Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin ratsastustunnilla,

Vierailija
19.09.2010 |

mutta en taida mennä toiste enää. En halua kuluttaa yli puolta tuntia siihen, että haen hevosen jostain pellon laidalta, harjaan, puhdistan kaviot, satuloin, suitsin ja sama tunnin loputtua. Valitettavasti haluan vain maksaa siitä itse ratsastuksesta. Onneksi on esim. vaelluksiin erikoistuneita paikkoja joissa hevoset ovat valmiiksi varusteltuina lähtöön, kun menen paikalle.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksetun ratsastustunnin aikana??

Törkeetä!

Kerro paikka ni en ainakaan sinne aio mennä!

Vierailija
2/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että hevonen puree tai potkaisee. Valmiiksi satuloituun voisin juuri ja juuri uskaltaa kiivetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näitä kaupunkilaisia jotka eivät voi liata käsiään missään. Kaikissa paikoissa jossa mä olen käynyt ratsastamassa tuo hevosen kuntoon laittaminen ja tunnin jälkeen hoitaminen kuuluu ehdottomasti tietenkin asiaan. Siis tottakai se kuuluu siihen, ihmettelen ihmisiä joille pitää kaikki tehdä valmiiksi. Tilaatkohan ravintolassakin valmiiksi pureskellun aterian kun olet siitä kerran vaan maksanut???

Vierailija
4/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletan ruoan tulevan pöytään valmiina. En ala kokkaamaan, jos kerran ravintolaan menen. ratsastustunnillakaa en oleta kenenkään ratsastavan puolestani.

ei ap

Tilaatkohan ravintolassakin valmiiksi pureskellun aterian kun olet siitä kerran vaan maksanut???

Vierailija
5/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tallilla taas hevoset laitetaan kuntoon ja tunnin jälkeen hoidetaan. Tyttäreni on ratsastanut jo 2 vuotta ja ei osaa tehdä hevoselle mitään. Ei osaa laittaa satulaa, suitsia, suojia... puhumattakaan, että osaisi harjata hevosen tai putsata kaviot. Minusta todella surullista.

Tallilla järjestetään hevosenhoito kurssi joka maksaa jokusen euron ja sitten saa opetella hoitamaan.. Ihan sairasta. Ennen hevosia sai harjata ja piti laittaa itse kuntoon ennen ja jälkeen tunnin. Nykyäänkaikesta rahastetaan :(

Itse olen koko ikäni ollut hevosten kanssa ja olen vakavasti ruvennut miettimään oman hevosen ostoa. Vituttaa maksaa hevostallille 1400 euroa vuodessa pelkästä ratsastamisesta, jossa opetuksen tasokaan ei ole kovin hyvää..

Vierailija
6/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet halua itse myös hoitaa sitä hevosta. No ehkä hevosenhoitajan ja muutenkin eläinrakkaan on vaikea ymmärtää sinun näkökulmaasi kun omasta mielestä se olisi aika tylsää ajella tai ratsastella hevosella jota ei muuten saisi itse hoitaa, eihän sitä hevosta niin oppisi tuntemaan!

Mutta on kyllä paljon sellaisiakin paikkoja joissa voit vain varata tunnin ja hevonen on laitettu valmiiksi. Pyydä vaikka sitä tuntia tilatessasi.

Itse olen kuitenkin ollut lähinnä töissä talleilla joissa ei tosiaankaan ole päässyt ratsastamaan jos ei itse myös hoida hevosta kuntoon. Ja arvostan enemmän sitä että opetetaan harrastus alusta alkaen.

Vierailija
7/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi sitten harkita jotain sellaista minkä eteen ei tarvitse tehdä mitään muuta kun saapua paikalle? Esim. vaikka kuorolaulanta tms?

Vierailija
8/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa ei ole pakko itse laittaa hevosta kuntoon. Voit myös reilusti sanoa, että ehdit tulla vasta juuri ennen tunnin alkua. Luulisin, että ovat ymmärtäväisiä aikuisratsastajia kohtaan. Monestihan on myös edelliseltä tunnilta valmiina heppoja, jos ei ole päivän eka tunti.

Vierailija
9/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ratsastustunnista puolet kuluu hevosen hoitamiseen - eikö yleensä se tehdä ennen tunnin alkua? Sen sijaan musta on hieman kummallista valittaa siitä, että ylipäätään joutuu laittamaan hevosen kuntoon. Ei ratsastus ole sitä, että istutaan jonkun satunnaisen hevosen selkään ja annetaan mennä. Se on - tai sen pitäisi olla - hevosen ja ratsastajan yhteistyötä, ja mun on ainakin aika vaikeaa nähdä itseni nousemassa sellaisen hevosen selkään, johon en ole tutustunut edes sen vertaa, että harjaisin sen ja laittaisin kuntoon. Mun mielestä se kuntoon laittaminen on olennainen osa sitä ratsastamista, koska siinä hevonenkin ehtii vähän tottua ratsastajaan, ennen kuin mennään selkään.

Vierailija
10/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa ei ole pakko itse laittaa hevosta kuntoon. Voit myös reilusti sanoa, että ehdit tulla vasta juuri ennen tunnin alkua. Luulisin, että ovat ymmärtäväisiä aikuisratsastajia kohtaan. Monestihan on myös edelliseltä tunnilta valmiina heppoja, jos ei ole päivän eka tunti.

Mutta ongelma tulee varmaankin siinä vaiheessa kun ap ilmoittaa että ei ehdi/viitsi hoitaa heppaa myöskään tunnin jälkeen...

Vierailija
11/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ongelma tulee varmaankin siinä vaiheessa kun ap ilmoittaa että ei ehdi/viitsi hoitaa heppaa myöskään tunnin jälkeen...

liuta yli-innokkaita pikkuhoitajia ja yhdellä hevosella saattaa olla ykkös-, kakkos- ja jopa kolmoshoitaja. Jotka siis oikein mielellään kyllä myös purkavat sen hevosen.

Mutta edelleen ihmettelen miksi joku haluaisi tehdä noin...

Vierailija
12/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näitä kaupunkilaisia jotka eivät voi liata käsiään missään. Kaikissa paikoissa jossa mä olen käynyt ratsastamassa tuo hevosen kuntoon laittaminen ja tunnin jälkeen hoitaminen kuuluu ehdottomasti tietenkin asiaan. Siis tottakai se kuuluu siihen, ihmettelen ihmisiä joille pitää kaikki tehdä valmiiksi. Tilaatkohan ravintolassakin valmiiksi pureskellun aterian kun olet siitä kerran vaan maksanut???

ja toki hoidan hevosta jos välttämätön pakko. Minä nyt haluaisin vain ratsastaa ja tosiaankin mennä siltä osin valmiiseen pöytään. Jos menen mönkijäajelulle en tankkaa mönkijää enkä virittele kaapeleita kuntoon. Se on valmiina pihassa. ap

Vierailija
13/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tutustuttua hevoseen kyllä ennen tuntia sen verran kuin tarpeen ilman kavion raaputustakin. Ja seuraavalla kerralla olisi taas eri hevonen joten melko vähäistä se kontakti niihin on. Tunnin kyllä ratsastimme joten tuo alkuhuolto oli eri aikaa. SEn vuoksi paikalle pitikin saapua puoli tuntia ennen tunnin alkua. Jatkan ratsastamista eri tallilla jossa menemme maastoon ja hevoset laitettu valmiiksi.

ap

Vierailija
14/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tutustuttua hevoseen kyllä ennen tuntia sen verran kuin tarpeen ilman kavion raaputustakin. Ja seuraavalla kerralla olisi taas eri hevonen joten melko vähäistä se kontakti niihin on.

ap

että kun kontakti on vähäistä, sitä olisi hyvä hakea siinä, kun laittaa hevosta kuntoon. Musta olis niin kummallista mennä sellaisen hevosen selkään, jota en olisi itse laittanut kuntoon. Onhan se hevonen kuitenkin persoona, eikä vaan mikään möltti, jota ohjataan menemään sinne ja tuonne. En kyllä käsitä tuollaista asennetta, jos nyt ihan suoraan sanon.

