Ostatteko lapsellenne mielikuvan vuoksi kalliita vaatteita?
Siis siksi, että päiväkodissa ja muualla lapsianne pidettäisiin ns. parempiosaisina?
Itse nimittäin teen osittain niin, myönnän.
Mutta epäonnistun taas tänäänkin yrityksessäni: aamulla lapseni menivät sekavissa Zara-HM-Marimekko-Stockan Bogi-Kenzo-Tarjoustalon lenkkarit- asuissaan päiväkotiin - eli mulla ei todellakaan pysy tuo hakemani linja oikein hallussa:DD
Mitäs tykkätte muuten lapsilla näistä purjehdus-ja golf-henkisistä vaatteista? Meidän päiväkodissa ainakin on juurikin tälläisiä pikkuisia Hjallis Harkimoita siellä täällä.
Toisessa kaupunginosassa huomaa selvästi, miten lapset puetaan värikkäämmin; jossain näkee jopa esim. palestiinalaishuiveja lasten kaulassa jne. Mitä tykkätte sellaisesta?
Hassua, miten vanhempien oma tyyli onkin niin suoraan verrannollinen lasten vaatetukseen.
Kommentit (27)
Tässä kaupunginosassa kun asuu monia oikeasti sellaisia, ja eron kyllä huomaa. En yritäkään ostaa kalliita vaatteita, mutta joskus "sorrun" ostamaan kirpputorilta merkkivaatteita kun niitä täällä muillakin usein näkee.
Ostan lapsille vaatteet kirpparilta aina kun voin. Kaupoista tarttuu, jos löydän jotain oikein houkuttelavaa ja haluan hemmotella lasta. Se harmittaa, että isompien lasten vaatteiden suunnittelijoilla ei taida olla mitään kunnianhimoa.
Keneköhän sitä parempiosisuutta pitäisi ihastella? Ne lapset tulevat koteihin ja opettajat/hoitajat kyllä tietävät lasten vanhempien työpaikat jne...niilläkin se oma arvomaailma voi olla aika persoonallinen.
Ranskalaista Catiminia ja Clayeuxia myy Suomessa mm. www.pikkuhelene.fi Myös sisukas.net myy Catiminia.
www.bibaloo.com on hyvä englantilainen nettikauppa. Tosin kaikkien ranskalaisten vaatemerkkienkin sivut ovat myös englanniksi.Sitten teen ostoksia paljon Ranskassa, miehen sisko asuu siellä.
Silloin myös silitin ja viimesen päälle pidin huolen, että pk:n lokerossa vaatepinot tiptop kuten myös olivat kotona. Kai sitä yritti näyttää kuinka mahtava äiti olen. Nyt tajuan sen olleen vain huonon itsetuntoni ja elämän tilanteeni peittelyä.
häntä pidettäisiin porukkaan kuuluvana. Poika käy vieraskielisessä hoidossa ja siellä on rikkaiden lapsia paljon. Itse olemme miehen kanssa keskituloisia ja erotumme siis hoitokavereista rahallisesti.
En halua kuitenkaan että muut tietävät ettei meillä ole niin paljon rahaa vaan ostan merkkiä pojalle. Tykkään siitä että ihmiset luulevat meistä jotain mitä emme ole :)
" kun teidän tytöllä on niin kauniita vaatteitakin, että se tietysti herättää kateutta joissain lapsissa"!!??
Täytyy sanoa, että minä mykistyin. Ovatko siis todellakin 5-6 vuotiaat jo tietoisia vaatemerkeistä tai ylipäätään, tarkkailevatko he tosiaankin toisaan sillä tavalla, että "liian hienojen" vaatteiden vuoksi voi joutua kiusatuksi?
( Lapsellani on lapsettomia, aikuisia kummeja, vaatteiden parissa työskentelevä isä ja 5 mummoa eli sillä selittyy tämä vaatteiden määrä ja vaihtuvuus )
siksi, että haluan pukea lapseni mahdollisimman hauskoihin ja trendikkäisiin vaatteisiin eikä klassikkomerkeillä useinkaan ole mitään skanditrendikästä mallistoissaan. H&M, Lindex, Timberland, Adidas, Zara ja satunnaisesti muita merkkejä useimmin.
Tiedän että "lapsi teinivaatteissa" aiheuttaa joissakin pahoinvointia, mutta itse pidän juuri siitä lookista.