Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moottoritielle kiihdyttävät

Vierailija
31.07.2025 |

Tästä on ollut täälläkin monta aloitusta aiheesta mutta tyhmille ei vaan mene jakeluun. Sinulla pitää olla moottoritien nopeus kiihdytyskaistalla. Kiva ajaa jonkun perässä moottoritielle kun edessä oleva ei uskalla kiihdyttää kuin 80km/h. Silloin tekisi mieli......... ja kovaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jep. Paskinta on ajaa liittymästä motarille jonkun kuuttakymppiä jurnuttavan perässä.

Vierailija
2/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep, vaarallista touhua ja veetuttaa siellä motarillakin kun ei osata kiihdyttää, kun sitä ei osaa niin pitää varautua että on myös muuten kelvoton kuski eli tulee sitten etanana eteen ilman vilkkua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vielä päälle motarin oikeanpuoleista kaistaa toinen toistensa takapuskurissa kiinni ajavia perskärpäsiä, niin liittyminen onkin oikein sujuvan liikenteen malliesimerkki.

Vierailija
4/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl. Tuntuu et ihme nynnytys ja sekoilu on lisääntynyt motareilla.

Vierailija
5/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen huomannut ilmiön, että kun kiihdytän liittymiskaistalle mittarinopeuteen 110 km/h (satasen alueella) niin huomaan takaa varsinaista ajokaistaa ajavan tulevan paljon omaa vauhtiani kovempaa. Löysään kaasua hieman tai joskus jopa jarrutan kevyesti jotta saan jättäydyttyä kiireisemmän taakse, niin senpä jälkeen se äsken vielä kovin kiireinen ajeleekin edessäni sellaista mittarinopeutta 90 km/h.

Vierailija
7/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon videon taulapää ajelee kyllä itse aivan päin persettä.

Vierailija
8/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin liittymässä 120 nopeus tielle. Pitkä oli kiihdytyskaista,mut näin peilistä et mulle annettiin tilaa mut turhaan,painoin kaasun pohjaan ja liityin vasta kun vauhti oli sen 120. Kun ei tartte antaa liittyjälle tilaa, liittyvällä se kolmio on.

Vierailija
9/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli nussia ja kovaa. Ap

Vierailija
10/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oon moottoritielle mennyt mutta en mene enää. Ilkeät ihmiset ajaa moottoripikateitä.

Vierailija
11/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen vielä päälle motarin oikeanpuoleista kaistaa toinen toistensa takapuskurissa kiinni ajavia perskärpäsiä, niin liittyminen onkin oikein sujuvan liikenteen malliesimerkki.

Läheisriippuvainen perskärpänen alapeukutti. 😂

Vierailija
12/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä sinä vaan huoli omista ajamisistasi AP ja anna meidän pappojen ja mummujen ajella omalla tavallamme.

Vierailija
13/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon videon taulapää ajelee kyllä itse aivan päin persettä.

Joo, noilla ajotaidoilla kannattaisi kyllä jättää ohjevideot tekemättä.

Vierailija
14/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää reilusti väliä siihen edellä ajavaan, kun liityt motarille. Omaa vauhtia voi siis hidastaa ihan jo siellä liittymän alkupäässä, kunnes edellä oleva on mennyt riittävän kauas. Näin jää itselle tilaa kiihdyttää ja liittyä sujuvasti, vaikka edellä olis arka liittyjä. Joskus se kuppailija jää taakse sinne kiihdytyskaistalle venailee, kun ite jo painelee motarilla.. 

t. Nainen 

Vierailija
15/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jep. Paskinta on ajaa liittymästä motarille jonkun kuuttakymppiä jurnuttavan perässä.

Kyllä sen jo siellä rampille kääntyessä huomaa että on etana edessä. Jätä rampin alkupuolella reilumpi väli, kiihdytä jälkimmäinen puolisko rivakasti  ja samaa kyytiä kuhnurista ohi samalla kun liityt motarille.   Tuo peräkontissa roikkuminen osoittaa vain omaa tyhmyyttä ja pelisilmän puutetta.

Vierailija
16/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää reilusti väliä siihen edellä ajavaan, kun liityt motarille. Omaa vauhtia voi siis hidastaa ihan jo siellä liittymän alkupäässä, kunnes edellä oleva on mennyt riittävän kauas. Näin jää itselle tilaa kiihdyttää ja liittyä sujuvasti, vaikka edellä olis arka liittyjä. Joskus se kuppailija jää taakse sinne kiihdytyskaistalle venailee, kun ite jo painelee motarilla.. 

t. Nainen 

Juuri noin. Kiihdytyskaistallakin on ilman muuta syytä pitää turvaväliä.

Vierailija
17/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten joku gubbe pysähtyy rampin päähän. Sitä onkin helppo lähteä liikenteen sekaan! Kyllä rekkakuskit kiroaa näitä pelkureita! 

Vierailija
18/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sääntöjen mukaanhan kiihdytyskaistalta liittyville ei tulisi antaa tilaa vaihtamalla kaistaa vasemmalle.

Mutta onko joku todella niin kuolemanhaluinen, että kun sieltä kiihdytyskaistalta tulee tuollainen hidastelijan aikaansaama possujuna, niin uskaltaa vaan mennä siitä antamatta kaistaa? Eihän sitä tiedä vaikka se hidastelija paukauttaa sieltä kärjestä eteen tai joku hidastelijan takana tuleva kiihdyttelijä.

Samaten ne hidastelijat ärsyttää senkin takia, kun näkee niiden tulevan sieltä kiihdytyskaistalta ja tiellä ei ole muita liikkujia. Tekisi mieli sanoa, että paina sitä kaasua hyvä mies tai nainen, ei täällä ole ketään muita kuin minä joka tulen täältä puolen kilsan päästä mutta joudun nyt vaihtamaan kaistaa taas oikealle kun et osaa painaa sitä kaasua.

Vierailija
19/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sääntöjen mukaanhan kiihdytyskaistalta liittyville ei tulisi antaa tilaa vaihtamalla kaistaa vasemmalle.

Mutta onko joku todella niin kuolemanhaluinen, että kun sieltä kiihdytyskaistalta tulee tuollainen hidastelijan aikaansaama possujuna, niin uskaltaa vaan mennä siitä antamatta kaistaa? Eihän sitä tiedä vaikka se hidastelija paukauttaa sieltä kärjestä eteen tai joku hidastelijan takana tuleva kiihdyttelijä.

Samaten ne hidastelijat ärsyttää senkin takia, kun näkee niiden tulevan sieltä kiihdytyskaistalta ja tiellä ei ole muita liikkujia. Tekisi mieli sanoa, että paina sitä kaasua hyvä mies tai nainen, ei täällä ole ketään muita kuin minä joka tulen täältä puolen kilsan päästä mutta joudun nyt vaihtamaan kaistaa taas oikealle kun et osaa painaa sitä kaasua.

Kaistaa ei saisi tosiaan vaihtaa, mutta joskus sitäkin on tehtävä kun toinen vaihtoehto olisi lyödä jarrut pohjaan kun kiihdytyskaistalta liitytään väistämisvelvollisuutta kunnioittamatta räikeää alinopeutta. Tietysti se kaistanvaihto on tehtävä turvallisesti eikä millään salamannopealla väistömetodilla. Liikennettä pystyy kyllä lukemaan ja ennakoimaan.

Vierailija
20/20 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaistaa ei saisi tosiaan vaihtaa, mutta joskus sitäkin on

Vain Suomessa on näin älytön sääntö ja sitten tullaan muualle maailmaan autoilemaan suomalaisilla säännöillä! Ja aiheutetaan ongelmia liikenteen sujuvuuteen.