Pesetkö vaatteet ennen käyttöönottoa?
Siis ihan kaikki vaatteet? Takkeja ja ulkoiluvaatteita myöten?
Kommentit (37)
pesen, mutta en ulkoilutakkeja ja lapsen toppahaalaria. Onko jotenkin yleinen tapa jättää vaatteet pesemättä? Siis niin, että on toisten vaatteita sovitelleiden ihmisten hiet ja muut jo valmiiksi vaatteissa ja päälle vain ilman pesua?
Lakanat ym muut ihoa vasten tulevat vaatteet pesen aina.
vaikka olisi mikä testi Kuluttajalehdessä. Ensinnäkin alusvaatteet tulee joka tapauksessa pestyä yhden käytön jälkeen ja toisekseen ei ihooni koskaan ole tullut ongelmia pesemättömistä vaatteista tai muustakaan.
muuten kaikki lasten vaatteet, pyyhkeet ja lakanat. Omia ja miehen vaatteita en pese.
"Etpä tietenkään pese, vaikka mahdolliselle syntymättömälle vauvallesi voisi tulla vaurio"
mistä näitä kemikaalipelkoisia sikiääkään? Miten uskallat istua näytön edessä, etkö pelkää että tulee sikiövaurioita??
Onneksi sitä itse osaa ottaa elämän hieman rennommin..
Muut yleensä pesen.
Miksikö? Varsinkin kirkkaanvärisissä vaatteissa on usein käytetty sellaisia väriaineita, joille olen allerginen. Jos en pese, on selkäni uuden puseron jäljiltä ihan näppylöillä.
mitkä tulee iholle ennen kuin alan käyttämään niitä. Tai no, peittoja en pese elleivät ne haise jollekin, mutta pussilakanat ehdottomasti.
"Etpä tietenkään pese, vaikka mahdolliselle syntymättömälle vauvallesi voisi tulla vaurio" mistä näitä kemikaalipelkoisia sikiääkään? Miten uskallat istua näytön edessä, etkö pelkää että tulee sikiövaurioita?? Onneksi sitä itse osaa ottaa elämän hieman rennommin..
miten vaatteiden pesu ennen käyttöä on muka niin iso vaiva? Pestäänhän niitä muutenkin. En siis ole edellinen enkä nyt ihan sikiövaurioihin usko, mutta toisaalta ajattelen että helppo hommahan se on ne pestä, jos siitä vaikka olisi jotain hyötyäkin.
Onneksi sitä itse osaa ottaa elämän hieman rennommin..
oikein ajatellut näitä kemikaaliasioita. Vasta viime aikoina on mieleen hiipinyt ajatus, että ehkä sittenkin olisi parempi vältellä kaiken maailman myrkkyjä niin paljon kuin mahdollista. Mä en havittele ikuista elämää, en vain halua altistaa itseäni tarpeettomasti myrkyille.
Tottakai pesen. On varmaan ihana laittaa päälle monen ihmisen käpälöimät vaatteet, yök.
Ulkovaatteita en pese mutta kaikki muut.
Ja lakanat tietenkin. Kuka haluaa nukkua tärkin seassa?
Olen atoopikko ja kummallakin lapsellanikin on atopiaa, joten on tärkeä pestä vaatteet ennen käyttöönottoa.
"Etpä tietenkään pese, vaikka mahdolliselle syntymättömälle vauvallesi voisi tulla vaurio" mistä näitä kemikaalipelkoisia sikiääkään? Miten uskallat istua näytön edessä, etkö pelkää että tulee sikiövaurioita?? Onneksi sitä itse osaa ottaa elämän hieman rennommin..
Kyllä ne on ihan oikeasti myrkkyjä, juuri nyt iltalehti.fi etusivulla on tuosta pistokoelöydöstä juttua. Ftalaatit on tunnettuja ja tutkittuja myrkkyjä, sen tiedät varmasti sinäkin kun nettiäkin käytät. Ja ihan oikeasti, katsokaa YleAreenalta se "myrkkyä halvalla", loppuun asti. Kyllä itseäni kiinnostaa mitä iholleni laitan, myrkyt imeytyvät elimistöön eikä syöpä parissa viikossa vielä näy. Kuulutko samaan joukkoon jotka luulevat että CE-merkityt lelut on testattuja turvallisuudeltaan?
että joku EI pesisi sisävaatteita ja lakanoita/pyyhkeitä ennen pesua! Mitä ihmettä! Se uuden vaatteen tuntu ja haju on niin epämiellyttäviä, miten sellaisia pystyy päällään pitämään!
että joku EI pesisi sisävaatteita ja lakanoita/pyyhkeitä ennen pesua! Mitä ihmettä! Se uuden vaatteen tuntu ja haju on niin epämiellyttäviä, miten sellaisia pystyy päällään pitämään!
Kyllä ne on ihan oikeasti myrkkyjä, juuri nyt iltalehti.fi etusivulla on tuosta pistokoelöydöstä juttua. Ftalaatit on tunnettuja ja tutkittuja myrkkyjä, sen tiedät varmasti sinäkin kun nettiäkin käytät. Ja ihan oikeasti, katsokaa YleAreenalta se "myrkkyä halvalla", loppuun asti. Kyllä itseäni kiinnostaa mitä iholleni laitan, myrkyt imeytyvät elimistöön eikä syöpä parissa viikossa vielä näy. Kuulutko samaan joukkoon jotka luulevat että CE-merkityt lelut on testattuja turvallisuudeltaan?
Lapsen sisävaatteet,poislukien sukat.Omia sisävaatteitani en pese enkä myöskään omia tahi lapsen ulkovaatteita.Alusvaatteet,pyyhkeet ja lakanat pesen aina!Ihan jo senkin takia että useimmiten ovat pakattu niin että jos lattialle kaupassa päätyvät niin ovat täynnä likaa...
vaikka olisi mikä testi Kuluttajalehdessä. Ensinnäkin alusvaatteet tulee joka tapauksessa pestyä yhden käytön jälkeen ja toisekseen ei ihooni koskaan ole tullut ongelmia pesemättömistä vaatteista tai muustakaan.