Argh noita Huutiksen "just-nyt-heti" myyjät. Ov
Voitin yhdeltä myyjältä 4 kohdetta, myyjällä on kohteissaan hirveät litaniat ehtoja (=maksu 3 päivän sisällä tai perun kaupat ja annan negan). No, eipä tuo mitään, kun mulla on tapana maksaa kahden päivän sisällä siitä, kun saan tilitiedot.
Mulla oli sama pankki kuin myyjällä ja hän sai maksun kahden tunnin päästä kohteiden sulkeutumisesta.
Noh, tuosta maksusta on nyt 17 päivää. Sain tänään tuotteet ja annoin myyjälle negat pitkästä toimitusajasta JA siitä, ettei myyjä vastaa viesteihin (laitoin kaksi kyselyä perään ja kyselin, että missä mennään).
Kävin äsken antamassa yhdelle ostajalle palautteen ja huomasin, että tuo idiootti myyjä oli antanut mulle kostonegat, missä kirjoittaa jota kuinkin näin; sitä saa mitä tilaa! Jos sulla oli niin kiire saada tavarat, niin olisit ilmoittanut siitä ennen huutoa!
Siis WTF? Kyse ei ollut mistään uusista tuotteista (mitkä myyjä olisi ehkä tilannut ulkomailta tms.) vaan käytetyistä lastenvaatteista ja kirjasta ja dvd:stä. Ja mielestäni on kohteliasta vastata kysymyksiin, varsinkin kun yhteissumma oli tollaset yli 30 euroa postikulujen kanssa laskettuna.. Eli mistään nappikaupasta ei ollut kyse.
Eipä nuo negat maata kaada, mutta ihmetyttää vaan, että miksi hitossa pitää läntätä tollaset litaniat ja ukaasit ja postituksella ei sitten ole paskankaan väliä, "postitan kun jaksan ja viitsin".
Kommentit (28)
en huuda mitään myyjiltä, joilla on kilometrin pituinen lista erilaisia vaatimuksia kauniissa kehyksissä. a) en jaksa lukea romaania, kun etsin huudettavaa, minusta Huutiksen normaalit säännöt ovat tarpeeksi kattavat b) jo tuollaisen listan esittäminen kertoo, että myyjä on hankala tapaus, jonka kanssa en välitä tehdä kauppoja
ei kiitos tuollaisille myyjille.
joskus 8-9 vuotta sitten. Ja sen jälkeen tuo negan anto mahdollisuus poistui (just näiden vittumaisten "ei lunastanut 10000 markan hv-kohdetta, vaikka oli voittajana 100 markan huudolla tms." "ansiosta"). Sittenhän se muuttui niin, että noista saattoi antaa neutraalin, mikä sekin oli musta perseestä. Itselläni on neljä "ei lunastanut kohdetta" palautetta ja just hv-kohteista. Kaikki samalta eukolta, huusin muistaakseni Iittalan tuikkuja, mun huudot oli 10 euroa ja kohteiden hv:t oli tyyliin 100 euroa.
Ja sitten tuo systeemi muuttui niin, ettei ostaja saanut kohteen tietoja, jos hv ei ylittynyt (ja tämä oli paras!!) eikä edes sitä Meklarin viestiä ja sitten ne menivät muuttamaan tuota taas ja nyt Meklarin viesti tulee, mutta siinä ei ole myyjän tietoja.
mä jätän myös tollaset väliin.
Me oltiin 4 vkon kesälomamatkalla ja kesken matkaa päivittelin uudestaan myytävää. Osa tuotteista oli osta heti toiminnolla ja tietty joku huusi heti, kun olin lisännyt housut ehkä 7.n kerran myytäväksi.
Olin tosi nolona siinä, sanoin että ollaan himassa vasta silloin ja silloin eikä siinä kaikki, kun tultiin kotiin, sain lämpöerosta tietty flunssan, olin pari päivää sängyssä ja lopulta jouduinkin laittaa housut maksikirjeenä = huutaja joutui luultavasti hakee housut postista.
Kaiken tämän jälkeen ostaja ei laittanut mulle negaa.
Mä sain kerran viestin sairaalasta, oli joutunut äkilliseen leikkaukseen, mutta käykö että sisko maksaa, kun tulee käymään vierastunnilla. Kyse oli tyyliin keskellä kesää talvivaatteesta tai toisinpäin. Vastasin jos nyt ihan rauhassa tulet kotiin ja maksat kun kerkeet ja unohdetaan siskon sotkeminen tähän n 5 euron juttuun.
Täytyy sanoa että jotkut oikeesti ottavat asiat tärkeämmin kuin toiset.
On mullakin pöllöjä tullut vastaan, onneksi valtaosa on fiksuja.
Sinuna myös muuttaisin negat niin että kaikki tajuavat sen olevan kostonega. Silloin kun toinen saa tälläisiä, esim sinun tapauksessa ne ei vaikuta muhun mitenkään, mutta myyjälle ne vaikuttaa tuplahuonosti.
joskus 8-9 vuotta sitten. Ja sen jälkeen tuo negan anto mahdollisuus poistui (just näiden vittumaisten "ei lunastanut 10000 markan hv-kohdetta, vaikka oli voittajana 100 markan huudolla tms." "ansiosta"). Sittenhän se muuttui niin, että noista saattoi antaa neutraalin, mikä sekin oli musta perseestä. Itselläni on neljä "ei lunastanut kohdetta" palautetta ja just hv-kohteista. Kaikki samalta eukolta, huusin muistaakseni Iittalan tuikkuja, mun huudot oli 10 euroa ja kohteiden hv:t oli tyyliin 100 euroa.
Ja sitten tuo systeemi muuttui niin, ettei ostaja saanut kohteen tietoja, jos hv ei ylittynyt (ja tämä oli paras!!) eikä edes sitä Meklarin viestiä ja sitten ne menivät muuttamaan tuota taas ja nyt Meklarin viesti tulee, mutta siinä ei ole myyjän tietoja.
myi tosi törkytörkytörky hintaan tuikkuja, kalliimmalla kuin normaalisti ja postikulut päälle ja aina veti herneet nenään, kun en suostuntu maksamaan. Mä harrastin sitä että säännöllisesti huutelin siltä 2 markalla skooleja ja tuikkuja ja aina vastasin ai et ole vieläkään kerennyt käymään Iittalassa, myyt vaan näin ja näin paljon kalliimmalla kuin sieltä saa.
Ainakin kirkkaita Kiviä sillä on ollut myynnissä nyt kesällä, kummastippas se kauppa ei ole käynyt..
myyjä tekee itsensä naurettavaksi. onneks varmaan suurin osa käyttäjistä ymmärtää lukea ne palautteet (negat ja neutraalit) ja tulkita ne oikein.
joissa on älyvapaat ehdot. Meillä on tilit Handelsbankenissa, joka tuntuu olevan harvinaisempi pankki ja maksun siirtyminen kestää sen 1-2 päivää. Jos en pääse koneelle esim. viikonloppuna jolloin kohde sulkeutuisi ja olisin mökillä kuten usein viikonloppuisin olen, olisin näiden "odotan maksun näkymistä tililläni kolmessa päivässä" tyyppien kanssa aina pulassa. Siksi en edes vaivaudu huutamaan. Myykööt heille joille ehdot kelpaavat.
SEn sijaan tietenkin "osta heti" kohde on sellainen, että tilitiedot ja muut saa usein minuutissa ja maksun voi suorittaa saman tien.
Ja todellakin, tuo vakioviesti on monelle uudelle käyttäjälle ihan hepreaa, itsellänikin oli lähes vuoden tauko huutiksessa ulkomailla asumisen johdosta enkä tajunnut tätä "uutuutta" palattuamme ja ihmettelin kun yksi myyjä laittoi vihaisen viestin kyselyyni että "se on vakioviestissä". What??? Olin aikaisemmin saanut Meklariviestejä enkä tajunnut tällaisen palvelun tuloa vaan katsoin vaan yhteystiedot enkä skrollannut viestiä loppuun.
Mutta huutiksessahan on muusta kaupankäynnistä poiketen sääntö, jossa myyjä on kuningas ja ostaja alamainen joka on saanut armon ostaa myyjän kamoja.