Mä kävin viime talvena ratsastamassa yhdellä kaverin hevosella (en ole siis mikään hyvä ratsastaja, mulla on ollut tässä kymmenen vuoden tauko hevostelussa, enkä ole nyt taas pariin kuukauteen ratsastanut), ja huomasin siinä, miten vaiheittaista tutustuminen siihen hevoseen oli. Ensin se jännitti mua (ja minä sitä), se oli vähän vaivautunut. Mä aina harjailin sitä kiireettömästi ja rapsuttelin jne (kyseessä hevonen, joka tykkää yli kaiken rapsuttelusta), ja muutaman kerran jälkeen tuntuikin, että tunnetaan jo vähän toisiamme, ja oli paljon luottavaisempi olo, puolin ja toisin.

Vierailija
15/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisit meille, omistan neljä hevosta, niille pitää tehdä aika paljon tuon lisäksi.

Vierailija
16/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen voi luoda kontaktin, mutta siinä tapauksessa minun pitäisi käydä tunneilla usean kerran viikossa ja saada aina se sama hevonen. Kun miettiin hevostallien hevosia jotka osaavat jo kaviouransa ulkoa niin luulen, että niille alkaa olla yhden tekevää kuka ne kaviot raaputtaa. Ovat sen verran tottuneita siihen ihmisvilinään. Ja tietysti minä juttelen sille hevoselle, rapsuttelen ynnä muuta myös ratsastuksen lomassa. Ehkä sitten olen hakoteillä kun haluaisin maksaa vain ratsastuksesta. Hevosella joka kyllä menee sen reittinsä vaikka selässä olisi jauhosäkki. Tällaisiahan nuo suurten ratsastuskoulujen hevoset yleensä ovat.

ap

Vierailija
17/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen voi luoda kontaktin, mutta siinä tapauksessa minun pitäisi käydä tunneilla usean kerran viikossa ja saada aina se sama hevonen. Kun miettiin hevostallien hevosia jotka osaavat jo kaviouransa ulkoa niin luulen, että niille alkaa olla yhden tekevää kuka ne kaviot raaputtaa. Ovat sen verran tottuneita siihen ihmisvilinään. Ja tietysti minä juttelen sille hevoselle, rapsuttelen ynnä muuta myös ratsastuksen lomassa. Ehkä sitten olen hakoteillä kun haluaisin maksaa vain ratsastuksesta. Hevosella joka kyllä menee sen reittinsä vaikka selässä olisi jauhosäkki. Tällaisiahan nuo suurten ratsastuskoulujen hevoset yleensä ovat.

ap

Vierailija
18/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ihan vai viittasin siihen että ne hevoset tekevät tehtävänsä riippumatta siitä onko selässä aktiivinen ratsastaja vaiko jauhosäkki. Tästä lähin menen maastovaelluksille hevosilla jotka ovat laitettu kuntoon tuntia varten jo valmiiksi. En koulutunnille jossa vietän koko illan hevosta laittaen ja huoltaen.

Vierailija
19/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ihan vai viittasin siihen että ne hevoset tekevät tehtävänsä riippumatta siitä onko selässä aktiivinen ratsastaja vaiko jauhosäkki. Tästä lähin menen maastovaelluksille hevosilla jotka ovat laitettu kuntoon tuntia varten jo valmiiksi. En koulutunnille jossa vietän koko illan hevosta laittaen ja huoltaen.

Vierailija
20/79 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käyt jossakin kummallisessa tallissa ratsastamassa jos hevoset eivät välitä siitä onko selässä jauhosäkki vai ihminen. Itse olen ainakin ratsastusurani aikana huomannut että sellaisia hevosia on harvassa jotka tekevät kaiken mitään tekemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme