Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh noita Huutiksen "just-nyt-heti" myyjät. Ov

Vierailija
20.09.2010 |

Voitin yhdeltä myyjältä 4 kohdetta, myyjällä on kohteissaan hirveät litaniat ehtoja (=maksu 3 päivän sisällä tai perun kaupat ja annan negan). No, eipä tuo mitään, kun mulla on tapana maksaa kahden päivän sisällä siitä, kun saan tilitiedot.

Mulla oli sama pankki kuin myyjällä ja hän sai maksun kahden tunnin päästä kohteiden sulkeutumisesta.

Noh, tuosta maksusta on nyt 17 päivää. Sain tänään tuotteet ja annoin myyjälle negat pitkästä toimitusajasta JA siitä, ettei myyjä vastaa viesteihin (laitoin kaksi kyselyä perään ja kyselin, että missä mennään).

Kävin äsken antamassa yhdelle ostajalle palautteen ja huomasin, että tuo idiootti myyjä oli antanut mulle kostonegat, missä kirjoittaa jota kuinkin näin; sitä saa mitä tilaa! Jos sulla oli niin kiire saada tavarat, niin olisit ilmoittanut siitä ennen huutoa!

Siis WTF? Kyse ei ollut mistään uusista tuotteista (mitkä myyjä olisi ehkä tilannut ulkomailta tms.) vaan käytetyistä lastenvaatteista ja kirjasta ja dvd:stä. Ja mielestäni on kohteliasta vastata kysymyksiin, varsinkin kun yhteissumma oli tollaset yli 30 euroa postikulujen kanssa laskettuna.. Eli mistään nappikaupasta ei ollut kyse.

Eipä nuo negat maata kaada, mutta ihmetyttää vaan, että miksi hitossa pitää läntätä tollaset litaniat ja ukaasit ja postituksella ei sitten ole paskankaan väliä, "postitan kun jaksan ja viitsin".

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huuda mitään myyjiltä, joilla on kilometrin pituinen lista erilaisia vaatimuksia kauniissa kehyksissä.

a) en jaksa lukea romaania, kun etsin huudettavaa, minusta Huutiksen normaalit säännöt ovat tarpeeksi kattavat

b) jo tuollaisen listan esittäminen kertoo, että myyjä on hankala tapaus, jonka kanssa en välitä tehdä kauppoja

Vierailija
2/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myyjällä oli kova kiire saada rahat, mutta jouduit odottamaan tuotetta yli 2 viikkoa. Älä lähde mukaan mihinkään haukkumiseen tms. niin tuo nega on täysin arvoton palautteidesi joukossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla vilkkuu ja välkkyy joku sääntölista heti kun sivun avaa. No thanks!

Ja negaan tosiaan kannattaa vastata ihan asiallisesti, niin negan antajan tarkoitus vesittyy kummasti. Mä luen aina kunkin myyjän palautteet ja varsinkin negoihin (sekä negan antajan palautteet!!) vastaukset ennenkuin huudan.

Vierailija
4/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteessa oli valehtelematta 30 riviä eri sääntöjä siitä, miten myyjä haluaa toimittavan. Esim. maksu kahdessa päivässä tai negat paukkuu, kamera voi vääristää sävyä jne. jne. jne.

Ja itse tavarasta oli ehkä yksi sana, tyyliin: paita, kirja tms. Mun mielestä se tavaran kuvailu on tärkeämpää kuin tollaset nipot ehdot! Ja mä en muuten jaksanut edes lukea koko ehto litaniaa, jossain puolessa välissä rupesi teksti pomppimaan silmissä, varsinkin kun tuo teksti oli kokonaan isolla kirjoitettu..

Ja lopussa luki jotain siihen malliin, että haluan käydä joustavaa (siis mitä helvetin joustavaa tossa nyt on???) kauppaa täällä!

Vierailija
5/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joltakin joka on saanut negan ja sitten vastaa siihen kostonegalla takasin oikeen selittämällä ruikuttamiseen asti. Jos on asiallisesti ja lyhyesti antanut vastauksen se on ok, kostaminen on vaan säälittävä ja ei anna hyvää kuvaa ko henkilöstä, muista se kun annat palautteen tuolle tyypille.

Vierailija
6/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea niitä sääntöjä kun niissä sanotaan että viikon sisällä YHTEYDENOTTO (ja sitten on ne myyjät joiden mielestä tämä ei koske heitä itseään vaan jos ei ostaja pyydä tilinumeroa niin myyjä laittaa negan). Jos joku mussuttaa maksusta kolmen päivän sisällä niin jätän huutamatta. En ehdi seuraamaan huuto.nettiä päivittäin.

Vierailija
7/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut negan tasan kerran. Huusin hameen, jota ei ollut päärmätty, jossa oli reikä ja jonka napinläpi oli venynyt huonoksi. Ja yhtäkään näistä asioista ei myyjä tietenkään ollut maininnut kohteessa.

Kun valitin asiasta, myyjä otti asian henkilökohtaisesti ja vastasi, että voin reklamoida hänen kuolleelle isoäidilleen, joka hameen ompeli. Vastauksen luettuani annoin negatiivisen palautteen, johon myyjä päräytti kostonegan, joka kuului suunnilleen, että ikävä kyllä hän ei voi valittaa mummilleen huonosta ompelujäljestä haudan taakse.

Kaiken huipuksi kun olimme sopimassa asiaa myyjä vaati, että poistan negani ensin kun olin sen ensin antanutkin. En poistanut, koska minulle yksi selkeä kostonega pelkän positiivisen joukossa oli yksi ja sama.

Vierailija
8/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii ostajaa ottamaan päivässä yhteyttä ja maksu kolmessa päivässä. Muistaakseni tuolloin oli joku pyhä (tyyliin jussi tai pääsiäinen) ja oltiin just tuolloin kyläilemässä ja tultiin seuraavana päivänä kotiin. Myyjäpä oli antanut negan, kun en ollut ottanut ajoissa yhteyttä. Ja aikaa tuosta kohteen sulkeutumisesta oli 1,5 päivää. Ja luonnollisesti tuo oli mainittu pelkästään vakioviestissä.

Laitoin kyllä hieman tulikiven katkuisen viestin myyjälle ja kehoitin häntä lukemaan ne Huutiksen säännöt tarkemmin..

Vierailija
9/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älysikö myyjä hävetä?

Vierailija
10/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en vaan edelleenkään ymmärrä noita mussutuksia "en ehdi seuraamaan huuto nettiä päivittäin", "on muutakin elämää".... Boring!

Jos oikeesti tekee jotain kauppaa (oli sitten ostaja tai myyjä) niin kyllä silloin ehtii ne meilit heittää ja sopia miten kaupat hoidetaan ajoissa. En ymmärrä että ostat jonkun muutaman euron tavaran ja sitten "on muutakin elämää enkä ehdi seuraamaan huutonettiä....." ja yhteydenotto, maksu tai lähetys kestää ja kestää....

Tässä siis kritiikkiä sekä ostajana että myyjänä.

Ja kyseessähän on huutokauppa! Eikä osamaksukauppa.

Vierailija
11/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ihan tiedoksesi vaan, että Huutiksen säännöt kehoittavat odottamaan viikon!

Ja toisekseen, tässä maassa on vieläkin ihmisiä joilla ei ole syystä tahi toisesta nettiä kotona ja he ovat esim. kirjaston tai koulun koneen varassa eli silloin ei todellakaan ole "aikaa" olla koko ajan koneella.

Ja kolmanneksi, jotkut voivat olla kiireisiä muuten vaan eivätkä ehdi joka päivä tarkistamaan meilejään.

Vierailija
12/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos huutaa tuotten, niin ehtii kohteessa mainitussa ajassa edes vastaamaan sähköpostiin.

Omissa kohteissani lukee aina että odotan viestiä tai maksua viikon sisällä. Eräs ostaja vaikutti palautteidensa perusteella sellaiselta ettei aina lunasta huutojaan, joten kysyin viikon puolessa välissä ihan nätisti, että olihan hän huomannut tilinumeron vakioviestissä yms. En saanut mitään vastausta tähän ja viikon lopulla lähetin vielä toisen viestin jossa kyselin milloin aikoo maksaa. Ostaja ei vastannut tähänkään viestiin, mutta ehti viikon aikana huutaa muita kohteita sekä muutella omaa kuvaustaan.

Kun viikon jälkeen en saanut ostajaan yhteyttä laitoin negan, ja sain takaisin kostonegan jossa valitettiin että minulle ei kelpaa mikään ja olen kusipää myyjä.

Ymmärrän ettei aina ehdi heti reagoida, mutta miksi sitten huutaa kohteita joissa vaaditaan nopeaa (viikon sisällä) reagointia?

Vierailija
13/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole "maksu heti" tyyppi, lähinnä komppaan tuota Rouva 13.

T Rouva 11

Vierailija
14/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 99% ne on myös hitaita postittajia (=10 -> päivää). Jos kerta haluaa maksun heti, niin kyllä pitäisi löytyä aikaa postittaa heti!

Ja mun mielestä noi yhteydenotto päivän sisällä/kahdessa päivässä on mielestäni kohtuutonta. Vatsinkin, jos kohde sulkeutuu esim. perjantai-iltana (=joku voi olla mökillä viikonlopun vietossa..).

Kolme päivää (siis yhteydenotto) on ihan ok. Mutta noista pitäisi AINA mainita kohteen tiedoissa (siis jos haluaa maksun ja/tai yhteydenoton alle kolmessa päivässä), koska Huutiksen säännöt on ne mitä ne on..

Ja ainahan voi tulla jotain, ettei pääse nettiin moneen päivään (=joutuu sairalaan tms.).

Ja mitäs vielä..

Ai juu, ne myyjät, jotka eivät viitsi laittaa mitään viestiä vaan heti suoraan nega. Esim. kaikki eivät osaa lukea sitä vakioviestiä (esim. uudet käyttäjät) tai huutaja ei ole jostain syystä saanut myyjän viestiä (se on mennyt suoraan roskapostiin tms.). Mun mielestä olisi kohteliasta kysellä, että oletko huomannut vakioviestini sieltä Meklarin viestin lopusta tai saitko sen viestini tms.

Vierailija
15/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa kohteissani lukee aina että odotan viestiä tai maksua viikon sisällä.

--

Kun viikon jälkeen en saanut ostajaan yhteyttä laitoin negan, ja sain takaisin kostonegan jossa valitettiin että minulle ei kelpaa mikään ja olen kusipää myyjä.

Ymmärrän ettei aina ehdi heti reagoida, mutta miksi sitten huutaa kohteita joissa vaaditaan nopeaa (viikon sisällä) reagointia?

Täällä kukaan ei ole puhunut siitä, että nopea raegointi olisi huuto.netin sääntöjen mukainen viikko.

Täällä on valitettu myyjistä, joilla on äärimmäisen tiukka aikataulu, ja ehtoja kuten "yhtydenotto seuraavaan päivään mennessä" tai "maksu kolmen päivän sisällä" (mikä pankista toiseen tehtynä edellyttää maksua 1-2 päivää kohteen sulkeutumisesta).

Kaiken lisäksi ko. myyjillä usein tapana nopean maksun jälkeen odotuttaa ostajaa.

Vierailija
16/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen konkari. Minulla lukee toimitusehdoissa, että maksu 5 vrk sisällä ja myös postitan 2 x vko eli taatusti nopeasti - niiden kohdalla pyrin ripeyteen, jotka maksavat heti ja niiden kohdalla voin hieman odotella, jotka itsekin hieman venyttelevät. Toisaalta annan aina pyydettäessä maksuaikaa vaikka 2 viikon päähän ja yleensä tällaiset ovat maksaneetkin huutonsa.

Sitä en itsekään sulattaisi, mitä ap koki, että ostajalta vaaditaan pikatoimintaa, mutta itse ei pidetä kiirettä. Se on tylyä.

Ja komppaan noita aiempia kommentoijia, että jos on aikaa esim. huutaa "osta heti" -huuto, niin pitäisi olla aikaa saman tien se myös maksaa, eikä jäädä viikoksi tai ylikin odottelemaan. Eri asia jos on useampi huuto vetämässä ja odotellaan kaikki samaan. Itse maksan aina heti, enkä tosiaan ymmärrä, jos on aikaa huudella, mutta ei sitten maksaa ja sitten itketään, että huuto.net ei ole koko elämä tms. typerää.

Vierailija
17/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä se, etten lunastanut huutoa kun ei hv ylittynyt. Eli oma voittava huutoni oli 15 E, myyjän hv 40 E enkä sitten maksanutkaan tuota 40 E joten sain negan. Ihan loogista, vai mitä?

Vierailija
18/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä se, etten lunastanut huutoa kun ei hv ylittynyt. Eli oma voittava huutoni oli 15 E, myyjän hv 40 E enkä sitten maksanutkaan tuota 40 E joten sain negan. Ihan loogista, vai mitä?

hv ei ylity.

Vierailija
19/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutiksessa ei voi antaa negaa mikäli HV ei ylittynyt...

Vierailija
20/28 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ei voi enää. Mutta vanhoina aikoina pystyi..

Ei kai tuossa ollut mitään järkeä. Joku v-mäinen tyyppi laittaa tuttipullon myyntiin ja hintavaraukseksi 20e ja sitten laittaa negaa ku joku ei niin paljon halua maksaa. Onneksi on sitten järkevöitynyt homma.

Taisin olla nro 20

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi