Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että mua ärsyttää miehen lapset

Vierailija
15.09.2010 |

Tytär soittaa isälleen että anna rahaa, anna rahaa, vaikka isänsä makasa elatusmaksuja 160 euroa per lapsi. Ei nyt kovin usein, ehkä kerran kuukaudessa, mutta silti. Kyllä sen elatusmaksun pitäisi riittää!

Vähän väliä tulevat tänne ja roikkuvat täällä vaikka isänsä ei ole kotona. Välillä olen joutunut sanomaan miehelle, että tämä on minunkin kotini aikä mun omatkaan lapset tule juuri koskaan tänne silloin kun ovat isällään. Onneksi mies on saanut tilannetta rauhoitettua vähän ja lapset tulevat nykyisin melkein vain silloin kun on sovittu.

Lasten äiti ottaa myös päähän. Me oltiin kesälomareissussa ja mun lapset oli mukana, kun maksoin niiden matkan. Miehen lapset ei olleet, kun miehellä ei halunnut laittaa rahoistaan niin paljon reissuun. Nyt äiti on kypsänä siitä, että mies ei vonut ottaa lapsia mukaan. Eipä se äitikään niiden kanssa käynyt kuin Lintsillä ja ruotsinlaivalla. Me ostettiin miehen kanssa kesän alussa yhteinen asunto ja siihen om mennyt niin paljon aikaa ja rahaa, että mies ei yksinkertaisesti pystynyt eikä ehtinyt viemään lapsiaan mihinkään.

Asunnostakin tuli sanomista. Mun lapsille on omat huoneet, koska ovat mun luona joka toinen viikko. Miehen lapset on vaan joka toinen viikonloppu, joten en katso että he tarvitsevat omia huoneitaan tai edes sänkyjä. Ostettiin patjat, joita voivat käyttää täällä ollessaan.

Tää uusperheys on ihan kauheaa! Kyllä mulla saa olla oma elämä ja oma koti, vaikka perheellisen miehen kanssa yhteen meninkin!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa joku kertoi kaverinsa kusipäämiehestä, jolla on lomakuvia fb:ssa uuden eukon ja tämän lasten kanssa. Tätä miestä säälittiin kovasti ja kaikki syy pistettiin lasten äidin niskaan. Nyt näköjään paskat saa niskaansa ihan joku muu :)

Vierailija
22/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten kirjoitin tästä samaisesta tilanteesta lasten äidin ystävän (eli siis minä) näkökulmasta ja valitin siitä, että lasten isä isä ei anna lapsille rahaa yhteään enempää kuin elatusapu, vaikka teini-ikäiset tarvitsevat ja kuluttavat enemmän kuin tuolla 160 euroa/kk+lapsilisät. Tuolla 260 euroa pitäisi kattaa isän osuus lasten asumisesta, sähköstä, vedestä, ruuasta, vaatteista, hygieniasta, koulujutuista, kavereiden synttärilahjoista, harrastuksista, puhelinlaskuista, vakuutuksista, lääkäreistä ym.

Tuosta kirjoituksesta tuli hurja hyökkäys lasten oikeaa äitiä kohtaan, josta vastaajat tiesivät että tämä on kamala ihminen, joka imee ex-miehensä kuiviin. Yksi kommentoija osui kuitenkin asian ytimeen:

"Jep

Ihmiset puolustelevat tuota miestä ainoastaan siksi, että aloittelija arvosteli häntä. Mikäli aloittaja olisi tuon miehen uusi naisystävä, ja hän kertoisi, että "miehen teinipissis tytär iski luurin korvaan kun mies ei halua viettää aikaa lastensa kanssa ja vie matkoille vaan mun lapsia, eikö ookin hirvee kakara!!", niin eiköhän tämä nainen ja mies ihan oikeutetusti ristiinnaulattaisi. Mies kuulostaa kusipäältä, ei miltään muulta.

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille"

Ja totuus on se, että isä matkustelee itse uusperheen kanssa, mutta omille lapsille ei rahaa riitä. Lapsille on ihan oikeasti patjat yöpymistä varten ja tavarat kulkevat repussa, eli mitään omaa ei heillä isän uudessa kodissa ole. Miehen uusi kumppani on jopa pyytänyt heitä menemään viikonlopuksi muualle, kun on halunnut tehdä oman tyttärensä kanssa "tyttöjen" juttuja viikonloppuna.

Näin AV:lla mieli muuttuu:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on miehesi perhettä, vaikkei teillä asuisikaan. Minusta taas on itsestäänselvää että mies osallistuu lasten kuluihin, peruselatuksen lisäksi. Mun lapsipuolet on jo aikuisa, mutta toki isä antaa rahaa yllättäviin menoihin ja joskus muuten vaan.

Miehelläni on 3 lasta ja minulla yksi ( tämä siis yhteinen). Minusta oli itsestään selvää, ettei uuden lapsen syntymä vaikuta huonontavasti vanhempien kohteluun. En olsi kyllä tehnytkään lasta miehen kanssa, joka syrjisi omia lapsiaan. Tyytyväinen äitipuoli, jonka tytärpuoli tulee tänään kylään ja jota vierailua pikkuveli varsinkin innolla odottaa ( toki mekin:-))

Vierailija
24/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai asuinkumppanille/vaimolle kuuluu, minne toinen syytää isohkoja summia. Se on myös lapsen äidin asia osallistua elatukseen, ei pelkästään isän.

Ap oli kustantanut omille lapsilleen ulkomaanmatkan. Lisäksi talo on ostettu hänen lapsiensa asumista silmällä pitäen. Eikö mies siis saisi antaa mitään omilleen (aika pienten) elatusmaksujen lisäksi omista rahoistaan?

Lapset kun ovat sellaisia, että pyytävät rahaa vanhemmiltaan. Ja mies on lasten isä, oli heidän asumisensa järjestetty miten vain.

Vierailija
25/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän lasten jossain asuakin ja lähivanhemman on hankittava riittävän suuri asunto. Ei ihan riitä patjat lattialla. Tuossa on myös lasten osuus asumisesta. Myös esimerkiksi päivähoitomaksuun menee se 233 euroa (vai nousiko se peräti) kuussa. Ei sitä lapsilisät kata. Tähän lisäksi ruuat, vaatteet, terveysmenot, harrastukset... Eipä taida 160 euroa/lapsi riittää mihinkään.

kenen elarit voisi olla 160e/kk/ lapsi? Että lapsen elättaminen maksaisi kuussa 320e? Varsinkin, kun kyseessä ei näyttäisi olevan yhteishuoltajuus...

Ihan hyvä yrkkä, mutta paa nyt vähän uskottavammat faktat seuraavalla kerralla.

No ei se nyt todellakaan ole sen miehen kustannettava ex muijan elämistä, hankkikoon duunin ja eläköön varojen mukaan. Sossu yms on olemassa, jos ei riitä muuten rahat.

Yh ei muuten maksa täyttä maksua päivähoitomaksuista, yh saa myös korotuksia lapsilisiin, asumislisiin yms

Tietääkseni ihan samat päivähoitomaksut kuin nekin joilla on samat tulot vaikka olisikin kaksi vanhempaa. Eikä tosiaan saa mitään korotuksia asumislisiin sen takia että olisi yh.

Vierailija
26/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan on kaikki LAPSEN kuluja - ei äidin! Lapsen kuluihin täytyy molempien vanhempien osallistua ja myös riittävä asunto on osa sitä. Soita vaikka lastenvalvojalle jollet usko.

Mielestäsi on siis oikein että äiti pelkästään maksaa kaikki lapsen menot? Isä voi sitten pistää rahansa vaikka autoihin tai ryyppäämiseen? Mielestäsi isällä ei ole mitään velvollisuutta kustantaa lapsen menoja?

Sitä paitsi on täyttä puppua, että yh (joka tämäkään äiti ei oikeasti ole jos on yhteishuoltajuus) saisi aina alennusta päivähoitomaksuista. Minä olen ollut yh ja täyttä maksua jouduin maksamaan enkä myöskään saanut penniäkään asumistukea. Ainoa lisä oli yh-korotus lapsilisään. Yli 400 euroa yhden henkilön palkasta pelkästään päivähoitomaksuihin on aika iso summa. Exäni ei maksanut lapsille mitään vaan kulutti kaikki rahansa omiin juttuihinsa.

No ei se nyt todellakaan ole sen miehen kustannettava ex muijan elämistä, hankkikoon duunin ja eläköön varojen mukaan. Sossu yms on olemassa, jos ei riitä muuten rahat.

Yh ei muuten maksa täyttä maksua päivähoitomaksuista, yh saa myös korotuksia lapsilisiin, asumislisiin yms

Vierailija
27/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten kirjoitin tästä samaisesta tilanteesta lasten äidin ystävän (eli siis minä) näkökulmasta ja valitin siitä, että lasten isä isä ei anna lapsille rahaa yhteään enempää kuin elatusapu, vaikka teini-ikäiset tarvitsevat ja kuluttavat enemmän kuin tuolla 160 euroa/kk+lapsilisät. Tuolla 260 euroa pitäisi kattaa isän osuus lasten asumisesta, sähköstä, vedestä, ruuasta, vaatteista, hygieniasta, koulujutuista, kavereiden synttärilahjoista, harrastuksista, puhelinlaskuista, vakuutuksista, lääkäreistä ym.

Tuosta kirjoituksesta tuli hurja hyökkäys lasten oikeaa äitiä kohtaan, josta vastaajat tiesivät että tämä on kamala ihminen, joka imee ex-miehensä kuiviin. Yksi kommentoija osui kuitenkin asian ytimeen:

"Jep

Ihmiset puolustelevat tuota miestä ainoastaan siksi, että aloittelija arvosteli häntä. Mikäli aloittaja olisi tuon miehen uusi naisystävä, ja hän kertoisi, että "miehen teinipissis tytär iski luurin korvaan kun mies ei halua viettää aikaa lastensa kanssa ja vie matkoille vaan mun lapsia, eikö ookin hirvee kakara!!", niin eiköhän tämä nainen ja mies ihan oikeutetusti ristiinnaulattaisi. Mies kuulostaa kusipäältä, ei miltään muulta.

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille"

Ja totuus on se, että isä matkustelee itse uusperheen kanssa, mutta omille lapsille ei rahaa riitä. Lapsille on ihan oikeasti patjat yöpymistä varten ja tavarat kulkevat repussa, eli mitään omaa ei heillä isän uudessa kodissa ole. Miehen uusi kumppani on jopa pyytänyt heitä menemään viikonlopuksi muualle, kun on halunnut tehdä oman tyttärensä kanssa "tyttöjen" juttuja viikonloppuna.

Näin AV:lla mieli muuttuu:)

Ensinnäkin, mikä 260e? Lapsilisät kahdesta lapsesta ovat yh:lle 146,60 + 157,10 = 303,70. Tähän päälle kahden lapsen elatusmaksut 320, eli tekee yhteensä 623,70 euroa joka kuukausi.

Vierailija
28/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan on kaikki LAPSEN kuluja - ei äidin! Lapsen kuluihin täytyy molempien vanhempien osallistua ja myös riittävä asunto on osa sitä. Soita vaikka lastenvalvojalle jollet usko.

Mielestäsi on siis oikein että äiti pelkästään maksaa kaikki lapsen menot? Isä voi sitten pistää rahansa vaikka autoihin tai ryyppäämiseen? Mielestäsi isällä ei ole mitään velvollisuutta kustantaa lapsen menoja?

Sitä paitsi on täyttä puppua, että yh (joka tämäkään äiti ei oikeasti ole jos on yhteishuoltajuus) saisi aina alennusta päivähoitomaksuista. Minä olen ollut yh ja täyttä maksua jouduin maksamaan enkä myöskään saanut penniäkään asumistukea. Ainoa lisä oli yh-korotus lapsilisään. Yli 400 euroa yhden henkilön palkasta pelkästään päivähoitomaksuihin on aika iso summa. Exäni ei maksanut lapsille mitään vaan kulutti kaikki rahansa omiin juttuihinsa.

Tiedän yllättävän hyvin miten on tultava toimeen hyvin vähällä, joten älä sinä kuvittele olevasi maailman napa, joka tietää kaiken. Jokaisella tilanteet on erilaiset ja elatusmaksu maksetaan nimenomaan lapsen elatukseen ja se lasketetaan ELATUSKYVYN ja TULOJEN mukaan ja se pitää riittää elatusta maksavan osuudeksi. Et nyt tainnut tajuta koko asian pointtia, tosin oma vastauksenikin oli TÄYSIN provo!

Vierailija
29/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän lasten jossain asuakin ja lähivanhemman on hankittava riittävän suuri asunto. Ei ihan riitä patjat lattialla. Tuossa on myös lasten osuus asumisesta. Myös esimerkiksi päivähoitomaksuun menee se 233 euroa (vai nousiko se peräti) kuussa. Ei sitä lapsilisät kata. Tähän lisäksi ruuat, vaatteet, terveysmenot, harrastukset... Eipä taida 160 euroa/lapsi riittää mihinkään.

kenen elarit voisi olla 160e/kk/ lapsi? Että lapsen elättaminen maksaisi kuussa 320e? Varsinkin, kun kyseessä ei näyttäisi olevan yhteishuoltajuus...

Ihan hyvä yrkkä, mutta paa nyt vähän uskottavammat faktat seuraavalla kerralla.

Se isompi asunto vai? Ei mies exänsä osuutta maksa, vaan pienen tasoituksen siitä, että hänen lapsensa tarvitsee esim sen oman huoneen, myös keittiön ja kylppärin on oltava isompia kuin jos ex-muija asuisi yksin. Jos ex asuisi ilman lapsia yksiössä tai kaksiossa, lasten kanssa on oltava vähintään kolmio. Ihan niiden lasten takia ja tuosta lasten vuoksi-erotuksesta miehen on maksettava osa. (Tai naisen, jos isä on lähivanhempi). Sitten tietenkin eri asia jos lapset viettävät aikansa 50-50, silloin molemmat vanhemmat kustantavat lapsen asumisen omissa kodeissaan.

Järjetöntähän se olisi, että vain toinen vanhemmista osallistuisi LAPSEN asumisen kustantamiseen.

t.ydinperheläinen joka voi katsoa asiaa neutraalisti...

Vierailija
30/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän maksaa sen elatusmaksun; se lasketaan sosiaalitoimistossa ja muuta ei tarvitse elatusmaksua maksavan kustantaa. Saa toki jos haluaa, mutta pakko ei ole.

Ydinperheellisenä olet yhtä hyvä kommentoimaan asiaa kuin lapseton lastenhoitoasioita.

Vierailija
31/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen elarit voisi olla 160e/kk/ lapsi? Että lapsen elättaminen maksaisi kuussa 320e? Varsinkin, kun kyseessä ei näyttäisi olevan yhteishuoltajuus... Ihan hyvä yrkkä, mutta paa nyt vähän uskottavammat faktat seuraavalla kerralla.

Vierailija
32/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen elarit voisi olla 160e/kk/ lapsi? Että lapsen elättaminen maksaisi kuussa 320e? Varsinkin, kun kyseessä ei näyttäisi olevan yhteishuoltajuus... Ihan hyvä yrkkä, mutta paa nyt vähän uskottavammat faktat seuraavalla kerralla.

Maksaako ex muuta? Tai odotatko edes että maksaisi?

Vierailija
33/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me maksetaan vielä puoliksi ulkovaatteet,lääkärikulut ja lääkkeet. ja kyllä se muutenkin niille kaikkea hommaa muutenkin( harrastuksiin liittyvää ja leluja yms)

En ole kylläkään pyytänyt kuin tuon 160e/per lapsi/kk mutta jos hän itse haluaa maksaa muutakin niin ilomielin antaa maksaa.

Vierailija
34/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omat sängyt sentään pitäisi olla. Vaikka vain kerrossängyt.

Sinänsä mies on vastuussa omista lapsistaan ja sinä omistasi. Jos miehellä ei ole varaa ottaa lapsia reissuun, niin sitten ei ole. Meillä esimerkiksi tilanne on se, että minä maksan kaikki reissut ja silloin reissuun lähtee mies, minä ja yhteiset lapset. Miehen lapset ei, koska minulla ei lompakko kestä maksaa heidänkin matkoja. Mies ei pysty, koska on pienituloinen ja elarit syö vielä siitäkin ihan tarpeeksi. Mies just ja just pystyy osallistumaan asumiskuluihin ja osallistumaan sen verran talouteen, että oma osuus autosta, ruuista yms. tulee maksettua. Ylimääräistä ei hänelle jää. Suurin osa yhteisten lasten kuluista jää mulle ihan asuntoa myöten jyvitettynä. Minä olen tämänkin talon ostanut ja valitessa sitä huomioinut, että täällä on ylimääräinen makuuhuone vieraileville lapsille.

Vierailija
35/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko että lapsen äidillä kulut per lapsi ovat myös 160 €. Ainakaan meidän perheessä ei riitä lähellekään.

Melkoiselta kotkalta kuulostat :/

Vierailija
36/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaatkin olla itsekäs minä,minä,minä ihminen..Säälin tosiaan sun miehen lapsia,ilmeisesti aika pieniä,koska isommat osaavat jo kyllä ilmaista sitten mitä mieltä ovat,mutta ei sähän olet niin täydellinen et sussa ei voi olla mitään vikaa..

Ei nyt ois iso vaiva hommata lapsille kerrossänkyä tai vaikka sohvaa josta saa sängyn,olisi ehkä hieman tervetullempi olo lapsillakin.JA tosta rahan käytöstä,meinaatko tosissaan että 160e kattaa lapsen kuukauden kaikki menot?isommalla on jo puhelin,se maksaa,harrastukset?vaatteet?leffa?yms..vai eikö miehen lapsilla saa olla mitään omaa elämää..Tiedätkö mitä on elättää yksin itsensä ja lapset?vuokrat ja ruoka on nykyään kalliita,samoin kun pakolliset laskut,puhelin/sähkö/vesi...Mutta joo mene sä takasin minä maailmaan..kyllä se elämä opettaa suakin..

Vierailija
37/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se elatusmaksu menee niiden lasten asumiseen, vaatteisiin, ruokaan, harrastuksiin, koulukirjoihin ym. Etkö sinäkään anna sinun lapsillesi viikkorahaa, kun laten isäkään ei saisi antaa omille lapsilleen. Sinun lapsillasi on oikeus olla kaksi kotia sinun luonasi sekä isänsä luona, mutta miehesi lapsilla ei saa olla kahta kotia? Kyllä olet ap itsekäs. Omat lapset vaan saa saada, puolison lapset ei mitään...

Vierailija
38/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt vaan ottaa pannuun tää tilanne ja lujaa! Kaikkea pitäis vaan antaa ja antaa! Ja oisko mitään järkeä ostaa niin iso kämppä, johon olisi tullut kaks makkaria lisää? Aika paljon hintaa olisi tullut niille täällä vietetyille viikonlopuille. Halvempi tulis olla koko poppoo hotellissa ne viikonloput. Ja kyllä mä oon sitä mieltä, että jos mies maksaa elatusmaksut, niin niiden pitäis oikeasti riittää!

Silloin olisi tasapuolista. Annatko itse lapsillesi viikkorahaa tai käyttörahaa? Miksi miehesi ei sitten saisi /pitäisi antaa omille lapsilleen! Onneksi et ollut minun äitipuoli!

Vierailija
39/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt todellakaan ole sen miehen kustannettava ex muijan elämistä, hankkikoon duunin ja eläköön varojen mukaan. Sossu yms on olemassa, jos ei riitä muuten rahat. Yh ei muuten maksa täyttä maksua päivähoitomaksuista, yh saa myös korotuksia lapsilisiin, asumislisiin yms

Otappa asioita selvää yh perheessä (1 aikuinen ja 1 lapsi) maksu prosetti tuloista on 11,5% kun kahden vanhemman ja yhden lapsen perheessä se on vain 9,2%. Eli kyllä se on niin että yh maksaa päivähoidosta kalliimmin kuin ydinperhe!

Molempien vanehmpien tehtävä on elättää lapsensa tulojensa mukaan eikä sossun. Eli jos toisella vanhemmalla on isommat tulot kuin toisella isompi tulonen maksaa suuremman osan lapsen menoista.

Vierailija
40/47 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

??Oletteko kauan asuneet yhdessä/tunteneet?Omat lapsesi eivät siis saa isältään mitään ja siksi sinusta olisi oikein ettei myöskään miehesi lapset saisi?