Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö vaatteet ennen käyttöönottoa?

Vierailija
15.09.2010 |

Siis ihan kaikki vaatteet? Takkeja ja ulkoiluvaatteita myöten?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole.

En katsonut sitä ohjelmaa, mutta olen esim. täällä kuullut siitä sen verran, että olen ajatellut pestä vaatteita innokkaammin ennen käyttöönottoa. En tosin ulkovaatteita. Lisäksi aion suosia ekotexiä ja luomupuuvillaa enemmän.

Lakanat ja pyyhkeet pesen aina.

Vierailija
2/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos eivat ole kuivapestavia, etenkin lastenvaatteet pesen takkeja ja ulkovaatteita myoten. Jopa luomupuuvillassa tms. voi olla siihen vaatteiden valmistusprosessissa laitettuja aineita, jotka eivat valttamatta ole ihmiselle hyvaksi. Ja lisaksi se on aika pieni vaiva pesta ne ekaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pese. Ainut mitä olen pessyt uutena olivat pyyhkeet, koska muuten esim.iho saattaa olla kuivauksen jälkeen kaikenlaisessa nukassa.

Vierailija
4/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän aika pienenä riskinä sitä että niistä jotain tulisi, kun ei noita uusia vaatteita NIIN usein tule ostettua.

Vierailija
5/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille myös esim. farkut.

Mies sai kerran kaamean nokkosihottuman pidettyyän uutta, mustaa t-paitaa ennen pesua. Sen jälkeen olen pessyt myös aikuisten vaatteet.

Vierailija
6/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin ne jotka tulevat ihoa vasten. En tietenkään ulkovaatteita. Äitini ja anoppini paheksuvat tapaa, sillä heidän mielestään uudet hienot vaatteet tulevat niin heti käytetyn ja kuluneen näköiseksi, ja vettä ja sähköä tuhlaantuu. Tuo vain on minulla jotenkin selkäytimessä, enkä pidä uusissa pesemättömissä vaatteista olevasta 'uudenkarheudestakaan'.

Vierailija
7/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai myös pyyhkeet ja lakanat.

Vierailija
8/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin ne jotka tulevat ihoa vasten. En tietenkään ulkovaatteita. Äitini ja anoppini paheksuvat tapaa, sillä heidän mielestään uudet hienot vaatteet tulevat niin heti käytetyn ja kuluneen näköiseksi, ja vettä ja sähköä tuhlaantuu. Tuo vain on minulla jotenkin selkäytimessä, enkä pidä uusissa pesemättömissä vaatteista olevasta 'uudenkarheudestakaan'.

Mitä kertoo vaatteen laadusta se, että jo ensimmäinen pesu tekee niistä käytetyn ja kuluneen näköisiä? Niillä viimeistyn aineilla vaate on saatu näyttämään laadukkaalta ja istuvalta, mutta ensimmäisen pesun jälkeen jo ihan virunut. Kannattaisi heidän vaihtaa merkkiä.

Vierailija
9/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen ennen käyttöönottoa uudet lasten ja aikuisten sisävaatteet (varsinkin alusvaatteet), ulkovaatteita kuten takkeja ja lasten haalareita en. Uudet lakanat ja pyyhkeet pesen kanssa, nehän haiseekin ihan kemikaaleille. Kierrätysvaatteista pesen kaikki ennen käyttöönottoa.

Vierailija
10/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini onkin tuhonnut pesussa pari vaatettani siellä käydessäni :) Minä ostan halpisvaatteita, mutta kyllä nekin sentään jonkin verran ohjeenmukaista pesua kestävät.

Vierailija
11/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeissä taas ei ole minkäänlaista imukykyä ennen pesua, joskus vaatii useammankin pesun!

Ja kyllä, pesen kaikki lasten sisävaatteet. Joskus omatkin vahvanväriset, niissähän sitä myrkkyä vasta onkin...

Vierailija
12/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kertoo vaatteen laadusta se, että jo ensimmäinen pesu tekee niistä käytetyn ja kuluneen näköisiä? Niillä viimeistyn aineilla vaate on saatu näyttämään laadukkaalta ja istuvalta, mutta ensimmäisen pesun jälkeen jo ihan virunut. Kannattaisi heidän vaihtaa merkkiä.

eli jos vaatteet, jotka ohjeen mukaan ovat vesipestavia, ei kesta pesua, niin kannattaako niita ollenkaan ostaa, oli ne kuinka halpoja tahansa? Ovat sitten kaytannossa kertakayttoiset vaatteet...

Vierailija
13/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän kyllä että pitäisi. Niissä on ihan samat myrkyt laitettu kuljetusta varten kuin sisävaatteissakin. Muuta viikko sittenhän juuri oli uutisssa että osa vaatteista/kengistä oli homehtunut matkalla Suomeen kun ei ollut ollut tarpeeksi myrkkyjä. Ne on siis todella paljon myrkytettyjä.

Vierailija
14/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja lastenvaatteet pesen aina ennen käyttöönottoa

Vierailija
15/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ Mitä kertoo vaatteen laadusta se, että jo ensimmäinen pesu tekee niistä käytetyn ja kuluneen näköisiä? Niillä viimeistyn aineilla vaate on saatu näyttämään laadukkaalta ja istuvalta, mutta ensimmäisen pesun jälkeen jo ihan virunut. Kannattaisi heidän vaihtaa merkkiä.

eli jos vaatteet, jotka ohjeen mukaan ovat vesipestavia, ei kesta pesua, niin kannattaako niita ollenkaan ostaa, oli ne kuinka halpoja tahansa? Ovat sitten kaytannossa kertakayttoiset vaatteet...

Vaan vanhempien ihmisten uskomuksesta.

Vierailija
16/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakkeja en, ne tuuletan. Mutta esim. toppavaatteet pesen. Villakankaisia en ole ostanut vuosiin enkä tule varmaan ostamaankaan, en halua tukea lampaiden kaltoinkohtelua mm. Australiassa.

Vaatteissa on kemikaaleja, jotka pistävät mut yskimään, nenän valumaan ja ihon kutisemaan. Myrkkyjä. Hullua, että jotkut ei pese edes alusvaatteita! Ja se juttu, että farkkuja ei saisi pestä 3 kuukauteen... *oksentaa*

Vierailija
17/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takit yms. ei yleensä ole kovinkaan paljoa ihoa vasten kuten taas paita on.

Myös pyyhkeet ja lakanat pesen ennen käyttöönottoa.

Vierailija
18/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en alus- enkä päällysvaatteita. Miksi pesisin?

Vierailija
19/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut vaatteet pesen.

Vierailija
20/37 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en alus- enkä päällysvaatteita. Miksi pesisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan