Alkoholia kun vauva nukkumassa?
Käytättekö? Kuinka usein, miten monta annosta?
Olen yhden lapsen äiti ja tunnen luonnollisesti morkkista vähän kaikesta.
Otan silloin tällöin, joskus kerran kahteen viikkoon tai kerran viikossa alkoholia kun lapsi on mennyt nukkumaan.
Alkoholia kuluu illassa maksimissaan 4 annosta.
Kaksi lasillista viiniä ja maksimissan siihen lisäksi "napsu" vodkaa.
Nämä kuluu n. 3-4 tunnin kuluessa, eli ei mikään rivakka tahti ole.
Tarkoitus on ainoastaan rentoutua viikon päätteeksi, puhumme miehen kanssa mukavia ja rentoudumme. Emme koskaan ole missään änkyräkännissä, pienesti puheliaisuus lisääntyy ja on iloinen meininki.
Onko se teistä väärin?
Kommentit (47)
Kannattaisiko miettiä jokin muu rentoutumiskeino?
Joten ihan ok määrä mikäli ei pössyihin mene.
Vaikka aikuisella olisi kivaa niin lapsella ei välttämättä ole enää turvallinen olo jos vanhemmat juo terävääkin. Otan yhden tai pari olutta jos lapset kotona. Nyt imetän nuorinta eikä se tee asiasta parempaa tai huonompaa että lapsi on sylivauva. Nousuhumalassa tai kännissä lapsenhoito saattaa olla mitä on, lapsi kokea turvattomuutta. Kuka ajaa autoa jos tarttee lähteä? Jos tarttee napseja ottaa lapsen ollessa niin minusta ollaan jo menty metsään. Lapsi hoitoon tollasessa vaiheessa.
Taaperomme on loistonukkuja. Ei herää sen jälkeen kun on mennyt nukumaan. Siksi meillä on usein ns. hälyvahti kotona, kun mieheni kanssa käydään lähiravintolassa esim. syömässä illalla tai parilla lasillisella viiniä.
Juomme myös viikonloppuisin joitain viinilasillisia, kun taapero nukkuu. Olemme molemmat - tai ainakin minä - toimintakykyisiä.
Älkää viitsikö jeesustella!
Jos te jätätte lapsen yksi lähibaarissa käynnin ajaksi, kyseessä on heitteillejättö ja se on lastensuojeluasia.
Minä melko suurikokoisena miehenä päihdyn jo pullosta keskiolutta. Toisesta pullosta alan jo toteuttaa itseäni. Jätän aina toiseen. Kolmannen jälkeen on menoa. Kolmannen annoksen jälkeen aamulla on myös hieman pöpperöinen olo jonka tulkitsen lieväksi humalaksi. Tällöin ei tee mieli lähteä aamulenkille, jonka suoritan joka aamu.
Onkohan alkoholin kulutuksenne enemmän kuin se sallittu määrä viikossa. Muistaakseni sallittu määrä oli 7 annosta viikon sisällä.
T: 11cm mies
Eikö ihmiset jaksa lukea aloitusviestiä jossa jo mainittiin että känniä ei tule?
Lauseesi kysymysmerkki on olennaisin osa viestiäsi.
Ei humalaa? Vaikea uskoa. Pitääkö sitä kiskoa niin paljon että huomaa olevansa humalassa. Jokainen rehellinen ihminen myöntää olevansa lievästi päihtynyt jo toisen annnoksen jälkeen :D
Tai sitten olette juoppoja, joilla ei edes viinipullo tunnu missään.
että viinin juominen on jotenkin hyväksyttävämpää kuin vaikka votkapaukun juominen. Miksi? Samaa alkoholia niissä on.
Toisekseen en tajua sitä, miksi alkon juominen olisi sallittua vain kun vauva/lapsi on nukkumassa. Oletteko te jotain piilojuoppoja?
Minä melko suurikokoisena miehenä päihdyn jo pullosta keskiolutta. Toisesta pullosta alan jo toteuttaa itseäni. Jätän aina toiseen. Kolmannen jälkeen on menoa. Kolmannen annoksen jälkeen aamulla on myös hieman pöpperöinen olo jonka tulkitsen lieväksi humalaksi. Tällöin ei tee mieli lähteä aamulenkille, jonka suoritan joka aamu.
Onkohan alkoholin kulutuksenne enemmän kuin se sallittu määrä viikossa. Muistaakseni sallittu määrä oli 7 annosta viikon sisällä.
Me juomme yhteensä viikossa maksimissaan 5 annosta. Yleensä ei sitäkään.
Ja tuohon piilojuoppouteen, minusta on parempi rentoutua kun lapsi nukkuu. Sa
Ja juomme 3-4 tunnissa ne max. 4 annosta, eli annos tuntia kohden about.
kännissä en varmasti ole.
Itseasiassa alkometriin(kotisellaiseen) joskus olen puhaltanut tunnin päästä juomisen lopettamisesta lukemat 0,4 eli vielä ajokunnossakin kaikenlisäksi.
Känniä tuo ei minulle ole, en horju, pudottele asioita, räkätä tai riehu.
Mä ajattelen niin, että otan vain sen verran, että kehtaisin häpeilemättä viedä lapsen lääkärille, jos nyt yhtäkkiä keskellä lapsen yötä jotain tapahtuisi.
Mieheni ei juo kotona usein mitään, joskus ruoan kanssa oluen.
Eli ei minusta ole väärin.
Palaan lenkiltä klo 21:30 ja kiskasen yhden oluen. Kyllä se käy päähän pahasti. Jos joisin vielä toisen (yleensä en juo koska yksi täyttää vatsani, enkä viitsi virtsailla pitkin yötä) niin olisin huimaavassa humalassa. Eli minua ei saisi päästää keittiöön.
Juon olueni lasten nähden. Minun ei tarvitse piilotella humalaani lapsilta.
Taidatte olla kovia alkoholin kuluttajia.
jos sen ylittää on huono vanhempi. Minusta.
jos sen ylittää on huono vanhempi. Minusta.
Entäs jos juo 2 lasia viiniä. Onko hyvä vai huono vanhepi?
terveisin: AIVAN VARMASTI huono mamma.
Jos te jätätte lapsen yksi lähibaarissa käynnin ajaksi, kyseessä on heitteillejättö ja se on lastensuojeluasia.
Ei tarvitse rinkuttaa lastensuojeluun, kiitos.
minusta ap sun toiminnassa ei ole mitään väärää. Itse nautin alkoholia kerran tai kaksi kuukaudessa, kerralla 2-5 annosta, ja imetänkin vielä aamuyöllä/aikaisin aamulla - herrajestas! - yli vuoden ikäistä lasta.
Palaan lenkiltä klo 21:30 ja kiskasen yhden oluen. Kyllä se käy päähän pahasti. Jos joisin vielä toisen (yleensä en juo koska yksi täyttää vatsani, enkä viitsi virtsailla pitkin yötä) niin olisin huimaavassa humalassa. Eli minua ei saisi päästää keittiöön.
Juon olueni lasten nähden. Minun ei tarvitse piilotella humalaani lapsilta.Taidatte olla kovia alkoholin kuluttajia.
Ei olla kovia kuluttajia, tosiaan ihan maksimissaan 5 annosta viikossa, kerralla maksimissaan se 4.
Huvittavaksi tämä keskustelu kyllä meni osittain.
Kiitän kaikkia kuitenkin vastauksista. :)
Niin siis samalla periaatteella mies joisi yhden oluen ja nainen ei saisi lainkaan?
Samalla periaatteella voit vetää itsesi pöntöstä kaivoon. En tiedä viinistäsi, mutta minun viini on 18% sinun viinisi on 12%. Mitä se kertoo sinusta?
minusta ap sun toiminnassa ei ole mitään väärää. Itse nautin alkoholia kerran tai kaksi kuukaudessa, kerralla 2-5 annosta, ja imetänkin vielä aamuyöllä/aikaisin aamulla - herrajestas! - yli vuoden ikäistä lasta.
Sanotaan nyt:
Et tuomitse. Kerran tai kaksi. Imetätkin. Herranjestas.
Vaistoni kertaavat käyttösi kahdella eli nautit alkoholia kerran tai kaksi viikonloppuisin.
Eli perjantaina 5 annosta ja lauantaina 4.
Minusta se on paljon.
T: Rehellisyys maan perii
niin eihän siinä sitten mitään ihmeellistä ole.
nr 19