Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua sitten jaksaa huvittaa rikkaat ihmiset

Vierailija
29.09.2010 |

elämässä kaikki pyörii oman navan ympärillä. Kyllä menee elämä hukkaan, kun lähimmäisenrakkaudesta ei mitään ymmärretä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap, etkö perustele väitettäsi tämän enempää?

Vierailija
2/24 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä todellakaan jalosta. Köyhillä on tutkimustenkin mukaan paljon enemmän kaikenlaisia ongelmia kuin rikkailla tai keskituloisilla ja sehän on täysin järkeenkäypää. Jos pitää koko ajan stressata, mistä saa ruokarahat ja joutuuko kadulle, niin tuskin on aikaa pohtia lapselle kehittäviä harrastuksia ja miten tämän tunne- elämän kehitystä parhaiten tukisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se terveys ja usko ole maallista mammonaa arvokkaampaa. ite lestana ajattelen näin. Vaikkakin kyllähän nuo raha asiat ressaavat välillä paljon, mutta toimeen on tähänkin päivään asti tultu.

Vierailija
4/24 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi tietää missä menee köyhän ja rikkan raja.

Vierailija
5/24 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kirjoittaja mahtoi tarkoittaa lähimmäisenrakkaudella?

Avaus on näköjään tehty 29.9.2010, joten alkuperäistä ei välttämättä saa vastaamaan kysymykseen.

En jaottelisi ihmisiä tulojen tai omaisuuden perusteella, vaikka esim. Topeliuksen kirjoituksissa köyhä lapsi oli aina se kiltti ja jalo. :))

Vierailija
6/24 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, turha kai edes näin vanhaan aloitukseen mitään kommentoida, mutta... ei ole nyt parempaakaan tekemistä.

Mielestäni otsikko ja sen sanavalinnat kertovat kaiken. Aloittajaa "huvittavat rikkaat ihmiset". Hänen kritisoimissaan asioissa ei vaan ole mitään huvittavaa, joten ap selvästikin tarkoitti että häntä ärsyttää. Jos kerran ketuttaa niin voisi sanoa niin, eikä väittää että "huvittaa". Mutta eihän ärsytys olisi ollut yhtä tehokasta oman itsensä korottamista kuin "huvittaminen"...

Vierailija
7/24 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karkeasti sanottu. Minä tunnen köyhiä ja rikkaita, molemmissa on ärsyttäviä ja ihania ihmisiä. Kyllä se riippuu ihmisestä itsestään millainen on. Oli köyhä tai rikas niin aina ne ihmiset ovat olleet pohjimmiltaan samanlaisia. Ystäväni meni rikkaisiin naimisiin ja rikastui sillä. Rahalla ökyily kesti vain hetken, sen jälkeen "palasi" normaaliksi. Edelleen on siis rikas ja naimisissa, mutta se oli se alkuhuuma..

Vierailija
8/24 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelevat, että me köyhät kadehditaan kaikki päivät niiden rahoja. Ja kuinka meidän köyhien elämä on niin "kurjaa". Itseasiassa oon huomannut, että rikkaat kadehtii paljon enemmän kuin köyhät. Ja ylipäätään rikkaat eivät ole niin onnellisia mitä antavat ymmärtää. Monilla takana perintöriitoja, alkoholismia, jopa insestiä yms..

Vierailija
9/24 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelevat, että me köyhät kadehditaan kaikki päivät niiden rahoja. Ja kuinka meidän köyhien elämä on niin "kurjaa". Itseasiassa oon huomannut, että rikkaat kadehtii paljon enemmän kuin köyhät. Ja ylipäätään rikkaat eivät ole niin onnellisia mitä antavat ymmärtää. Monilla takana perintöriitoja, alkoholismia, jopa insestiä yms..

Vierailija
10/24 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuttavapiirissä rinsaasti varakkaita ihmisiä, jotka natavat huomattavia summia hyväntekeväisyyteen. Ei taida kuulua montaa todella varakasta sinun tuttavapiiriisi, kun tuollaisia lauot.

Vierailija
11/24 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vaatii anoppia ottamaa lapset yökylään?

Vierailija
12/24 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkumaan ihmisiä tulotason perusteella? Pyöriikö tämä asia öin ja päivin mielessäsi? Itsellä (rikas?) arki kolmen lapsen ja työn parissa sen verran kiireistä, etten mieti kadehtiiko joku minua. Eipä ole edes mieleen tullut, saati että tulisin tänne "köyhiä" haukkumaan.

Vierailija
13/24 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee tänne haukkumaan parempiosaisia. Mitä jos yrittäisit parantaa itse omaa elämänlaatuasi sen sijaan, että myrkytät ympäristöäsi.

Vierailija
14/24 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa.Pärjätköön itse!!Eikö se Piikkiön kotikin lopetettu juuri hyväksikäytön vuoksi?

Vierailija
15/24 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sitten jaksaa huvittaa rikkaat ihmiset elämässä kaikki pyörii oman navan ympärillä. Kyllä menee elämä hukkaan, kun lähimmäisenrakkaudesta ei mitään ymmärretä.

suorastaan huokuu lähimmäisenrakkautta ;D

Vierailija
16/24 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapa itse kateus vaivata, kun pitää vaivautua aivan kirjoittelemaan tällaisista asioista tänne. Ja selvästi olet erittäin empaattinen ja rakastava ihminen (muuten vain yleistät, haukut, pilkkaat ja arvostelet).

Olen itse varakas ihminen, ja on varaakin olla hieman ylimielinen sinun kaltaisillesi, laiskoille ja kouluttamattomille, katkerille ihmisille.

Vierailija
17/24 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässä kaikki pyörii oman navan ympärillä. Kyllä menee elämä hukkaan, kun lähimmäisenrakkaudesta ei mitään ymmärretä.

mikäs vinkuja se siellä?

Joku varakkaampi ei tajua antaa rahojaan sinulle -veikkaan...

Ja elämähän se menee hänellä hukkaan ja lähimmäisenrakkauden puutteestakin pitää oikein valittaa.

Voi voi ja oi oi!

Vierailija
18/24 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kaksi kummilasta planin kautta. Annan säännöllisesti (kuukausittain) lahjoituksia useille eri hyvätekeväisyysjärjestöille ja säätiöille (erityisesti köyhät lapsiperheet ja luonnonsuojelu). Jouluisin annan isomman summan pelastusarmeijan joulupataan, lisäksi lahjoitan kaiken ylimääräisen (vaatteet, kengät ym) pelastusarmeijalle.

Miksikö lahjoitan rahaa ja tavaraa? Jotta voisin omalta osaltani auttaa minua huonommin pärjääviä. Aika moni tuttu toimii samalla tavalla.

Vierailija
19/24 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku köyhä, kipeä, muista kuin omasta syystä huonompiosainen kateellinen kouluttamaton paska tulee haukkumaan muita.

Poikkeuksetta.

Vierailija
20/24 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kaksi kummilasta planin kautta. Annan säännöllisesti (kuukausittain) lahjoituksia useille eri hyvätekeväisyysjärjestöille ja säätiöille (erityisesti köyhät lapsiperheet ja luonnonsuojelu). Jouluisin annan isomman summan pelastusarmeijan joulupataan, lisäksi lahjoitan kaiken ylimääräisen (vaatteet, kengät ym) pelastusarmeijalle. Miksikö lahjoitan rahaa ja tavaraa? Jotta voisin omalta osaltani auttaa minua huonommin pärjääviä. Aika moni tuttu toimii samalla tavalla.

harjoitatko lähimmäisenrakkautta face-to-face?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän