Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomottaako puolisonne koskaan kotona?

Vierailija
16.09.2010 |

Tai tiedä onko pomottaa hyvä sana, näyttääkö kaapin paikkaa perheessänne? Koen, että mieheni tekee noin. Minulla ei yhtään haluttanut vällyjen väliin miehen kanssa viikonloppuna, halusin vain aikasin nukkumaan. Tästä mies on suuttunut ja perui minun harrastukseen menon eli kieltäytyi katsomasta lapsia. Tätä tapahtuu meillä usein eli jos minulla ei huvita, niin mies ei sitten ole lasten kanssa jotta voisin harrastaa tms.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymykseesi vastaten, puolisoni näyttää kaapin paikkaa lapsille tarpeen mukaan. Minä olen hänen kanssaan tasavertainen, emme pomottele kumpikaan kumpaakaan. Toisella tapaa hoidetaan asiat.

Kumpikin pääsee omiin harrstuksiinsa ajallaan eikä seksi ole tässä pelivälineenä. Ei pitäis olla kenelläkään.

JSSAP!

Vierailija
2/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just meillä oli riita siitä miksi hän ei tee omaa osuuttaan kotitöistä, ja siinä riidan tuoksinassa tuli möläyttäneeksi että "siksi kun mulla on vaativa työ".

En tiedä miksi hän pitää minun työtäni vähemmän vaativana, ainakin olemme periaatteessa samantasoisilla titteleillä (molemmat päälliköitä, tosin eri asiassa), molemmat miesvaltaisella alalla, ja meistä minä tienaan enemmän.

Joka tapauksessa siis sen sijaan että olisi aiempien lausuntojen mukaisesti oikeasti vain "unohtanut" tai "ei tullut ajatelleeksi" tai "ei osannut" tehdä erilaisia kotiin ja yhteiselämään liittyviä hommia tai "aikoisi ruveta niitä tekemään, nyt kun tajuaa että nekin pitää tehdä" (tyyliin että tyhjentää tiskikoneen, korjaa portaan tai maksaa laskut yhteiseltä tililtä ennen kuin niistä alkaa tulla perintätoimistolta uhkailuja), se on kaikki nämä vuodet ollut sitä mieltä että sillä on oikeus pitää minua piikanaan koska arvostaa omaa työtään niin paljon enemmän kuin minun työtäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmenee pahaa pomottamista. Esimerkiksi huomautellaan tekemättömistä kotitöistä, mutta ei itse tehdä niitä. Miehen menot ovat muka tärkeämmät kuin minun: minun pitäisi tehdä "anomus" omista menoistani hyvissä ajoin, mutta mies voi tulla ja mennä miten haluaa. Miehellä on mielestään oikeus päättää kaikesta. Joo, olen edelleen sen kanssa ja ei, se ei päätä kaikesta.

Vierailija
4/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on selvä jako: mies hoitaa työt (itsekin olen töissä vielä) ja minä kodin ja lapset. periaatteessa olen siis se pomottaja kotona, mutta käytännössä kaikki niin miehen työasioihin kuin kotielämään liittyvät asiat keskustellaan huomioiden toisen ajatukset, tarpeet ja näkemykset.

Vierailija
5/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sinä pomotat, jos mies on jo pomottanut noin, että sinä hoidat työsi lisäksi kodin ja lapset, mies on jakanut, eikä tuossa kyllä sinua ole huomioitu?!

meillä on selvä jako: mies hoitaa työt (itsekin olen töissä vielä) ja minä kodin ja lapset. periaatteessa olen siis se pomottaja kotona, mutta käytännössä kaikki niin miehen työasioihin kuin kotielämään liittyvät asiat keskustellaan huomioiden toisen ajatukset, tarpeet ja näkemykset.

Vierailija
6/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytyi katsomasta OMIA lapsiaan? Mitä, jos sä vaan lähtisit? Mitä sitten tapahtuisi?

Mä en katselisi tuollaista miestä päivääkään.

Ja kysymykseesi vastaus: Joskus yrittää, mutta pistän sen heti ruotuun. Aikuista ihmistä ei kukaan komentele.

Vierailija
7/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin perseestä kuin usein ajattelenkin avioliittoni olevan, pomotusta meillä ei ilmene puolin eikä toisin. Keskustelemme ja sovimme asioista. En väitä, että liitto olisi pelkkää auvoa, mutta määräyksiä meillä ei jaella puolin eikä toisin.

Edellisessä suhteessani tyttöystävä pyrki kovastikin määräilemään ja järjestelemään asioita. Minä en ole erityisen hyvä sanomaan vastaan, enkä yleensä viitsi keksiä perusteita toisensa perään omalle näkökulmalleni. Väittely ei nimittäin vaikuta ympäröivään maailmaan. Sanon mitä mieltä olen ja jos sopua ei synny, niin teen kuten parhaaksi näen. Se sitten johti suhteen loppumiseen. Sittemmin olen oppinut keskustelemaan, kun minun ei ole tarvinnut kokea kilpailevani siitä, kuka saa olla pomo.

Vierailija
8/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies jättää esim tulemasta ajoissa kotiin? En nyt ainakaan lapsia halua niin sekoittaa asioihin, että itse en tulisi ensin töistä kotiin heitä näkemään ja puhelemaan...

Vierailija
9/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaine kiristys ole tervettä. Ja ei, ei meillä tapahdu tuollaista.

Vierailija
10/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista on ollut, tosin ei ole minun harrastusmenoja perunut vaan lähinnä kiukuttelee, naljailee ja jättää ehkä tiskikoneen tyhjentämättä tai ei halua sopia riitaa eikä illalla halua antaa hyvänyönsuukkoa ja sanoa että rakastaa minua.

Lisäksi manipuloi niin, että sanoo ensin vitsinä jotain asiaa, toistelee vitsiään aika usein (oletpa vaikka sotkuinen) ja loppujen lopuksi asiasta tulee totuus hänelle ja joskus melkeimpä itsellenikin. Ärsyttävää!

Vierailija
11/11 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kohtasin miehen, joka pomottaa minua.

Mutta seksistä riitaa juuri päinvastoin. Minä en pihtaa ja mies pihtaa. Kyllä sellainen vi...ttaa ja ankarasti. Ymmärrän miehesi turhautumisen, mutta en tietenkään sitä, että peruu harrastukset. Tuo on kiristystä.

Myönnän kyllä joskus itsekin sitä harjoittavani. Anna sille - pääset helpomalla. Olen sanonut saman miehelleni. Eikö hän ymmärrä, että tasainen seksi väh. 3 x viikossa pitää minut hyvällä tuulellä ja koti kiiltää ( :

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän