Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko Oivariini terveellistä vai ei?

Vierailija
14.09.2010 |

onko se siis margariini muiden joukossa, vai voita + jotain hyvää öljyä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että omatekoinen kevytvoi olisi kaikkein paras vaihtoehto. 100g voita, 1dl öljyä, esim. oliivi tms. + 1dl vettä, sekaan voit laittaa tuoreita yrttejä. Kaikki vaan sekaisin esim. sauvasekoittimella. Säilyy n. 1 viikon jääkaapissa.

Tässä on lukemisen arvoinen linkki margariinistä, itse en sitä syö, eikä lapsenikaan, rakastaa kunnon voita yli kaiken!!

http://www.prometheus.fi/ravinto/marga.htm

Vierailija
2/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On voita ja öljyä sekaisin. Toki välillä voi syödä ja niitäkin erilaisia. On vähärasvaisempiakin oivariineja kuin se 80 ja 75 prosenttinen, mutta tietty rasvan koostumus sinänsä ei muutu..

Itse syön raskausaikana Beceliä, joskus Keijua (työmaaruokalassa) ja tuota oivariiniakin. Se on pääasia kun tiedostaa mitä syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks se ole semmoisata pahapaha-margista?

Vierailija
4/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

margariinit,siinä ei nykään ole edes mitään lisäaineita. Nykyään monet eri asiantuntija ei suosittele margariineja juuri siksi kun niissä on niin paljon näitä teollisesti lisättyjä aineita.Katsokaapa huvikseen tuoteselosteet.

Vierailija
5/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan on terveellistä mutta voimariinissa oleva öljy tuskin on mitään laadukasta kuten esim. rypsi- tai oliiviöljyä.

Voit soittaa valiolle ja kysyä mitä öljyä siinä käytetään mutta olen kuullut etteivät he kerro mitä se on. Tästä voisi päätellä että se on halpaa ja helposti työstettävää palmuöljyä jonka ravintoarvo on olematon.

Itse käytän Dellariinia joka on voin ja rypsiöljyn sekoitusta, tai teen itse tehosekoittimella voista ja kylmäpuristetusta luomurypsiöljystä levitettä joka on taatusti terveellistä ja hyvää!

Vierailija
6/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, itsekin syön terveellisesti, mutta en jaksa asiaa kauheasti vatvoa. En voi sille mitään, että lähinnä nämä kuvaukset "miten meillä syödään" tuntuu NIIN omahyväisiltä - hoidamme tämänKIN elämänalueen suvereenisti.

Toki on hyvä liikkua ja syödä monipuolisesti, mutta kun liikuntaa ja syömistä käytetään lyömäaseena niitä toisia kohtaan, jotka eivät ole ihan yhtä hyviä kuin "me".

Älkää nyt loukkaantuko. En tarkoittanut tätä kenellekään henkilökohtaisesti.

Vierailija
7/38 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just eilenhän telkkarissa lääkärit sanoi, että pitää syödä oikeata voita ja kermaa.

Ota näistä nyt sitten selvää...

Vierailija
8/38 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on rypsiöljyä...

Vierailija
9/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan on terveellistä mutta voimariinissa oleva öljy tuskin on mitään laadukasta kuten esim. rypsi- tai oliiviöljyä.

Voit soittaa valiolle ja kysyä mitä öljyä siinä käytetään mutta olen kuullut etteivät he kerro mitä se on. Tästä voisi päätellä että se on halpaa ja helposti työstettävää palmuöljyä jonka ravintoarvo on olematon.

Itse käytän Dellariinia joka on voin ja rypsiöljyn sekoitusta, tai teen itse tehosekoittimella voista ja kylmäpuristetusta luomurypsiöljystä levitettä joka on taatusti terveellistä ja hyvää!

En tiedä miten oli Voimariinin aikaan, mutta Oivariinissa ei ole palmuöljyä vaan juurikin rypsiöljyä.

Vierailija
10/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti terveellisempiä kuin keinotekoiset, laboratorioissa kemikaaleilla "käytetyt" myrkkyrasvat.

Nykyään syön pelkästään voita, ja verikokeissa kaikki kolesteroliarvot kohdillaan, sillä eihän sitä rasvaa tarvitse jäätelölusikalla mättää.

Vierailija
11/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainekset, voi, rypsiöljy,vesi, suola  ja D-vitamini.

Vierailija
12/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten oli Voimariinin aikaan, mutta Oivariinissa ei ole palmuöljyä vaan juurikin rypsiöljyä.

Ton rypsiöljyn takia se ei mitään terveellistä olekaan, syön vain voita.

Vierailija
13/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainekset, voi, rypsiöljy,vesi, suola  ja D-vitamini.

Siis ei syömäkelpoista.

Vierailija
14/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuollaiset levitteet, joissa on rasvaan sekoitettu vettä, vaatii rasvan kuumentamisen erittäin kovaan lämpöön, jotta ne sekoittuvat. Se taas tekee hallaa voin ja/tai öljyn rasvahappokoostumukselle ja käytännössä tekee siitä aina haitallisen ihmiselle. Sen takia joko puhdas voi tai pelkkä (kylmäpuristettu) oliiviöljy on terveyden kannalta paras vaihtoehto. 

Eikä sillä, itse käytän silti Oivariinia sillä veden ansiosta se levittyy helposti ja on mukavan suolaista. Tiedän silti, että se on perusmargariinien jälkeen heti seuraavaksi pahin vaihtoehto.

Vierailija
15/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sanoneet, että se on rypsiöljyä

Vierailija
16/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KingMagolor kirjoitti:

Ne on sanoneet, että se on rypsiöljyä

Joten ei kannata syödä

Vierailija
17/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ravinnoksihan se on tarkoitettu, joten syö vaan huoletta.

Vierailija
18/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ravinnoksihan se on tarkoitettu, joten syö vaan huoletta.

Kenen ravinnoksi? Ei ainakaan ihmisen :)

Vierailija
19/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa margariinilevitteissä on lähes poikkeuksetta palmuöljyä, joka on vielä vaarallisempaa kuin voi. Tietenkin jos haluaa välttää eläinperäisiä tuotteita, niin voi ei käy. Palmuöljy heille hyvä vaihtoehto, viljelmien tieltä on hävitetty kaikki eläimet, mm. orangit. Ja koko muu sademetsä.

Vierailija
20/38 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Oivariinia, koska se on helposti levittyvää ja hyvää. Mies käyttää Beceliä, mutta se on niin pahaa, että edes lapset eivät sitä enää suostu syömään. Se määrä mitä Oivariinia käytän, on kuitenkin niin vähäinen, että vaikka siinä olisi mitä, niin eipä haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä