Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa loihdit perheellesi arkisin jos aikaa n.45min ruoanlaitolle?

Vierailija
16.09.2010 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 minsaa on haasteellisempi yritys.

Vierailija
2/9 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broileri-kasviswokki, broilerin tai possun suikalelihasta tai kalasta kastike, lisukkeena riisi, perunat, couscous, kasvikset tai pastakin.

Tomaatti-jauhelihakastike ja joku tumma pasta.

Kalakeitto, siskonmakkarasoppa, jauhelihakeitto ymstulevat myös aika äkkiä, varsinkin jos hyödyntää pakasteesta kasvispusseja ja perunavalmisteita.

Kalapuikot ja lisukeperunaa uunissa, pakastepizzaa, pakastealtaan pyttipannu tms tulee tosi nopeasti, harvoin tosin noita ostetaan.

Vierailija
4/9 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä san keittoihinkin menemään sen 1h vähintään, tosin kuorin ja tikutan/viipaloin perunat itse jne..

ap

Vierailija
5/9 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä san keittoihinkin menemään sen 1h vähintään, tosin kuorin ja tikutan/viipaloin perunat itse jne..

ap

kuluva aika siis. Aika nopsaan sitä ny esim. 8 perunaa kuorii ja pilkkoo. Mulla on tosin mahdollisuus ottaa lapset mukaan tekemään, sujuu vielä nopeammin. Ja siksi laitinkin tuon lisäyksen, että aikaa menee vähemmän reilusti, jos hyödyntää kaupan puolivalmisteita.

Vierailija
6/9 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 45 minsaa riittää noin kahteen kolmanneskeen 4500-sivuisen kirjan sisällöstä. Mä en nyt ala niitä luettelemaan, koska minusta se olisi pölvästiä. Tuo aika ei ole mikään rajoite.

Mut mitä naitä arkiruokia nyt on: perunaa/vihanneshöytöä ja jauheliha/kala/kasviskastiketta?

pastaa ja kastiketta?

makaronilaatikkoa?

perunalaatikkoa (ehtii hyvin jos tekee pakasteperunasuikaleista tai jos sulla on perunanviipaloija)

lihapullia ja perunamuussia?

Vierailija
7/9 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilkottu nopeammin, perusperheen, 4henkilöä, perunoita kuorii ja pilkoo noin 10min. Ainoat ruuat jota ei 45min pienelle perheelle tee on uuniruuat ja naudanliha/kokoliharuuat ja keitoista hernekeitto.

Meillä haetaan perunat kellarista ja porkkanat sun muut juurekset vielä toistaiseksi pellosta ja tuntia kauempaa ei mene vaikka pitää ne porkkanat kiskoa maasta.

Vierailija
8/9 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaassa puolessa tunnissa paistan kanafileet, keitän riisin ja teen salaatin.

Vierailija
9/9 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kana-ananaskastike(kanajauhelihaa, kermaa/kookosmaitoa/purkkiananasta), riisiä

-Jauhelihakastike(tomaattimurskaa/sipulia/porkkanaa/jauhelihaa), pastaa

-Kanakastiketta(tomaattimurskaa/kanasuikaleita/kermaa tai kookoskermaa) pastaa tai riisiä

-Lohipastaa (kuutioitua lohta/kesäkurpitsaa/kermaa/sitruunaa/tagliatellea)

- Lihapullia, tomaattikastiketta ja pastaa (ja loput pullat myöhemmin muusin kanssa)

- Kalakeittoa (seikuutioita/wokkivihanneksia/nuudeleita/kookosmaitoa)