Mitä 30-40 vuotiaat naiset tekevät päivässä, joka on naisellista?
Olen melkoinen mies ja kiinnostaisi tietää, että jos "olisin" nainen, niin mitä päivän aikana pitäisi tehdä.
Tässä perjantai-illan kunniaksi mietin, että miten naisellinen elämäni eroaa mieheni elämästä enkä keksinyt mitään.
Miten normaalin perheen äidin rooli eroaa miehen roolista ja mitä naisellista te kunnon naiset teette päivittäin?
Kommentit (10)
Niin, mitä rutiineja tai juttuja teillä on, jota miehenne ei tee. Paljonko niihen menee aikaa?
Voi jummi, ei näköjään voi kehenkään luottaa???
nainen huolehtii yleisesti ottaen kaikesta. Mies huolehtii jos huolehtii ja jos ei, niin nainen hoitaa homman. Huolehtimisella tarkoitetaan tässä esim että kaapissa on riittävästi ruokaa, puhtaita vaatteita on saatavilla, taaperolla on puhdas vaippa jne
Ulkoisesti olen nainen, henkisesti olen mies. Perheessämmekin roolit on ihan tasaveroiset - jos luettelisin, että mitä kumpikin tekee, niin tuskin siitä arvais, että kumpi on nainen ja kumpi on mies.
pukeudun naisellisesti, juoruan ystävien kanssa puhelimessa, katson illalla hömppäsarjoja ja syön suklaata ym. Kotityöt ja lasten hoito meillä jakautuu tasaisesti.
Mutta nämä on mun "naistenjuttuja"
- tykkään katsella netistä vaatteita itselleni ja lapsille, miettiä asukokonaisuuksia, suunnitella miten saisi fiksusti hyvän vaatekaapin (laadukasta, yhdisteltäviä jne)
- lueskelen ajoitain Elleä ja Oliviaa
- meikkaan, laitan omaa tukkaa
- luen vauvan av-palstaa
- käyn mielelläni myös lasten kanssa shoppailemassa
Suunnittelen päässäni asioiden ja päivän kulun aina etukäteen. Mietin ennakkoon lasten ruuat ym.
Mies saattaa vaan sanoa: nyt lähdetään ja miettii sitten vasta perillä mistähän lapset sais ruokaa tmv.
-Meikkaan, laitan hiuksia, huokailen peilin edessä jos näppyjä tms.
-Suunnittelen ruokalistaa
-Siivoan ja kerään tavaroita tuoleilta, lattioilta
-Kikattelen
-Huokailen ja pyörittelen silmiä jos joku ärsyttää
-Jos olen huonolla tuulella: murjotan, kiukuttelen ja itken
-Murehdin, vatvon ja stressaan.
-Katson Kaunareita ja syön makeaa
Aamulla meikkasin, laitoin hiukset, laitoin helmet kaulaan. Laitoin aamupalan valmiiksi ekaluokkalaiselle ja miehelleni, lisäksi pakkasin mieheni eväät.
Päivän aikana kävelin korkkareilla ja juttelin työkavereitten kanssa naisten juttuja.
Iltapäivällä laitoin ruoan ja siivoilin. Illalla ajelin sääri- ja kainalokarvat.
Muuta en kyllä keksi. Mies tosin ajaa sitten vastapainoksi aamusta partansa.
Muuten eipä ole suuren suurta eroa päivillämme.