Tämän päiväiset tehdyt kotityöni:
-pyykinpesu 1 koneellinen
-eilisen kuivuneen pyykin viikkaus kuivaustelineeltä kaappeihin
-ruoanlaitto
-tiskaus (käsin tiskasin kattilat ja padat ym. ja illalla tiskikone pyörimään)
-petien petaus (itse petasin lasten sängyt, mies petasi parisängyn)
-pöytien pyyhkiminen (pyyhitty tänään 2 kertaa, itse aamulla, mies ruoan jälkeen)
-ruokapöydän kattaminen (mies siivosi pöydän ruoan jälkeen)
-5 kesäkenkäparin puhdistus, laatikoiminen ja varastoon vienti, myös yksi pöytätuuletin varastoon, johto ensin nätisti nippusiteellä "paketiksi"
Kommentit (24)
-eilisten pyykkien viikkaus kaappiin
-uusi koneellinen pyykkiä + ripustus
-pöytien pyyhkiminen (3 kertaa)
-yleistä järjestelyä ja tavaroiden viemistä paikalleen
-käsintiskausap
kummoinen saldo, ilmankos täällä joutaa ilmoittelemaan...
Jotenkin tuntuu, että jotkut ottavat kauhean vihamielisesti nämä kotityölistani, joita olen nyt kirjoittanut. Kun on tarvetta vähätellä tai ns. tölväistä (yrittää, siinä kuitenkaan onnistumatta...) Vai tulkitsenko vain väärin?
Tarkoitukseni on listata viikon kotityöt (eikä edes yrittää kehuskella tai maalata kuvaa, että tekisin niitä mitenkään erikoisen paljon), tässä näen itse ja muutkin näkee (keitä nyt kiinnostaa) mitä kotitöitä tekee viikossa äiti (vastuussa kotitöistä 70-95%, riippuen miehen työviikosta) jonka kotona on lähestulkoon aina siistiä.
Tietysti tarvitsee ehkä ottaa huomioon, että ennenkuin meillä alkoi olla melko siistiä, tein raakalla kädellä inventaarion kotini tavaroista ja kaikelle on nykyään oikea paikka.
Sen vuoksi nykyään paikat ehkä pysyvät helpommin ja vähemmillä siivouksilla järjestyksessä vrt. entiseen, kun tavaraa oli paljon ja vähän siellä sun täällä (ei oikeilla paikoilla).
ap
kummoinen saldo, ilmankos täällä joutaa ilmoittelemaan...
-eilisten pyykkien viikkaus kaappiin
-uusi koneellinen pyykkiä + ripustus
-pöytien pyyhkiminen (3 kertaa)
-yleistä järjestelyä ja tavaroiden viemistä paikalleen
-käsintiskaus
ap
Riippuu tosin niin paljon lapsesta/lasten lukumäärästä/iästä, kuinka paljon niitä kotitöitä ehtii tehdä.
Itsellänikin on kokemusta esikoisen ajalta (valvottava koliikkivauva, ei viihtynyt missään muualla kuin sylissä ensimmäisen vuoden) silloin ei kyllä ollut kämppä siisti.
Tämä kuopus on nyt sitten helppo, ja toki jo 2-vuotias, joten huushollaamaankin ehtii. Ei siihen tosin ole kauheasti tarvettakaan, kun joka päivä tekee jotakin, tänäänkään ei siis ole ollut järin hirveät hommat tehtävänä... kuten listastani näkyi :)
ap