Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synttärikutsuista....

Vierailija
20.09.2010 |

lapseni luokalla 10 tyttöä joista 8 on saanut kutsun erään luokkakaverin juhliin mutta siis 2 jätetty kutsumatta. Jotenkin noloa käytöstä! Itsekin olen tehnyt ratkaisuja ettei kaikkia voi kutsua mutta sitten jätetään useampi kuin vain yksi tai kutsumatta...oma lapseni sai kutsun joten turhaa nyt ivailla siitä että tässä curlingvanhempi curlaa...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi kiusaamisen muoto tuokin.

Vierailija
22/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hänen lapsensa synttärit kyseessä ja lapsi ei yhdestä luokan tytöstä tykkää ja ei halunnut tätä kutsua. Äidin mielestä ei voinut jättää yhtä kutsumatta niin sitten jätettiin kutsumatta myös se, joka ko. tytön kanssa on eniten koulussa.

Eipä yllättänyt... niin omituinen perhe tuo on muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan luokalla on yhteensä 8 poikaa, näistä 5 on sellaisia joita poika haluaa kutsua eli kaksi jää kutsumatta. Näiden viiden lisäksi tulee naapurin lapsia 4-5 kpl sekä lapsen rinnakkaisluokilta 3-4 poikaa joiden kanssa leikkii paljon ip-kerhossa... Kyllä tuosta jo sen verran tulee etten mitään kohteliaisuuskutsuja näille kahdelle viitsi laittaa.

Kysyin pojan mielipidettä ja hän sanoi ettei hän halua näitä kahta, ei näiden kanssa mitään kinaa ole mutta eivät vain koskaan leiki yhdessä.

Sitäpaitsi, minulla on huonoja kokemuksia tuosta "kaikki pitää kutsua". Tätä noudatettiinb viime vuonna eskarissa ja käskin pojan kutsua kaikki ryhmäläisensä kohteliaisuudesta eli 5 kpl tyttöjä. Yhtään vastakutsua ei sitten koskaan kuitenkaan tullut eli poikani jäi yksin ainoaksi jota ei kutsuttu, liekö sitten väärä sukupuoli syynä vai mikä. Kovin hän ihmettelee vieläkin miksi hänen piti olla kohtelias muttei kenenkään muun.

Vierailija
24/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lasta ei ole kiusattu. Jos niin olisi, että hän ei haluaisi kiusaajaansa kutsua, sitten varmaankin tehtäisiin niin, että kutsuttaisiin max 2/3 pojista, tai ainakin niin, että neljää ei kutsuttaisi.

Tuli muuten mieleen, että periytyykö opettajuus jotenkin lapsille, kun tuossa oli kerrottu jostain opettajan pojasta, joka unohtelee läksykirjoja? Tai että onko unohtelu jotenkin sallitumpaa nille, joiden vanhemmat eivät ole opettajia?

Vierailija
25/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on tokaluokkalaisesta pojasta. Eikö vanhempien velvollisuus ole tarkistaa, että läksyt ovat tehty? Ja luulisi, että ope ainakin tarkistaisi, että oman pojan läksyt ovat tehty. Sillä ei ole yks eikä kaks kertaa kun ne ovat olleet tekemättä.

Tuli muuten mieleen, että periytyykö opettajuus jotenkin lapsille, kun tuossa oli kerrottu jostain opettajan pojasta, joka unohtelee läksykirjoja? Tai että onko unohtelu jotenkin sallitumpaa nille, joiden vanhemmat eivät ole opettajia?

[/quote]

Vierailija
26/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko ammateissa toimivat ns humanistit ovat niitä joilla ei ole mitään tajua empatiasta...ap

Opettaja ja pappi eivät ole humanisteja.

Vierailija
27/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saattoi ollakin, että juuri kaksi jäi kutsumatta. Lapsi sai itse valita kutsuttavat. Toisaalta en ymmärrä sitäkään, miksi olisi pakko kutsua sellaiset, joiden kanssa ei tule juttuun. En minäkään kustuisi meidän saunailtaan koko työpaikkaa, vaan ne, joiden kanssa olen ystäviä.

Vierailija
28/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko ammateissa toimivat ns humanistit ovat niitä joilla ei ole mitään tajua empatiasta...ap

Opettaja ja pappi eivät ole humanisteja.

Olen humanistiopettaja, mutta poikani unohtelee läksyjä, kirjoja ja on ylivilkas. Ihan samalla viivalla mennään kuin muutkin vanhemmat. Ehkä jopa huonommilla eväillä, koska oma työ koulussa on aika uuvuttavaa ja sama souvi jatkuu kotona joka päivä. Mutta synttäriasioissa olen kyllä tarkka, ketään yksittäisiä lapsia ei jätetä kutsumatta!

Vierailija
29/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsen apua oikeasti, eli pojan ryhmässä on 2 poikaa, poikani ja toinen ja tyttöjä 10. Jos kutsun koko ryhmän tulee liian tyttövoittoiset juhlat. Pelkän toisen pojan kutsuminen on taas tylsää...

Voinko siis kutsua tämän toisen pojan ja sitten muista ryhmistä muitakin poikia. Entä montako tyttöä on "soveliasta" kutsua omasta ryhmästä kun ei kaikkia halua...

Tarvitsen todella apua!! Poika on 6v

Vierailija
30/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/31 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsen apua oikeasti, eli pojan ryhmässä on 2 poikaa, poikani ja toinen ja tyttöjä 10. Jos kutsun koko ryhmän tulee liian tyttövoittoiset juhlat. Pelkän toisen pojan kutsuminen on taas tylsää...

Voinko siis kutsua tämän toisen pojan ja sitten muista ryhmistä muitakin poikia. Entä montako tyttöä on "soveliasta" kutsua omasta ryhmästä kun ei kaikkia halua...

Tarvitsen todella apua!! Poika on 6v

Mun mielestä voi hyvin kutsua ryhmän tytöistä vain osa. Itse kutsuisin heistä maks. 5 ja toisista ryhmistä niitä poikia lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi