Että mua ärsyttää miehen lapset
Tytär soittaa isälleen että anna rahaa, anna rahaa, vaikka isänsä makasa elatusmaksuja 160 euroa per lapsi. Ei nyt kovin usein, ehkä kerran kuukaudessa, mutta silti. Kyllä sen elatusmaksun pitäisi riittää!
Vähän väliä tulevat tänne ja roikkuvat täällä vaikka isänsä ei ole kotona. Välillä olen joutunut sanomaan miehelle, että tämä on minunkin kotini aikä mun omatkaan lapset tule juuri koskaan tänne silloin kun ovat isällään. Onneksi mies on saanut tilannetta rauhoitettua vähän ja lapset tulevat nykyisin melkein vain silloin kun on sovittu.
Lasten äiti ottaa myös päähän. Me oltiin kesälomareissussa ja mun lapset oli mukana, kun maksoin niiden matkan. Miehen lapset ei olleet, kun miehellä ei halunnut laittaa rahoistaan niin paljon reissuun. Nyt äiti on kypsänä siitä, että mies ei vonut ottaa lapsia mukaan. Eipä se äitikään niiden kanssa käynyt kuin Lintsillä ja ruotsinlaivalla. Me ostettiin miehen kanssa kesän alussa yhteinen asunto ja siihen om mennyt niin paljon aikaa ja rahaa, että mies ei yksinkertaisesti pystynyt eikä ehtinyt viemään lapsiaan mihinkään.
Asunnostakin tuli sanomista. Mun lapsille on omat huoneet, koska ovat mun luona joka toinen viikko. Miehen lapset on vaan joka toinen viikonloppu, joten en katso että he tarvitsevat omia huoneitaan tai edes sänkyjä. Ostettiin patjat, joita voivat käyttää täällä ollessaan.
Tää uusperheys on ihan kauheaa! Kyllä mulla saa olla oma elämä ja oma koti, vaikka perheellisen miehen kanssa yhteen meninkin!
Kommentit (47)
Itse olen lähi-äitipuoli ja miehen ex ei maksa mitään kuluja, vaikka hyvätuloinen onkin. Silti meillä on ihana perhe, johon miehen lapsi kuuluu. Minäkin laitan lapselle vaatteita ym vaikka ei oma olekaan enkä vingu asiasta. Minusta on ihan normaalia, että myös puolison lapset edellisistä liitoista kuuluvat perheeseen ja heitä kohdellaan tasapuolisesti.
Meillä siis miehellä 2 lasta entisestä liitosta, nämä asuvat äitinsä luona. Siellä lapsilla on oma huone jne, niin kuin kuuluukin.
Tämän äidin mielestä meillä täällä pitäisi olla myös omat huoneet, sängyt jne lapsille. Eli pitäisi muuttaa vähintään kolmioon, mieluummin neliöön että kummallakin olisi oma huone. Ei oikein onnistu opiskelijan ja työttömän tuloilla. Tämä äiti vaan vinkuu, että "enpä ole ennen kuullut, että joku jättää perheensä ja muuttaa uuteen asuntoon ja unohtaa että on 2 lasta, kyllä pitäis muuttaa asuntoon mihin lapsetkin mahtuu!!"... Jooh. Millä rahalla? Mennäänkö me sossuun vinkumaan, että nyt pitää saada parisataa ekstraa, kun noi miehen lapset on meillä 6 vuorokautta kuukaudessa? Niin sieppaa tuollainen ihme asenne, ei ole todellisuudentajua pätkääkään tuolla naisella. Lapset nukkuvat täällä patjalla, piste.
mitä kamalaa on, jos on patjat lattialla?
Mun miehen tytär käy meillä pitkän viikonlopun kerran kuukaudessa. Hänelle on oma taitettava patja, joka pedataan lastenhuoneen lattialle minun tyttöni sängyn viereen. Lisäksi hänellä on oma sängynaluslaatikko, jossa on hänelle ostetut petivaatteet, vaihtovaatteita ym. mitä sitten haluaakin jättää.
Olenko mäkin nyt ihan kamala, kun olen hänelle tuollaiset jutut järjestänyt?
mitä kamalaa on, jos on patjat lattialla?Mun miehen tytär käy meillä pitkän viikonlopun kerran kuukaudessa. Hänelle on oma taitettava patja, joka pedataan lastenhuoneen lattialle minun tyttöni sängyn viereen. Lisäksi hänellä on oma sängynaluslaatikko, jossa on hänelle ostetut petivaatteet, vaihtovaatteita ym. mitä sitten haluaakin jättää.
Olenko mäkin nyt ihan kamala, kun olen hänelle tuollaiset jutut järjestänyt?
Katos kun niillä etälapsillakin pitää olla omat huoneet, niissä oma sänky, pöytä, kirjahylly... Vaatteitakin pitää olla yhtä paljon kuin kotona. Koko perheen elämä pitää järjestellä sitä viikonloppuasukkia ajatellen. Jeess!
Meillä miehen lapsi nukkuu lattialla niin kauan kun meillä ei ole varaa ostaa asuntoa, jossa hänelläkin olisi oma huone. Sitä tilannetta tuskin tulee olemaan seuraavaan 10 vuoteen ainakaan. Ikävämpi juttu jos ei patja kelpaa, tosin enemmän tuo tuntuu häiritsevän lapsen äitiä kuin lasta... Aina jaksaa valittaa siitäkin, miten meillä on ostettu lapselle vaatteita kirpputorilta jne. Joo-o...
Meillä miehen edellisen liiton lapset eivät ole osa perhettä vaan käyvät ainoastaan kylässä. Omia huoneita ei todellakaan ole muutaman yön kuussa meillä viettävillä lapsilla, vaan yöpyvät vierashuoneessa. Ne eivät käy meidän kanssamme lomamatkoilla, koska eivät ole osa perhettämme. Elarit saavat kattaa heidän osuuttaan perheensä matkoista. Yhteisten lastemme elintaso on parempi kuin miehen edellisen liiton lapsilla, koska minä olen varakkaampi kuin ex-vaimo. Ei mulla tai lasten isällä ole velvollisuutta antaa tasoitusta. Av-mammojen lässytys ei tilannetta muuta.
Meillä miehen edellisen liiton lapset eivät ole osa perhettä vaan käyvät ainoastaan kylässä. Omia huoneita ei todellakaan ole muutaman yön kuussa meillä viettävillä lapsilla, vaan yöpyvät vierashuoneessa. Ne eivät käy meidän kanssamme lomamatkoilla, koska eivät ole osa perhettämme. Elarit saavat kattaa heidän osuuttaan perheensä matkoista. Yhteisten lastemme elintaso on parempi kuin miehen edellisen liiton lapsilla, koska minä olen varakkaampi kuin ex-vaimo. Ei mulla tai lasten isällä ole velvollisuutta antaa tasoitusta. Av-mammojen lässytys ei tilannetta muuta.
Lähimammat varmaan kihisevät kiukusta tällaisia tekstejä lukiessaan, mutta noinhan se menee. Meillä mies ei maksa elareita, vaan kela maksaa ne lasten äidille. Tuo summa on käsittääkseni isompi kuin jos mies maksaisi itse. Silti lasten äiti vonkaa jatkuvasti rahaa johonkin sänkyyn, talvitakkiin tms... Eiköhän niillä yh-korotuksilla ja elareilla saisi ihan hyvät takit ainakin, sänkyjäkin saa edullisesti käytettynä. Mutta eipä tuolle mammalle kelpaa mikään käytetty, ulkovaatteiden on oltava uusinta Ticketiä jne. Ei ole ihan kohtuus hänellä hallinnassa. Kun mies kieltäytyy osallistumasta (koska hänellä ei ole varaa!), niin alkaa ainainen valitus siitä, miten mies ei ajattele lapsiaan. Jooh, mies ei ehkä halua hassata satasia johonkin ulkoiluvaatteisiin vaan ajattelee lapsiaan pidemmällä tähtäimellä kun niillä varmaan menee kohta koti alta tämän naisen kulutusjuhlan takia...
Saan yhdestä lapsesta 240€+ lapsilisä 100€ eli 340€/kk ja kyllä MINÄ maksan silti lapsesta enemmän kuussa kuin isänsä, jolla kuitenkin yli tuplasti parempi palkka.
Isä ei siis osallistu lapsen kuluihin muuten. Ostan kaikki vaatteet, siis ainakin 4-5:t kengät vuodessa, talvivaatteet, käyttövaatteet ym.
Vakuutukset, lääkärikäynnit/lääkkeet, harrastuksen ja siihen liittyvät kaikki kulut. Plus kaiken muun käyttörahan jota koululainen jo tarvitsee.
Ja lisäksi se peruseläminen eli ruuat 24 päivää kuukaudessa. Tarhamaksuja ei enää ole mutta niihin siis meni pelkästään se 200€/kk.
Nyt lapsi koulussa mutta harrastukset + muut iän myötä tulleet kulut imaisee helposti tuon mikä ennen meni tarhamaksuun.
Joten ihmettelen kun täällä aina huudetaan kuinka etäisiä ryöstetään elareilla. Miksi ihmeessä miehen pitäisi päästä jotenkin halvemmalla lapsen kuluissa. Mies on lapsen isä ja ihan samoin velvollinen osallistumaan elättämiseen vaikka onkin erottu.
Lapsen elitaso ei saisi muuttua vaan elatusmaksun suuruudessa huomioidaan myös se millaiseen elintasoon lapsi on ennen eroa tottunut.
Lapsi isällään joka toinen viikonloppu
Isä voi asua paljon pienemmässä/halvemmassa asunnossa + asumiskulut edullisemmat myös muuten kun ei vesimaksua/sähkökuluja lapsesta ja siis ruokkii lapsen 4-6päivää kuukaudessa.
Meillä ainakin jo ruokiin menee todella paljon kuukaudessa, esimurrosikäinen urheileva poika kun syö jo ihan aikuisen miehen annoksia.
Sitten tuohon alkuperäiseen viestiin, että vaikka provo olikin, niin kyllä noita äitipuolia löytyy. MInä minä ja minun lapset.
Miehen lapset on kuin ylimääräinen riesa ja heitä ei tarvitse mitenkään huomioida. Oksettaa kyseiset naiset :(
Meillä uusio perhe ja siis minun poika asuu luonamme vakituisesti. Miehen lapsi on jokatoinen viikonloppu ja kyllä me huomioimme hänetkin asuntoa valitessa.
Todellakin on oma huone ja omat tavarat vaikka onkin niin vähän luonamme ja aina on tervetullut, oli isä kotona tai ei. Isompaan asuntoon muuttaessa jopa valitsimme asunnon niin, että sijaitsee lähellä lapsen äidin kotia, jotta lapsi voi aina halutessaan tulla helposti meille.
Muutenkin huomioimme hankinnoissa ym, että lapsien välillä vallitsee tasapuolisuus. Meillä vähemmän aikaa viettävä lapsi on aivan yhtä tärkeä, kuin se joka asuu luonamme vakituisesti.
Niin ja etälapsesta maksamme vähän pienempää elaria kuin ex-maksaa minun pojastani, mutta sitten taas toisaalta osallistumme muuten miehen lapsen kustannuksiin esim maksamalla harrastuksista puolet sekä ostamalla tarvittaessa vaatteita.