Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eräs liikunta-alan ammattilainen vertasi maalais- ja kaupunkilaislapsia

Vierailija
19.09.2010 |

sanoen että kkaupunkilaislapsilta puuttuu oma-aloitteisuus, koska kaikki tekeminen tuodaan tarjottimella eteen. Kun maalaislapset menee ulos, leikki on sekunnissa vauhdissa, kaupunkilaislapset taas norkoavat ovella odottaen ohjeistusta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsekin olen ollut kaupunkilaislapsi, ja niin lapsillani kuin aikanaan itselläni on aina ollut tekemistä.

Luulisin, että niillä lapsilla joilla on koko ajan ohjelmoidut päivät, esim. ensin päiväkotia tai koulua ja illat harrastuksia täynnä, niin luovuus ja samantien oma-aloiteisuus katoaa (tästä oli taannoin ohjelmakin tv:ssä). Ja ne lapset jotka saavat vapaa-aikana itse keksiä tekemisensä,niin tuo luovuus ja oma-aloitteisuus pysyy.

Minun lapsilla päiväkoti ei ole kadottanut luovuutta eikä oma-aloitteisuutta, tosin he saavatkin toteuttaa vapaata leikkiä kotona kaikki arki-illat ja viikonloput. Itsellä aikanaan oli kyllä harrastuksiakin kouluiässä, mutta ei liikaa, kuten tuntuu nykypäivänä monilla lapsilla olevan.

Tässäkin asiassa pätee kohtuus kaikessa.

Vierailija
22/24 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla usein autoillaan eikä juurikaan kävellä ja se on mun käsitys, jota 17 juuri tuossa kans sanoi. Maalla kesäisin harvoin tulee kukaan vastaan, kun kävelen tai pyöräilen. Kauppareissut, kavereille menemiset, harrastuksiin menemiset j akouluunkin menemiset tapahtuu autolla.Onko näin ? Riippuu varmaan kuinka maalla asuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla usein autoillaan eikä juurikaan kävellä ja se on mun käsitys, jota 17 juuri tuossa kans sanoi. Maalla kesäisin harvoin tulee kukaan vastaan, kun kävelen tai pyöräilen. Kauppareissut, kavereille menemiset, harrastuksiin menemiset j akouluunkin menemiset tapahtuu autolla.Onko näin ? Riippuu varmaan kuinka maalla asuu?

Enkä yhtään epäile, että tämä toinen kirjoittaja ei kävelisi enemmän :)

Mutta oikeasti, kyllä täällä maaseudulla ja pikkukaupungeissa kävellään huomattavasti vähemmän kuin kaupungissa. Kaikilla on autot ja ennen kaikkea parkkipaikkoja on, ja ne ovat ilmaisia. Yritän itse välttää tätä autoon kiinni kasvamista, mutta se ei ole aivan helppoa!

Vierailija
24/24 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mistä moinen yksinkertainen yleistys?

Meidän neljä kaupunkilaislasta ovat touhuneet koko päivän ulkona ja sisällä kivoja puuhia, ja yksikään ei ole kysynyt mitä tehtäisiin. Voisiko tuo toimettomuus johtua siitä, että jos kaupunkilainen tulee maalle kylään, hän on kylässä ja tarkkailee ensin mitä täällä voi ja saa tehdä? Uskon, että maalaislapsi tekisi samoin kaupungissa. Vai lähtisikö hän kiipeilemään puiston istutettuihin puihin ja uisi onnellisena koristelammikossa? Itse olen näistä yksinerktaisista yleistyksistä puheen ollen ollut ihmeissäni, kun omat kaupunkilaislapseni kävelevät kilometritolkulla tuosta vaan. Luulin, että maalla ollaan reipashenkisiä ihmisiä. Mutta puoli kilometriä mennään autolla ja jos se pitää kävellä, niin aikamoinen valitus nousee.