se siitä. Ei ne lääkärit muuta tee kuin jaa nappeja.

Itsellänikin masennus nykyään sellaista että ahdistukseen auttaa lenkkeily ja sauna, mutta vielä pari vuotta sitten olin niin kamalassa jamassa että sen voi ymmärtää ainoastaan toinen saman kokenut, tai muuten läheltä nähnyt. Itsekkin siitä nousin ilman lääkkeitä, mutta valtavan työn se vaati ja ammatti-ihmisten apua, ei siihen ihan lenkki ja sauna riittänyt.

Vierailija
28/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten iisi lenkki raikkaassa syysilmassa ja sitten saunaan? Kyllä se siitä. Ei ne lääkärit muuta tee kuin jaa nappeja.

Itsellänikin masennus nykyään sellaista että ahdistukseen auttaa lenkkeily ja sauna, mutta vielä pari vuotta sitten olin niin kamalassa jamassa että sen voi ymmärtää ainoastaan toinen saman kokenut, tai muuten läheltä nähnyt. Itsekkin siitä nousin ilman lääkkeitä, mutta valtavan työn se vaati ja ammatti-ihmisten apua, ei siihen ihan lenkki ja sauna riittänyt.

Itse sairastin myös vaikean masennuksen ja vaikka se liikkeelle pääsy oli vaikeaa niin lenkkeilyn ja saunan jälkeen oli parempi olo kuin jos olisi jäänyt hikisessä yöpuvussa sohvalle makaamaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi