Maitoallergia
Poikani on vuoden ikäinen ja hänellä on todettu lievä maitoallergia. Juomana meillä käytössä riisimaito (rice dream, johon lisätty kalsiumia.) Poika käyttää tätä 4-5 dl päivässä, josta osa on puuroon sekotettuna. Riittääkö tuo määrä turvaamaan kalsiumin saannin? Minkäänlaisia kalkkitabletteja en ole saanut hänelle syötettyä, vaikka miten olen yrittänyt huijata..Onko kalkkia jauheena, kun viimeksi minulle apteekissa sanottiin ettei enää ole.
Kommentit (4)
Kun typymme oli vauva, jauhoimme calcichew tabletin mössöksi ja se meni alas juoman tai ruuan mukana. Se jauhautuu hyvin kahden limittäin päällekkäin olevan ruokalusikan välissä. Kyllä meille kirjoitettiin ihan resepti tuohon kalkkijauheeseen vauvaa varten, mutten kertaakaan sitä ostanut (tosi kallis) vaan jauhoimme itse.
Sittemmin tyttö kyllä jo syö tabletin, kun on niin rajoittunut ruokavalio, että mintunmakuinen kalkki on hänelle päivän herkkuhetki :{
kalkkitabletteja (Calcichew 500mg) karkkeina. Tykkää niistä niin paljon :D. Meille allergialääkäri sanoi, että "maidon" tarve on 8dl päivässä, jotta kalkkia saa tarpeeksi. Jos vain osa tuosta määrästä täyttyy, niin sitten puolikas tai kokonainen kalkkitabletti lisäksi (riippuen siitä maidonkorvikkeen määrästä)
lääkeruiskuun ja vähän vettä. Liukenee sinne jokusessa tunnissa. Ravista ja spruuttaa neste suuhun.
Murskaa pureskeltavia kalkkitabletteja, mutta ota mauttomia. Niiden maustettujen makua ei saa kunnolla peitettyä edes jugurteissa. Mä annan 2 kalkkitablettia mun maitoallergiselle, mutta hän ei juo soijamaitoa kuin kaakaon kanssa.