Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvakorut ja hiusväri johtaa kadotukseen????

Vierailija
16.09.2010 |

Saako vanhoilislestadiolainen värjätä hiukset ja pitää korvakoruja? Rohkaisin mieleni ja kysyin puolitutulta aikuiselta vanhoillislestadiolaiselta. Vastaus oli mielestäni aika yllättävä...eli hän sanoi, että Jumala ei ole tarkoittanut että ihmiset laittavat reikiä korviin, eikä väriä hiuksiin.

No, minunhan mielestäni se ei ollut kovin uskottava peruste, koska miten hän saattaa panna Jumalan suuhun sanoja joita ei ole Raamatussa

??!!

Joten lisäsin vähän pökkyä pesään ja kysäisin seuraavan kysymyksen: Estääkö hiusten värjääminen ja korvakorujen laittaminen taivaaseen pääsemisen?? Ja vastaus oli että Kyllä heidän mielestä estää.

Niin olis mukava kuulla muidenkin mielipiteitä tästä asiasta, koska olen kysynyt tätä asiaa vain tältä yhdeltä ihmiseltä ja vastauksen sain häneltä.

Mut hän ei pystynyt sanomaan mistä kohtaa Raamatusta he on nä. nä käskyt/kiellot löytäneet

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaiset pitivät vielä 60-luvulla permanettia syntinä.

Nyt kun kukaan ei enää ota permanenttia ainakaan 80-lukutyyliin, lestat ovat hyv äksyneet sen, mutta hiusten värjäystä he pitävät syntinä.

He varmaan hyväksyvät sen sittne kun kukaan ei enää välitä siitä, ja on tullut jokiin muu tapa muotiin. :-D

Vierailija
2/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä korvakoruista tekee syntisen ja missä kohtaa raamattua sanotaan korvakorujen olevan uskosta luopumisen merkki.

Olen syntynyt vanhoillislestadiolaiseen kotiin ja olen aina mukisematta niellyt tuon, kun puhujat ovat vakuutelleet sen olevan uskosta luopumisen merkki. En muista ainuttakaan kertaa, joissa he olisivat ottaneet suoran raamatun kohdan esimerkiksi.

Kuinka paljon puhujilla onkaan muita tapasääntöjä, joita he ei edes pyri selittelemään raamatulla. Tai tulkitsevat joitain raamatun kohtia niin, että ne saadaan näyttämään siltä, että joku asia, kuten korvakorut olisivat ehdoton synti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on niillä yhteistä että sekä islamia että vanhoillislestadiolaisuutta johtaa vanhat miehet.

Yksi vl johtomies on alkanut yhkailla uusilla hoitokookuksilla jos katselee "videoelokuvia".

Tai käy konsertissa.

http://freepathways.wordpress.com/2010/09/05/haho/

Vierailija
4/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen tuolla tavoin koristautuu,hän yrittää siten vietellä kaikki näkemänsä miehet ja haluaa harrastaa SEKSIÄ niiden kanssa.

Sehän ei käy,koska vain miehillä on oikeus päättää milloin seksiä harrastetaan ja voihan nitä eukkoja ottaa vaikka useammakin joissakin tapauksissa.Pitää kuitenkin varmistua ettei vaan kukaan muu mies katsele näitä vaimoja sillä silmällä,ja tällöin kaapu onkin paikallaan.

Ja tämä pätee kaikkiin ääriuskontoihin,MIEHET päättävät ja määräävät kaikesta ja keksivät kaikenlaisia naisia alistavia typeryyksiä

Vierailija
5/37 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoita nyt kattelee kaikki vl:t nykyisin. Taitaa pappa olla vanhuudenhöperö...

Vierailija
6/37 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen värjänyt hiukset ja minulla on korvanreijät ei jumala meitä siitä rangaitse jumala rakastaa meitä yhtä päljon vaikka värjäisimme ja laitaisimme reijät,jos me jouvutais helvetii eikä taivaasee nii mä olisin jo kuollu ei jumala siitä suutu ja ei se oli mitenkää kieletyäkään värjätä ja reijitää korvat.

Vierailija
7/37 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei todellakaan päätä milloin seksiä harrastetaan!!!

Ihan kyllä molempien haluista kiinni. minä yleensä olen se halukkaampi osapuoli mutta melko yksiin mennyt nämä jutut.

Jos nainen tuolla tavoin koristautuu,hän yrittää siten vietellä kaikki näkemänsä miehet ja haluaa harrastaa SEKSIÄ niiden kanssa. Sehän ei käy,koska vain miehillä on oikeus päättää milloin seksiä harrastetaan ja voihan nitä eukkoja ottaa vaikka useammakin joissakin tapauksissa.Pitää kuitenkin varmistua ettei vaan kukaan muu mies katsele näitä vaimoja sillä silmällä,ja tällöin kaapu onkin paikallaan. Ja tämä pätee kaikkiin ääriuskontoihin,MIEHET päättävät ja määräävät kaikesta ja keksivät kaikenlaisia naisia alistavia typeryyksiä

Vierailija
8/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman hihhulointia ja epäoleellisilla asioilla leikkimistä nämä äärisuuntaukset.

Vierailija
9/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala on luonut ihmiselle suorat hiukset, niin miksi vl saa mennä muuttamaan sitä luomistyötä ottamalla permanentin???

Vierailija
10/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin lest.rippikoulun kun vanhemmat oli vl:iä (ei ole enää hekään). Siellä SRK:n rippikouluss avastattiin meille että permanetti ei ole syntiä vaikka se muuttaa ulkonäköä mutta kun se HOITAA hiuksia.

Mutta histen värjääminen vahingoittaa hiuksia ja SIKSI se on syntiä.

Korvakorujenn pitoa he piti tosiaan myös syntinä mutta sille ei saatu mitään perustelua.

Ehkä koru korvassa on heidän mielestään maailmallisempi kuin iso näyttävä rannekoru, sormus tai kaulaketju. Ne ei ole syntiä...

Vierailija
11/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei estä. Liika koristelu on tietenkin syntiä mutta Jumala katsoo ensin ihmisen sydämeen. Eihän tämän maailman menon mulaan saisi mennä mutta luitenkin tärkein on se että uskot Jeesukseen ja otat hänet sydämeen asumaan. Jumala tutkii sinun sydämesi sopukat ja ajatukset ja tietää ne. Jos ne on kunnossa niin ei hätää!

Vierailija
12/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman hihhulointia ja epäoleellisilla asioilla leikkimistä nämä äärisuuntaukset.

Joo, juuri se on LAHKON tunnusmerkki että otetaan yksittäisiä arkielämän asioita ja tehdään niistä ylihengellisiä.

Vierailija
13/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaate on että kaikki ulkonäöllä koreilu on kiellettyä. Perustuu Raamatun kohtaan jossa naista kielletään koritelemasta päätään palmikolla, tai jtain sinne päin, enkä tos. muista mistä ko. kohta löytyy. Olen ollut lapsuuteni lestojen keskellä, yhtenä joukossa vaikken ole vl.

Vierailija
14/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tutkii sinun sydämesi sopukat ja ajatukset ja tietää ne. Jos ne on kunnossa niin ei hätää!

Sun jumala kuulostaa kovin tunkeilevalta. Jos se on oikeasti kaikkitietävä, miten sen tartteis minua tutkia? Tietää kai sillon tutkimattakin. Mitä hyötyä jumalalle on minun "tutkimisesta"?

Vierailija
15/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaate on että kaikki ulkonäöllä koreilu on kiellettyä. Perustuu Raamatun kohtaan jossa naista kielletään koritelemasta päätään palmikolla, tai jtain sinne päin, enkä tos. muista mistä ko. kohta löytyy. Olen ollut lapsuuteni lestojen keskellä, yhtenä joukossa vaikken ole vl.

Joo se on muistaakseni Paavalin kirje korinttolaisille... naisten ulkonäkökontrolli oli jo silloin siellä juutalaisilla ja arabeilla. Se jäi myös islamin uskoon.

islamilla ja vanhoillislestadiolaisilla on yllättävän paljon samoja kieltoja, mitä naisiin tulee.

Vierailija
16/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole tapana pitää korvakoruja (eikä tehdä muitakaan lävistyksiä) eikä värjätä hiuksia. Nuo asiat eivät ole varsinaisesti syntiä eivätkä siis estä taivaaseen pääsyä, Taivaaseenhan pääsee vain ja ainoastaan sydämen uskolla.

Ne liittyvät enemmänkin tapakulttuuriin, eli kun vältetään maailmallisuutta ja liiallista turhamaisuutta niin aikojen saatossa on muodostunut kaikenlaisia käytäntöjä noissa asioissa.

Vierailija
17/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan mun kaikki kestää...nuorisolle voi näköjään laskea mitä vaan lööperiä ja täydestä menee kuin väärä raha!

Vierailija
18/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo no käytin ehkä väärää sanaa! Jumalahan tietää vaikkei edes tutki. Sorry tyhmyyteni! Ei ollut tarkoitus. Niinhän se menee että tutki sinä ihminen itse sydämesi ajatukset onko ne kunnossa!

Vierailija
19/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole tapana pitää korvakoruja (eikä tehdä muitakaan lävistyksiä) eikä värjätä hiuksia. Nuo asiat eivät ole varsinaisesti syntiä eivätkä siis estä taivaaseen pääsyä, Taivaaseenhan pääsee vain ja ainoastaan sydämen uskolla. Ne liittyvät enemmänkin tapakulttuuriin, eli kun vältetään maailmallisuutta ja liiallista turhamaisuutta niin aikojen saatossa on muodostunut kaikenlaisia käytäntöjä noissa asioissa.

Jos ei noudata "tapakulttuuria" vaan kukee seuroissa korvakoruissa ja hiukset värjättynä mutta uskoo sydämestään, niin miten mahtaa käydä?

Tervehditäänkö rauhanyhdistyksellä häntä edelleen jumalan terve? tervehditkö sinä naista /miestä jolla on korvakorut, että Jumalan terve?

Vierailija
20/37 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo no käytin ehkä väärää sanaa! Jumalahan tietää vaikkei edes tutki. Sorry tyhmyyteni! Ei ollut tarkoitus. Niinhän se menee että tutki sinä ihminen itse sydämesi ajatukset onko ne kunnossa!

oletko sinä luterilainen? Lutherin mukaan ihminen ei VOI tehdä itse mitään sen hyväksi että pelastuu. Se tapahtuu YKSIN ARMOSTA, YKSIN USKOSTA, KRISTUKSEN TÄHDEN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän