Tilitystä. Exä koettelee minun voimiani.
Vuodesta toiseen samaa paskaa. Lapset vielä pieniä, joten helpostusta ei ole aivan äkkiä tiedossa...
Ero oli katkera, ja exä pariutui heti uudelleen. Tosin se suhde ei kestänyt, koska se perustui kokonaan valheelle. Seuraavaksi exä säntäsi naimisiin, ja on nyt ratsastanut tällä... eihän hän voi olla minulle mistään katkera, koska hän on jo mennyt uusiin naimisiinkin eikä millään ole mitään tekemistä meidän kanssamme.
No, exä kuitenkin tekee omalla hiljaisella tavallaan kiusaa. Hän on romuttanut kaikki aikaisemmat periaatteensa ja elämänkatsomuksensa, joten en enää lainkaan tiedä, mitä hän mistäkin asiasta ajattelee. Hieman hankalaa lasten kasvatuksen vuoksi! Hän lahjoitti omaisuutensa pois eikä maksa elatusmaksuja, ei käy töissä, koska se ei tähän uuteen elämänfilosofiaan kuulu (uusi rouva on samaa maata).
Exä ei vastaa, kun pyydän hänen kommenttejaan lasten asioihin. Mutta olettaa, että minä vastaan heti kun hän kysyy jotakin. Hän myös olettaa, että minä helpotan hänen ja lasten tapaamisia kaikin mahdollisin tavoin, mutta hän voi helposti jättää tapaamisia väliin tai pidentää/lyhentää tapaamisia vain laittamalla asiasta viime tipassa tekstiviestin.
Paljon muutakin on tapahtunut. Exä on niin hyvä puhumaan, että hän saa helposti muut uskomaan, että vain minussa on vikaa ja että minä olen juuttunut jonnekin menneisiin. Hän kaivelee aina minun menneitä sanomisiani, mutta hänen tekemisistään ei saa puhua.
En ole yrittänytkään puhua hänen kanssaan muusta kuin lasten kasvatuksesta ja lapsia koskevista arjen asioista, mutta hän kääntää keskustelun aina omiin kuulumisiinsa ja omaan elämäänsä. Ja antaa sitten heti perään vaikutelman, että minä yritän haitata hänen elämäänsä kaikin tavoin!
Lienee sanomattakin selvää, että yksi eromm syistä oli se, että exä koetti alistaa, vähätellä ja manipuloida minua kaikin mahdollisin tavoin. Omasta mielestään hän on suorastaan pyhimys, hän ei koskaan halua kenellekään mitään pahaa (omasta mielestään), eikä hän toimi ketään kohtaan väärin. Todellisuus muokkautuu hänen mielensä mukaiseksi, ja hän saa asiat näyttämään juuri sille kuin haluaa.
Olen loputtoman väsynyt ja mietin vuorokaudet läpeensä tästä tilanteesta pois pääsemistä. En tiedä miten saisin itseni niin välinpitämättömäksi, että exän sanomiset ja tekemiset eivät tuntuisi missään. Lasten tapaamiset vaativat erityisjärjestelyjä, joten muutama viesti meidän on aina vaihdettava ajoittain.
Väsyttää, ahdistaa ja surettaa.
Kommentit (3)
yrittää ns sopeutua vallitsevaan tilanteeseen, ole mahdollisimaan vähän tekemisissä, takstatkaa asiat, jos muuten menee heikommin sanomiset perille. Lapset kasvaa ja siten tilanne henkisesti tulee helpottumaan. Voimia, et voi tullaiseen oikein mitenkään vaikuttamaan, huomasti varmaan jo, kun vielä olitte yhdessä.
Mitä vähemmän, sen parempi. Äläkä mieti sitä liikaa, verottaa sun jaksamista entisestään.
ex on juuri tommoinen, hyvä puhuja joka puhuu ihmiset ympäri. on ite täydellinen eivätkä muut osaa tehdä mitään.
esim mua haukkuu, kun teen paljon töitä ja mukamas jätän lapset aina yksin. no, töitä teen, mutta koskaan lapset eivät ole yksin. itse nukkuu, kun lapset luonaan ja esim viime kesänä vei ne ulkomailla baariin, jossa olivat kahteen yöllä, lapset 8 ja 10vee.
en minäkään tiedä, mitä tilanteessa tehdä, pakko tää paska on vaan kestää.
voimia sulle ja itse tarvitsen sitä yhtä paljon...