Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinäkuiset 2011***

20.09.2010 |

Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!

Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.

Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.

Kommentit (755)

21/755 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aattelin, että käyn kysymässä sun kuulumisia kesäkuisista, mutta kävitkin täällä, kivaa. Sulla jännät paikat edessä ja toivottavasti sun ei tarvitse tulla tänne muuta kuin vierailemaan;-)

Mun koira tulee Espanjan löytötarhalta, jossa on suomalaisia vapaaehtoistyöntekijöitä. Voit katsoa kuvan http://espanjankoirat.com/koirat/sites/2010/09_2010/mini-boy_syy10.html aivan ihana pikkuinen hauveli. Mun toinen koira on samasta paikasta tullut 1,5 vuotta sitten. Kyllähän sitä ensisijaisesti pelastaisi koiria Suomesta, mutta toistaiseksi en ole löytänyt noin pieniä täältä vaan ovat olleet jotain todella kookkaita. Espanjassa koirilla ei tunnu olevan mitään arvoa, niitä tapetaan tuosta vaan. Onneksi tällä tarhalla koirista huolehditaan ja niille etsitään uudet kodit mahdollisimman pian. Ottajia olisi kuulemma paljonkin, mutta ei ole tarpeeksi lentokummeja, jotka tuovat koirat Suomeen. Finnarilla jokainen koira tarvitsee oman saattajan. Voi raukkoja.

Nyt vielä pienelle iltalenkille ja vähän iltapalaa naamariin ja unten maille.

22/755 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, tällä olisi uusi heinäkuun vauvasta haaveilija.

Ehdin jo vähän odotuspuolelle kirjoitella kesäkuisiin, mutta raskaus osoittautuikin kemialliseksi raskaudeksi, eli hedelmöittynyt munasolu ei kiinnittynytkään kohtuun. Ehdin jo plussan testata kunnes n. 1 vko normaalikierrosta myöhässä alkoi kovat vatsakivut ja vuoto.

Ja eilen siis lääkärissä todettiin kemiallinen raskaus. Se hyvä puoli tässä on keskenmenoon verrattuna, että uuden yrityksen voi aloittaa heti =)

Eli nyt olisi sitten kp4/24-28 ja yk 3.

Yksi lapsi on ennestään, syntynyt alkuvuonna 2009.

terkuin baba

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/755 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahoittelut tuosta kemiallisesta raskaudesta. Onneksi pääset jatkamaan heti yritystä, tsemppiä kovasti.

En ole ennen kuullutkaan tuollaisesta raskaudesta. Eli tarkoittaako tuo sitä, että munasolu on tosiaan hedelmöittynyt, mutta köllöttelee siellä itsekseen ilman kiinnittymistä? Minä kun luulin, että se plussatesti tulee vasta kun kiinnittyminen on tapahtunut eli tavallaan siitä istukkahormonista. No kaikkea sitä oppii taas.

Tuohan on sitten periaatteessa minullakin mahdollista kun tehdään IVF. Tai siis kun hedelmöittynyt munasolu siirretään kohtuun ja jos se ei kiinnitykään niin sekö on sitten kemiallinen raskaus ennen kuin valuu ulos? Mitenkäs sitä uskaltaa sitten luottaa jos tulee plussaa? Kääk. Kummallisia ovat nämä hedelmöittymiskuviot.

Vierailija
24/755 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina: Aivan ihanan yybersuloinen koiruus sulle on tulossa, mulle iski heti koirakuume. Tosin se kroonisena makaa tuolla taka-alalla, ko mulla ei yksinkertaisesti ole nyt aikaa pennun opetukselle ja nii edasin. Ja vielä lisäksi mulla on kova hevoskuume siihen päälle ja luomumaatilakuume ja ja ja....ja tietenkin tää vauvakuume

Vierailija
25/755 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina: Aivan ihanan yybersuloinen koiruus sulle on tulossa, mulle iski heti koirakuume. Tosin se kroonisena makaa tuolla taka-alalla, ko mulla ei yksinkertaisesti ole nyt aikaa pennun opetukselle ja nii edasin. Ja vielä lisäksi mulla on kova hevoskuume siihen päälle ja luomumaatilakuume ja ja ja....ja tietenkin tää vauvakuume!

Ja joo, tota varhaista keskenmenoa sanotaan myös kemialliseksi raskaudeksi ja vähän toisaalta pelkään samaa myös nyt käyvän - raskausoireita on/oli, mutta taas kadonneet ja silti menkat on kohta viikon myöhässä. Joku tais tuolla kesäkuisissa kertoa vai mistäköhän luin, että kun on ollut kierukka, nii se madaltaa omaa keltarauhashormoonituotantoa ja se just vaikuttaa munasolun kiinnittymiseen kohdussa - että edelleen kiroan kierukat maan alimpaa rakoon! Ei ois pitänyt sitä koskaan ees laittaa, vaan mistäpä sitä tiesi, että voi käyä myös näin!? Nii ja Evelina, sulla varmasti ultrataan heti ton ivf:n jälkeen ja varmistetaan se kiinnittyminen..?

Mutta nyt anteeksi, kun tulin tänne häiriköimään ;) Hyviä öitä!

26/755 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä yhtään pyytele anteeksi, minusta ainakin on tosi kiva kun käyt täällä rupattemassa. Olen saanut sinulta paljon tietoa ja tukea, onhan sinulla jo kokemusta raskauksista toisin kuin minulla. Joten jatka siis samaan malliin.

En ihan muista, miten tuo tsekkaus IVF:n jälkeen meni, mutta muistaakseni saan tehdä normi r-testin 14 vrk kuluttua siirrosta ja sitten on verikoe. Ja eka ultra viikolla 5 tai jotain siihen suuntaan. Taitaa olla sillä varhaisultran nimellä. Mutta ainakin verikokeet on ekaksi. Mutta sitten tiedän enemmän kun menen seuraavaksi lääkärille, taisi olla kp 7 jos muistan oikein. Joka tapauksessa pitää heti soittaa klinikalle kun täti tulee ja kp 3 alkaa puregonien piikitys. Mitenkähän mustelmille saa vatsansa kaikesta tuosta piikittämisestä, hih.

Hyvää yötä, yritän jännitykseltäni saada nukutuksi, monta yötä jo mennyt ihan harakoille. Jos menee unet koiran takia niin mitenköhän saan nukuttua sitten kun on puntiot ja pitää odottaa tulosta, montako hedelmöittyi ja sitten vielä siirto ja ne kuuluisat piinapäivät. Vaikka noista piinapäivistä onkin jo ihan riittävästi kokemusta, mutta veikkaanpa, että seuraava tulee olemaan kaikkein jännin. Menispä aika nopeasti ja olisi se punktio edes ohi.

Vierailija
27/755 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mikään mahdottoman kamala tutkimus, mutta hirveän epämukava. Onneksi se ei kestänyt kauaa. Kaikki oli kunnossa ja putket auki. Nyt sitten vielä yritellään luomusti ainakin vuoden loppuun ja sitten saadaan lähete keskussairaalaan. Clomifen reseptin sain ja syön niitä nyt pari kiertoa. En tiedä miksi sain tuon reseptin kun minussa ei kerta vikaa löytynyt. En nyt alkanut vastaankaan väittämään. Ehkä niistä kuitenkin jotain hyötyä on...Niin ja ovulaatio on parin päivän päästä eli peitot heilumaan.:)

Tännehän on tupsahtanut lisää heinäkuun nyytin toivojia, mukavaa. Tai siis ei tietenkään mukavaa tädin kohdanneille, mutta tiedätte mitä tarkoitan.:) Toivotaan ettei tätiä tarvitse miettiä moneen kuukauteen!+++

Palaillaan taas.

Liisa

Vierailija
28/755 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

evelina: Koira kuulostaa kivalta idealta, etenkin jos teillä on aikaisempaakin kokemusta kahdesta hauvelista. :)

Siirryin sitten minäkin tänne, kun täti hyökkäsi eilen nurkan takaa. Yllättävän pettynyt olo juuri nyt, vaikka mies yrittääkin lohdutella, että vastahan me aloitettiin yrittäminen. Ja toki omakin järki sanoo, että monet yrittävät vuosikausia ja itse ollaan yritetty vasta pari kertaa. Tuntuu oma pettymys niin typerälle, mutta eipä sitä voi tunteilleen mitään. Tälle kierrolle tilasin netistä ovis-testitkin, että tietää edes oviksen tulevan. Toivottavasti onnistun edes sen löytämään.

Usva 2/25-27, yk 3

29/755 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

tulkitsin lääkärin puheita niin, että yleensä kemiallinen raskaus päättyy jo niin aikaisin, että sen "sekoittaa" kuukautisvuotoon. Mulla vaan kun oireet tuli niin äkkiä, niin ehdin sen testin tehdä ja plussan saada.

terkuin baba

Vierailija
30/755 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan, siirryn siis kesäkuisista nyt heinäkuisiin. Osasin ottaa pettymyksen nyt oikealla tavalla, eikä tiputus ollut paha :). Keskityn nyt vähän aikaa muihin asioihin elämässä, ja palailen sitten jossain vaiheessa loppukierrossa tänne.

Onnea plussien tekemiseen!

eliina kp 2/24-26, yk 8

Vierailija
31/755 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pientä vuotoa ensin kiinnittymisvuodoksi kun oli 8 vrk oviksen jälkeen muta sit se kovenikin tädiksi... nyt menis sitte kp4/ 22-28 ja lääkärikäynti on nyt sit varattu näiden megalyhyiden kiertojen takia..

tuun sit lääkäriskäynnin jälkeen tänne takas palstaileen... ku oon rauhoittunut.. nyt toi vasemman kulman vauvalehden maisoskin vitu...taa (anteex) yk 10 esikoisesta lähti siis käyntiin

)0=

Mut toivotaan PLUSSATUULIA tännekkin... positiivista on että aina muutama saa hyviä uutisia joka kierrossa... ehkä minäkin olisi yksi niistä tällä kertaa..

Te puhuitte tosta kemiallisesta raskaudesta niin mä olen ymmärtänyt sen niin että alkio ehtii jo kohdunlimakalvon kanssa oleen yhteydessä mutta jostain syystä esim keltarauhanen ei ylläpidä limakalvoa (surkastuu liian aikaisin) tai äidin elimistö hylkii alkion (alkion kemiallisessa viestinnässä ollut vikaa, normaalisti alkio välittää viestejä limakalvolle ettei se hylji sitä ja joskus se epäonnistuu)Tiedä häntä mut tää on mun käsitys..

Vierailija
32/755 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tilanne on nyt semmoinen että kierukka poistettiin tänään ja nyt sitten miehen kanssa yritystä kehiin :)

Kierto pysynyt säännöllisenä kierukasta huolimatta ja jos sen poistaminen ei kiertoa sekoita niin vuodon pitäis alkaa ylihuomenna mutta enköhän minä tuon miehen kellistä vielä tänään kun töistä kotiin tulee :))

Toivottavasti moni plussaa tässä kuussa, joten plussa-onnea kaikille!!!!

33/755 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille, jotka joutuivat tänne heinäkuisiin. Ei lannistuta, heinäkuuhan olisikin parempi kuu kuin kesäkuu eikös vaan.

Mulla pitäisi tädin kohta puoliin tulla ja sitten alkaa puregonit oikein tymäkällä annoksella. tässä on sellaista hulinaa, etten ole vielä apteekkiin ehtinyt omia lääkkeitä hakemaan, joten toivottavasti täti ei tule ihan vielä tänään. Ei muuten, mutta tilaamani lääkkeet on apteekissa vasta maanantaina.

Pieni poikahauva tuli aikaisin tänä aamuna. Ihan kivasti on mennyt vaikka alkuun tuntui pelkäävän minua. Nyt kuitenkin jo leikkii ja pyytää syliin, mutta ei saa tuota toista koiraa oikein innostumaan leikeistä. Pientä murinaa havaittavissa vanhemman puolelta ja uusi tulokas kyllä väistää heti, mutta ei mitään isompia rähinöitä.

Naureskelin tuossa, että tällaistako se sitten pienen vauvan kanssa on, väsymys meinaan. Koko viikon olen nukkunut tosi huonosti jos ollenkaan pelkästä jännityksestä ja viime yönä vain pari tuntia kun piti lähteä aikaisin kentälle. Olo on niin kuin olisi vähintäänkin huppelissa tai jotain. Eli esimakua tulevasta jibii.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

34/755 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk täti tulikin jo tänään. Nyt en löydä mistään mun hoitosuunnitelmaa enkä siis muista oliko eka puregon päivä kp 2 vai 3 vissiin kolme. Lääkkeetkin on vielä apteekissa ja saan ne vasta aikaisintaan maanantaina kun ne piti erikseen tilata. No onneksi voin pirauttaa klinikalle heti maanantaiaamusta ja varmistaa tilanteen ja juosta sitten suorilta apteekkiin. huh tiukille vetää. Miten tuo täti nyt näin aikaisin tuli??? ai niin kun mullahan olikin se ovis oudon aikaisin kun käskivät viimeksi piikittää sitä puregonia pari päivää pidempään niin rakkulat sitten kypsyivät nopeammin. Huh hieman sekava olo kun tietää että se on menoa nyt sitten tässä kierrossa.

Uuden koiran kanssa ainoa ongelma se, että on nyt ripustautunut minuun ja alkaa heti vinkumaan jos menen pois näköetäisyydeltä. apuva! Pitää saada tuo vinkuminen loppumaan heti alkuunsa kun vaan tietäisi miten...

Vierailija
35/755 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esikoinen haaveissa, yritys aloitettu tässä kuussa! Olen toki kuumeillut jo useamman vuoden, mutta vasta nyt saatu myös mies kuumeiseksi ;) Huh, onpa jännää :) Jotenkin vaan tuntuu siltä, ettei se ihan heti ekasta kierrosta tärppää. Oon henkisesti yrittäny valmentautua pitkään odotukseen, vaikka toki toivon, että pian tärppäisi.

Kierto on n.25-26 päivää, useasti alkaa jo 1-5(!!) päivän tuhruilulla. Ovistestejä oon tehny, negaa ovat kaikki melkeen näyttäneet vaikka luulen tuntevani ovulaatiokipua n. 12-16 päivää ennen tädin tuloa. Nyt on muistaakseni kp 14/25-26. Oviskipuilut on ahkerasti hyödynnetty, pitää toki jatkaa ahkerointia tuonne kp 18 asti ainakin.

Tsemppiä kaikille yritykseen ja toivottavasti pian onnistuttaisiin kaikki :)

36/755 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa mukaan Maj85!

Mulla alkoi tänään ne megaluokan puregonpistokset elikkäs 225 yksiköllä lähdetään liikkeeseen. Perjantaina eka ultra. Vähän hirvittää, tämä on nyt niin totta, järeät hoidot siis alkaneet ja ainakin kohta nähdään missä kunnossa rakkulat on. Toivottavasti siellä nyt joku haluaisi hedelmöittyä että päästäisiin siirtoon asti.

Mukavaa viikkoa kaikille toivottelee Evelina kp3 yk miljoona;-)

Vierailija
37/755 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis on täällä ohitettu viikonloppuna ja piina viikot alkoivat. Nyt sitten kuunnellaan ja tunnustellaan joka narahdusta. :) Tunteet heittelee taas vuoristorataa, välillä tuntuu että kyllä se nyt tärppää ja sitten seuraavassa hetkessä että ei tietenkään. Pitäisi taas saada jotain muuta ajateltavaa ja paljon tekemistä. :)

Aukkarin jälkeen on alavatsa tuntunut oudolta. Välillä sellaista menkkamaista tunnetta...Noh toivottavasti menee ohi. Ei se ainakaan peittojen heilutusta haitannut...;)

Evelinallakin on alkanut jännittävät ajat. Ihana kun asiat etenee oikeaan suuntaan ja ensi kuussa voit todella olla jo raskaana! :) Mieletöntä. Pidän peukut pystyssä.

Ihanaa kun illat pimenee ja saa taas polttaa kynttilöitä! Romanttisia hetkiä ja plustuulia toivoo

Liisa kp 16/28, yk12 (kai joku virstanpylväs tuokin...)huh.:/

Vierailija
38/755 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mie sanoinkaan, tänne sitä sitten tultiin :D Tuhrutus alkoi sitten tänään aamusta ja kestänyt koko päivän. Taitanee huomenna hanat sitten avautua kokonaan. Mutta tää heinäkuu ois niin hyvä kuukausi, ko mun vanhin tyär on syntynyt heinäkuussa. Mun vanhin poika ja nuorin tyttö sitten syntyneet elokuussa eli ois mahtavaa saaha siskolle synttärilahjaksi sisko tai veli.

Mutta en oo lainkaan masentunut, koska täällä on niin hyvä porukka koolla :)

39/755 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin varma, että sulla tärppää. Jospa se olisi kuitenkin sitä kiinnittymisvuotoa? Kiva kuitenkin saada sut mukaan juttuporukkaan vaikka olisithan voinut käydä täällä vierailevana tähtenä.

No, mutta mehän ollaan sovittu, että heinäkuu onkin se paras kuu synnyttää. Helppo laittaa iso tunika päälle kun ollaan viimeisillämme raskaana jos on kovin kuuma kesä tulossa. ei tarvitse miettiä pitääkö ostaa isompi talvitakki tai muuta kallista, loppukeväästä ja kesästä kun pärjää vähemmillä vaatteilla.

Mulla toka pistospäivä eikä ainakaan vielä sivuvaikutuksia. Olen yrittänyt lipittää sitä vettä, mutta en ihan kolmea litraa ole pystynyt juomaan.

Koirat ovat aika hyvin jo tottuneet toisiinsa ja nyt aloitan pikkukoulutuksilla. Poika ymmärtää suomea jo sen verran, että tunnistaa nimensä, sanat ei ja tule. Nyt on istumaan opettelu meneillään. Kivaa hommaa.

Vierailija
40/755 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Amaliajoel tädistä, mikäli se nyt sitten tuli. Mutta onneksi olet kuiteski hyvällä mielellä siitä että heinäkuukin on hyvä kuukausi. Ja mukavaa, vaikkakin harmillista, että tulit tänne. Sinun kokemuksista on ollut paljon hyötyä näin ensikertalaisena :) Ja uusillekin tervetuloa :)

Eveliinalle onnen toivotukset että kaikki menisi nyt suunnitelmien mukaisesti. Ja toivotaan ettei mitään mahottomia sivuvaikutuksia tule.

Itelläni ei sen kummempia, muuta kun huomenna aamulla aloitan sitten ovis tikuttelun. Toivotaan että löytyis. Aika hyvin olen saanut ajatukset muualle. Paljon on ollut kaikenlaista touhua ja nyt aloitin pattereiden maalausprojektin. Ja haaveilen maaliskuussa etelän matkasta. Tosin tiiä sitten saako lentää mikäli tässä nyt tärppäisi..

Mitä muuten toi dpo tarkoittaa??

Plussatuulia kaikille tähän kiertoon :)

Piiu kp11/28-31 yk6