Nolo kakkatilanne, mikä mua vaivaa? Ei herkille!
Olen ollut aina kova piereskelemään. Tiedän, hyi hyi ei naiset piereskele. Mutta sieltä ei ole tullut mitään muuta kuin pahanhajuista ilmaa.
Eilen ja tänään olen piereskellyt ahkerasti perinteiseen malliin, mutta eilen se alkoi. Pieraisin ja housuissa tuntui jotain märkää. Juoksin vessaan, alushousut tuntui lepattavan painavina. Alushousuissa oli löysää ulostetta! Äkkiä suihkuun. Illalla piereskelin taas mutta ei tullut mitään.
Tänään aamulla taas, olin lukemassa av:ta ja join kahvia. Piereskelin ja naureskelin jutuille. Yhtäkkiä housuissa tuntui jotain märkää ja juoksin vessaan.
Mikä minulle on tullut? Uloste on muuten ihan normaalia pökälettä mutta pierun mukana tuli jo kaksi kertaa löysää? En ole harrastanut anaalia jos se liittyy tähän.
Kommentit (15)
Ummetukseen voi kai liittyä "ohivuotoa".
sinuna menisin lääkäriin.ja uudistaisin ruokavalion että ilmavaivat loppuis,ootko ylipainonen?
Tänään aamulla taas, olin lukemassa av:ta ja join kahvia. Piereskelin ja naureskelin jutuille.
sulla millainen ruokavalio, kun piereskelet jatkuvasti? Jätä hiilarit pois, kaalit, paprika ja sipuli. Mulla oli sama ongelma, kunnes lääkärissä selvitettiin että mulla on ärtyneen paksusuolen oireyhtymä ja suolistossa hiivaa. Hiivaan sain lääkekuurin ja ohjeen olla syömättä muruakaan sokeria ja valkoisia jauhoja lääkekuurin ajan. Ärtynyttä suolta helpottaa se, että ei syö voimakkaita, happamia ruokia kuten sipulia, paprikaa, papuja/herneitä ja välttää huonoja hiilareita (vaalea leipä, pullat, pasta, peruna, vaalea riisi).
Nykyään ei ole enää mitään oireita. Joskus toki syön esim. ravintolassa pastaa ja huomaan vatsani kipeytyvän sen jälkeen hieman. Mutta koska noudatan terveellistä vähä hiilarista ruokavaliota pääosin elämässäni, ei noilla yksittäisillä pastansyömisillä vatsan toimintaa kovin hetkauteta.
Suosittelen. Itse tosiaan piereskelin ennen jatkuvasti. Töissäkin piti mennä koko ajan vessaan pieremään, kun en nyt viitsinyt vieruskavereille hajuja päästellä. Vatsa oli myös turvonnut koko ajan, eipä ole enää. Ja painokin on tippunut kivasti sellaiset 5 kiloa ja pysynyt samoissa lukemissa jo useita vuosia. Tuo diagnoosi siis tehtiin muistaakseni jotain 6 v sitten.
Kyllä minäkin suosittelisin ensisijaisesti tarkistamaan sen ruokavalion, että miksi sua pierettää.
Syötkö ja juotko jatkuvasti? kokeilepa ateria rytmiä, ja iltaisin voisit ihan paastota (esim. 6 jälkeen ravinnotta, vettä jos jano iskee).
Piereskely on ihan oikeasti kamala tapa, älä opeta tätä lapsillesi.
Ja syy oli yksinkertainen: laktoosi-intoleranssi
En ole mielestäni ylipainoinen, 60 kg ja 170 cm. Löysää on vähän mutta olen melko sopusuhtainen. Ruokavalio täytyy todellakin tarkistaa. Syön luvattoman paljon makeaa ja pullaa. Juon myös paljon kevytmaitoa.
Minäpä alan kirjoittamaan ylös mitä syön niin tarkistan nuo teidän mainitsemat asiat!
ruokavaliosta
sipulin
paprikan
maidon
Koska nämä pieretti.
Lisäksi jatkuva puputus pierettää.
vuosia sitten telsusta sketsi, jossa deitti-illallisen päälle nainen alkoi joogaamaan, ja piereskelemään siellä ravintolasalissa. Mies siihen että mitäs sä oikein touhuat? nainen vastasi, että tää tekee hyvää aineenvaihdunnalle, I am just releasing some air!!!
Ja tottakai se sitten pieraisi kynttilänliekkiin, joka leimahti. well maybe not just air...
syön ite just rypäleitä lounaaksi, toiv eivät pieretä. Kova olen pieremään myös minä, olen kyllä opettanut lapsille et ruokapöydässä ei saa pieriä. Mutta itse en noudata sitä.... minusta kotona pitää saada pieriä vapaasti, kuten jo isoäitini opetti. Ja sanoin lapsille, et ei mielellään ruokapöydässä, mutta kotona saa puupata vapaasti. Muualla sitten vessaan pieremään
Kesti kuukauden sellaisena, ja vasta kun mukaan tuli verta, meni lääkäriin... diagnoosina haavainen paksusuolen tulehdus (joka muuten yleinen vaiva nykyään ja yleistyy koko ajan). Eli ruokavalio ei välttämättä auta. Ja koska tähystyksiin on usein pitkä jonot, kannattaa lääkäriin senkin vuoksi hakeutua ajoissa!
Mulla ruis saa aikaan hirveitä ilmavaivoja.
eli hyvä kun olit kotona.