Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päivystyksessä suhtaudutaan psyykkisesti sairaaseen ihmiseen?

Vierailija
20.09.2010 |

Jos menen nyt päivystykseen ja sanon että kuolen kohta kun on henkisesti niin paha olo niin miten siellä suhtaudutaan minuun?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hoitaa kuntoon! Mene ihmeessä, jos siltä tuntuu :)

Psyykkisesti sairaita on paljon, ja joskus sairastaneita vielä enemmän.

Vierailija
2/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee tyynesti ilmoittamaan, että nyt heittää lopullisesti...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin ovat hirveän innostuneita hoitamaan psyykkisiä vaivoja päivystysaikaan.

Vierailija
5/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen sinne itkevänä ja kerron vaikka että olen syönyt jo maksimi annokset särkylääkkeitä ja pelkään ottavani liikaa...

Vierailija
6/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakkohan niihin on jollain tavalla ottaa kantaa.

lääkäri

Vierailija
7/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisit tapahtuvan?

Vierailija
8/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan ja aina tämä tapahtunut päivystysaikaan. Ja ihan ok on suhtauduttu. Minun ongelmani on ollut kaksisuuntaisen mielialahäiriön vakavat tai psykoottiset masennusjaksot, jotka tulevat aika rytinällä. Ja mulla ei ole ollut yli 10 vuoteen manioita tai hypomanioita...vain masennusjaksoja.

Vierailija
9/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla karmea kokemus tästä. Olin vuosi sitten todella pohjalla, ahdisti valtavasti ja kaikki oli mustaa. Pää täynnä itsetuhoisia ajatuksia.

Yhtenä päivänä tuntui että seinät todellakin kaatuu mun päälle, en saanut kerrottua miehellenikään kuinka paha olo oli, oli sellainen outo täysin ulkopuolinen epätodellinen olo. Sain itsestäni irti lähteä päivystykseen. Kävelin sinne zombiena. Vastaanotto oli se, että mulle naurettiin kun ilmottauduin, tivattiin suureen ääneen mikä vaivaa. Kaikki myöhemmin tulleet päästettiin ohi jonossa, häivyin lopulta paikalta nöyryytettynä. Olisi kai pitänyt heittäytyä maahan makaamaan tai jotain, päästäkseen lääkäriin.

Tätä tapahtunutta seurasi mulla puolen vuoden sairausloma keskivaikean masennuksen vuoksi. Jälkikäteen ajatellen osastojakso olisi voinut olla paikallaan.

Toivon totisesti että saat apua ja asiallista kohtelua minne menetkin!

Vierailija
10/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antavat särkylääkettä ja unilääkettä niin että saan nukuttua...

Aamulla voisin selvittää asiaa lääkärin ja läheisteni kanssa ja aloittaa mielialalääkityksen ja keskustelut.

ap

Vierailija
11/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et edes pääse lääkärille. Hoitaja voi katsoa sua. Ja varmaan kehottaa omalääkärille virka-aikaan.

Itse olen vienyt psyykkisesti sairaan lähiomaisen lääkäriin kaksi kertaa. Tämä on ollut ihan sekaisin, viimeksi kaikki toimintakyky mennyt. Ei nuku syö eikä pystynyt puhumaankaan ja silti sain tosissani selitellä, että omaiseni ei ole nyt ihan oma itsensä.

Vaikea oli saada hänet sairaalaan. Vaikka taustalla on aiempia sairaalajaksojakin. Nuori lääkäripoika kyseli typeriä ja lopulta alkoi kysellä sitten mikä tämän ihnisen diahnoosi sitten olisi ja mikä psykiatrisen sairaalan virallinen nimi on jne. Ajattelin, että etkö sinä ole se lääkäri, enkä minä.

Ehkä tapaus oli lääkärin ensimmäinen psykiatrinen hoitoonhakija.

Jotenkin nämä omat kokemukset tekevät sen, että en usko, että kovin vakavasti ap:n huolia otetaan.

Vierailija
12/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos ihminen on itsetuohoinen, että pitäiskö odotella kiltisti omalääkärin tmv. aikaa? Onko ihminen pelkästään fyysinen olento ja psyyke ei sitten niin tärkeä?? T:Omainen

Vierailija
13/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei se päällimmäisenä mielessä olisikaan. Silloin vasta on otettava isommin kantaa. Omakohtaisten kokemusten mukaan jos "tyynesti ilmoittaa" että kohta napsahtaa, ei suhtauduta kovin vakavasti. Kehotetaan soittamaan virka-aikaan psyk.polille ja liittymään jonon jatkoksi.

Vierailija
14/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vakaita itsemurhasuunnitelmia ja ne kerrot, pitäisi päästä...

Vierailija
15/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt useamman kerran ihan oikean yliannostuksen ottaneena (turha sun niitä särkylääkkeitä on yliannostaa, pilaat vain maksasi ja vatsasi) eikä ne ole ehdottaneet osastolle jäämistä. En siis sitä varten mennytkään vaan vatsahuuhtelua katumapäälle tultuani. Olin tuolloin melko impulsiivinen. Sitten kun olin kahtena peräkkäisenä päivänä käynyt, toisena viilsin itseäni suutuksissani niin että piti tikata niin silloin pistivät suljetulle viikoksi. Vaikka menin silloinkin vain tikkauttamaan itseni.

Vierailija
16/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikös ne tas vähennä osastopaikkoja. Aikalailla sekaisin saat olla, että pääset sisälle sairaalaan.

Vierailija
17/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisesti on suhtauduttu. Kyseessä tosin oli selvä psykoositapaus ja omainen oli mukana.

Vierailija
18/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain onneksi nukahtamislääkkeitä että sain yön nukuttua. Sitten aamulla uudelleen lääkäriin. Sitten sain lääkityksen.

Vierailija
19/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sellaisia?

Vierailija
20/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap menee uhkailemaan keksityllä itsemurhalla, niin on vaara, että hänet pistetään suljetulle, ja sitä ap ei ilmeisesti halua. Tuskin tilanne kauheasti huononee vaikka odottaisi huomisaamuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan