Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko lapsellenne mielikuvan vuoksi kalliita vaatteita?

Vierailija
14.09.2010 |

Siis siksi, että päiväkodissa ja muualla lapsianne pidettäisiin ns. parempiosaisina?

Itse nimittäin teen osittain niin, myönnän.

Mutta epäonnistun taas tänäänkin yrityksessäni: aamulla lapseni menivät sekavissa Zara-HM-Marimekko-Stockan Bogi-Kenzo-Tarjoustalon lenkkarit- asuissaan päiväkotiin - eli mulla ei todellakaan pysy tuo hakemani linja oikein hallussa:DD

Mitäs tykkätte muuten lapsilla näistä purjehdus-ja golf-henkisistä vaatteista? Meidän päiväkodissa ainakin on juurikin tälläisiä pikkuisia Hjallis Harkimoita siellä täällä.

Toisessa kaupunginosassa huomaa selvästi, miten lapset puetaan värikkäämmin; jossain näkee jopa esim. palestiinalaishuiveja lasten kaulassa jne. Mitä tykkätte sellaisesta?

Hassua, miten vanhempien oma tyyli onkin niin suoraan verrannollinen lasten vaatetukseen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit hurahtaa lasten vaatteisiin siksi koska kotona on aikaa nettailla ja itse on vielä kotona ollessaan niin väärissä mitoissa vaatekauppaan menoa ajatellen että kompensoi omia vaatehankntojaan pukemalla laspet kauniisti ja merkkitietoisesti.

Ainakin itse en ole ostanut mitään itselleni ensimmäisen äitiysloman aikana kun taas töihin mentyäni palasin omiin mittoihin ostin taas vaatteita itselle ja sitten lapselle vähemmän. Nyt taas toisen lapsen kohdalla sama meno päällä, nyt vaan ostan kahdelle lapselle hulluna vaatteita ja koska oma painonpudotus ja kohentautuminen vasta alussa niin ei tee mieli itse uusia vaatteitakaan.

Vierailija
2/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin myös silitin ja viimesen päälle pidin huolen, että pk:n lokerossa vaatepinot tiptop kuten myös olivat kotona. Kai sitä yritti näyttää kuinka mahtava äiti olen. Nyt tajuan sen olleen vain huonon itsetuntoni ja elämän tilanteeni peittelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin myös silitin ja viimesen päälle pidin huolen, että pk:n lokerossa vaatepinot tiptop kuten myös olivat kotona. Kai sitä yritti näyttää kuinka mahtava äiti olen. Nyt tajuan sen olleen vain huonon itsetuntoni ja elämän tilanteeni peittelyä.

Meidän päiväkodin tiedotteessa oli alleviivattu, että lokeroon tuodaan _hieman_ vaatteita!

Vierailija
4/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pue lapsia sen mukaan, mitä muut mahdollisesti ajattelevat; ostan käytännöllisiä, mielestäni kivan näköisiä ja riittävän laadukkaita (eivät hajoa ensimmäisessä pesussa)vaatteita. Kengät ovat aika kalliita, mutta nekin lasten jalkojen vuoksi, en halua pilata lapsen tulevaisuutta.

Hassua, miten meidän vanhempien tyyli ei ole ollenkaan verrannollinen lasten vaatetukseen. Omat vaatteeni ovat lähes aina mustia tai harmaita, lapsilla värikästä tyyliin marimekko, pop, name it, esprit, timberland. Omat vaatteet urheiluliikkeistä, partioaitasta, stockalta ja kappahlin valikoimasta ne muutama "värillinen" paita.

Vierailija
5/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kompensoimme omien vaatteitten "värittömyyttä" lasten värikkäillä vaaatteilla :)

Vierailija
6/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Kyllä.

Vierailija
7/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Kalliit vaatteet ovat yleensä laadukkaampia ja näyttävät paremmilta kuin halvat. Tyttärellämme on erittäin paljon Catiminia, Clayeuxia ja Deux par Deuxia. Ne ovat varmaan aika vieraita merkkejä monelle, joten siten niillä on turha yrittää brassailla kuten jollain Ticketillä (yäks). Mutta ne ovat niin laadukkaita ja kauniita, että uskoisin päiväkodin tätien ja muitten vanhempien huomaavan eron H&M:n ja Lindexin vaatteisiin nähden.

Vierailija
8/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan lasten välityksellä.

Lasten vaatteet ostetaan käytännöllisiksi ja kestämään. Ei ne mitään nukkeja ole.

Vierailija
9/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalainen

Vierailija
10/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja onko tekstit englanniksi myös, en hallitse ranskan kieltä ollenkaan.

Vierailija
11/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu pk-seudulla.

Vierailija
12/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuommoista muualla kuin pk-seudulla?

Vierailija - 14.09.10 01:55 (ID 11144189)

maalainen

Kuka tietää?

Vierailija
13/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin edelleen Lindexiä, Hennesiä sekä markettien valikoimaa. Niistä löytyy nättejä ja edullisia vaatteita, jotka ovat tähän mennessä kestäneet hyvin.

En todellakaan aio ostaa paitaa joka maksaa tyyliin 20e tai haalaria hintaan 70e. Siinäpä vasta ketuttaakin kun kallis paita on käytössä mennyt rikki tai sutattu niin ettei lika lähde pesussa. Kuten sanoin, halvatkin vaatteet voivat olla kestäviä.

Mutta kukin taplaa tyylillään.

Vierailija
14/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meidän pojalla merkkivaatteitakin, mutta vain laadin ja kivan värin takia. Yhtä paljon on myös kirppikselta ostettuja ciraffeja tms.

Haluan, että lapseni näyttää kivalta, siinä ei merkillä ole väliä vaan sopivilla väreillä ja kuoseilla. ULkovaatteista oon ostanut vähän kalliimpaa, kun on alessa ollut, että kestäis.

Vierailija
15/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rumat ne vaatteilla koreilee!

Vierailija
16/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaista Catiminia ja Clayeuxia myy Suomessa mm. www.pikkuhelene.fi Myös sisukas.net myy Catiminia.

www.bibaloo.com on hyvä englantilainen nettikauppa. Tosin kaikkien ranskalaisten vaatemerkkienkin sivut ovat myös englanniksi.

Sitten teen ostoksia paljon Ranskassa, miehen sisko asuu siellä.

Vierailija
17/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostan lapsille edullisia vaatteita.. merkillä ei ole mitään väliä. sen sijaan sillä on et vaatteen täytyy olla ehjä ja puhdas. koitan myös katsoa et vaatteet sopis edes vähän yhteen. ja tietysti lapseni ei pidä mun mielestä rumia vaatteita.. silloin kun vaatteet ei ole maksanut paljon, niin ei niin haittaa vaikka menis leikeissä rikki tai likaantuis niin ettei saa enää puhtaaks. se on mulle yks tärkein juttu, heti mukavuuden jälkeen.

Vierailija
18/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteet ominaisuuksien mukaan. Eli ulkovaatteiden on oltava veden ja tuulenpitäviä sekä kovaa kulutusta kestäviä. Talvella kerrastojen on oltava ei puuvillaisia siis esim. silkkisia, teknisiä ym. Ettei lapset palele. Merkeillä ja ostopaikalla ei ole mitään väliä.

Vierailija
19/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä ulkovaatteet ja kengät ovat "merkillisiä" ja joskus kalliitakin. Usein kyllä Alelöytöjä enkä harrasta mitään ulkomaisia nettikauppoja.

Sisävaatteet sitten ovat sekalaista kamaa oman ja lapsen maun ja hinnan mukaan ostettuja. Suurin osa kirppareilta, mutta myös marketeista ja lastenvaateliikkeistä.

Vierailija
20/27 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme sen verran rikkaalla alueella (Pirkkalassa) että tiedän että emme voi pärjätä merkkikilpailussa ilman konkurssia. En siis edes yritä esittää rikkaampaa kuin olemmekaan.

Sisävaatteet erityisesti ovat yleensä halpoja ja ajavat asiansa ihan mukavasti. Ulkovaatteet ja kengät ovat sitten kallimpia, mutta eivät merkin, vaan ominaisuuksiensa vuoksi.

Hirvittää hieman lasten tulo teini-ikään. Kuinkahan kalliita vaatteita silloin toivotaan "kun kaikilla muillakin on"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi