Tämän päiväiset tehdyt kotityöni:
-pyykinpesu 1 koneellinen
-eilisen kuivuneen pyykin viikkaus kuivaustelineeltä kaappeihin
-ruoanlaitto
-tiskaus (käsin tiskasin kattilat ja padat ym. ja illalla tiskikone pyörimään)
-petien petaus (itse petasin lasten sängyt, mies petasi parisängyn)
-pöytien pyyhkiminen (pyyhitty tänään 2 kertaa, itse aamulla, mies ruoan jälkeen)
-ruokapöydän kattaminen (mies siivosi pöydän ruoan jälkeen)
-5 kesäkenkäparin puhdistus, laatikoiminen ja varastoon vienti, myös yksi pöytätuuletin varastoon, johto ensin nätisti nippusiteellä "paketiksi"
Kommentit (24)
Itse olen vain laittanut aamulla pyykikoneen päälle, ennen kuin lähdin töihin.
Töiden jälkeen varmasti jotain kotihommia tulee eteen vielä.. =)
Ajattelin että listaan noin viikon ajan tähän aloittamaani ketjuun kaikki tekemäni kotityöt. Meillä on lähestulkoon aina siistiä (no lasten leluja voi olla muutamia siellä täällä, ei pelkästään lastenhuoneessa, ja esikoisen huone on lähes aina tasaisesti epäjärjestyksessä) mutta muuten on aina kohtuu siistiä, niin että esim. yllätysvieraat eivät tuota päänvaivaa/häpeää.
ap
niin ja jos ei kiinnosta, niin ei ole pakko lukea eikä kommentoida :)
+ lisäys kotitöihin: yleistä järjestelyä pitkin päivää (väärillä paikoilla olevien tavaroiden viemistä paikalleen) ja esim. keittiön pöydällä olleen lehtikasan (4 lehteä, tykkään lajitella ne siitä lehtikeräykseen/kansioihin ennenkuin siinä on tuota isompi pinkka) järjestely.
Vaihdoin lasten lakanat ja olen pessyt 2 koneellista pyykkiä. Hiukan tavaroiden järjestelyä. Ruokailut olen ulkoistanut eli käydään molemmilla isovanhemmilla syömässä. Mutta olenkin luonnostani laiska :).
laiska töitään luettelee, virkku ei virka mitään :)
Nuohan ovat jokapäiväisiä hommia, mitä noita nyt täällä luettelemaan!
mitään muuta en ole tehnyt, kukaan ei ole korjannut jälkiä.
En aio tehdä tänään mitään kotitöitä, ei huvita. Illalla varmaankin syömme jotain pakkasesta, mutta muuta ponnistelua ei tule.
Kotimme on meitä varten, ei vieraita. Jos haluaa tulla yllätysvieraaksi, sotkut pitää kestää. Kutsutuille vieraille tilanne on sitten aina eri.
- tyhjäsin ja täytin tiskikoneen
- pistin leipäkoneen tekemään leipää
- pyyhin keittiönpöydät
- laitoin yhden lämpimän ruuan
- pistin juuri pyykkikoneen pyörimään
- vein roskat
- kanniskelen ja syötän kahta muksua
(- kävin apteekissa)
Tämän vähemmällä ei suuressa perheessä edes pääse, menee ihan puoliunessa. Pitäisi kai illalla imuroida ja pyyhkäistä lattioita edes lastalla. Ripustaa pyykit.
Heräsin taaperon kanssa kasilta.
Söimme aamupalan. Annoin taaperolle lounaan klo 11 ja mies nousi ylös. Laitoin taaperon nukkumaan klo 12 ja menin itse nukkumaan.
Mies teki ruokaa 3 tuntia sillä aikaa, kun minä nukuin. Söimme ihanaa mieheni tekemään ruokaa klo 15.
Tänään menen vielä taaperon kanssa ulos. That's it.
- rullaverho kiinni tytön huoneeseen, samalla pesin huoneen ikkunan
- kirppiskäynti, talvikamoja lapsille
- ruoanlaitto
- lastenhuoneiden imurointi
- tytön verhojen silitys ja verhojen ripustus
- pientä siistimistä, pölyjen pyyhintää
- vielä iltaruoka pitäis laittaa
Vaatekaapit taitavat näyttää epäsiisteiltä...
Vaatekaapit taitavat näyttää epäsiisteiltä...
enkä silitä siis kuin juhlavaatteet, kauluspaidat yms. ja tietysti verhot ja pöytäliinat.
ap
-eilisten kuivien pyykkien viikkaus ja vienti kaappiin
-petien petaukset (mies)
-tiskikoneen täyttäminen (loppuun, meillä yleensä jokainen vie omat astiansa heti syömisen jälkeen koneeseen, mutta aina on tiskipöydällä jotakin, esim. kuopuksen astiat, ei osaa vielä itse laittaa koneeseen) ja käynnistys
-pyykin pesu ja ripustus 1 koneellinen
-tiskikoneen tyhjennys
-imurointi (mies)
-verhojen vaihto olohuoneeseen
-yleistä järjestelyä, tavaroiden vientiä paikoilleen ja pintojen pyyhkimistä (esim. syöttötuolin puhdistus ja pari tahraa keittiön lattialta) pitkin päivää
ap
- eilisten pyykkien viikkaus kaappeihin
- tiskikoneen täyttö ja käynnistys + tyhjennys
- pöytien pyyhkiminen pariin otteeseen
- yleistä järjestelyä, tavaroiden vientiä paikoilleen
huom, päätin etten ruoanlaittoa/leipomisia kirjoita enää listoihin, se ei mielestäni ole niin siivoamiseen liittyvää kotityötä...
(lista senkun lyhenee :D no pieni puolustus: olen kipeä. Ja siistiä meillä on edelleen, tosin eteisessä kyllä hiekkaa kengistä.)
ap
- tiskannut aamupalan ja päivällisen jälkeen
- laittanut ruokaa
- leiponut
- pessyt koneellisen pyykkiä ja viikannut eiliset puhtaat pyykit
- siivonnut parvekkeen
- siivonnut suihkukaapin
- vaatehuoneen uudelleenjärjestely
- imuroinut koko asunnon ja mopannut
- käynyt kaupassa
melko normaalit rutiinit siis, 3kk:n vauvan hoidon ohella...
lastenhoito on rankkaa...
Ei nähtävästi ainakaan ap:llä:D
En ole kotitöiden rankkuudesta ainakaan valittanut :) Kuten kirjoitin tuonne jonnekin vastaukseeni, meillä on aina melko siistiä.
Ja joo, pyykkiä tulee joka päivä koneellinen.
ap
En ole kotitöiden rankkuudesta ainakaan valittanut :) Kuten kirjoitin tuonne jonnekin vastaukseeni, meillä on aina melko siistiä. Ja joo, pyykkiä tulee joka päivä koneellinen. ap
Mutta monet valittaa, että on. Halusin vain viestittää tuolla, että lastenhoidon ohessa ehtii hyvin hoitaa kotitöitä. Joskus. Tietenkään kaikilla ei ole niin.
Mikä oli pointtisi? Mä olen pessyt 3 koneellista pyykkiä, viikannut kuivia 4 pyykkikorillista, raivannut ja imuroinut varastohuoneen, tehnyt ruokaa, laittanut puhtaat astiat koneesta ja likaiset tilalle, pessyt jalkapallokenkiä ja säärisuojia ja kesäkenkiä.