Te joilla on ollut ns. kaksoinen sisällänne,
miten jatkossa, mahd. leikkauksen jälkeen.
Minulla dermoidikysta, hammasta, hermoa, rasvakudosta ja aivokudosta toisessa munasarjassa.
Leikattiin pois. Joskus mietin että olisko meikäläistä tarkoitus olla kaksi.
Kommentit (28)
Minulta poistettiin kokonaan toinen munasarja dermoidikystan vuoksi muutama vuosi sitten. Ei ole vaivannut sen jälkeen mitenkään.
Esikoinen syntyi kesällä eikä ollut ongelmia raskautua. Vaikka tokihan sitä tietää, että se jäljelle jäänyt munasarja on nyt se yksi ja ainut. Sitä ei ole varaa menettää, jos lisää lapsia haluaa.
Kaksosenani en kasvainta tosissani pitänyt, vaikka toki senkin "tarinan" silloin kuulin.
mun tädiltä ja sedältä (he ovat toistensa kaksoset) löydettiin tämmöiset hius solumöykyt aikuis iällä alaselästä
Mulle gyne selitti, että vaikka sitä kasvainta kusutaan kaksoseksi, se ei tarkoita kehittymätöntä sisarusta. hyvänlaatuinen patti vain.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että jos kyseessä todella on kaksonen, miten on mahdollista että hänellä olisi hampaat ja hiukset? Niitä kun ei ole vielä syntyessäkään....
Pakko vastata, vaikka ketju on ikivanha ja vähän menee asian viereenkin, mutta kyllä - vauvalla on syntyessään hampaat, vaikkakaan eivät ole vielä näkyvissä, mutta siellä ne ovat ikenien takana piilossa.
Hampaita ei ollut, mutta sellaisiakin vauvoja kuulemma syntyy jolla on hammas jo valmiiksi suussa.
Joo ja siis eihän se patti tosiaankaan ole mikään kaksonen.