Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen päänsärystä ja niskakivuista. Onko vaarallista?

Vierailija
14.09.2010 |

Minulla jatkuvasti niska ja hartiat kipeät ja siitä johtuen aika-ajoin kovaa päänsärkyä. Joskus myös sellainen "repivä" tunne takaraivossa juuri sillä puolella joka on eniten jumissa. Ei ole jatkuvaa tuo tunne mutta tulee sykäyksittäin. Ei satu vaan tuntuu ilkeältä. Onko tuo repivä tunne vaarallista? Onko suoni katkeamassa vai mitä? Kannattaako huolestua?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puretko hampaita yhteen tai jännitätkö poskilihaksiasi? Onko sulla hyvä tyyny, ja sänky yleensä? Millainen ryhti? Panostatko työssäsi ergonomiaan?

Kyllä nämä niska- ja päänsärkyasiat johtuvat aika usein siitä, että ihminen on jumissa esim. sen takia, että tekee töitä tietokoneella eikä saa tarpeeksi liikuntaa.

Vierailija
2/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mielestäni ei ole vaarallista....mutta minä en ole lekuri! Mulla jumituspäänsärkyä joka tutkittu ja pää on kuvattu. Pystyy itse paremmin päättelemään, jos taudinkuva muuttuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli samanlaisia, + migreeniä. Kävin naprapaatilla ja sen jälkeen säännöllisesti hierojalla. Hävisi kaikki säryt ja kivut niskoista ja päästä.

Täältä on aika vaikea sanoa diagnoosia, joten kehotan kääntymään ammattilaisen puoleen.

Vierailija
4/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmeniä vuosia. diagnoosina on, että pää on väärässä asennossa ja sen takia lihakset jumissa, nyt olen tämän vuoden jumpannut koko vuoden joka aamu ja saanut päätä paremmaksi, mutta edelleen koko ajan pieni päänsärky. ei kai se ole vaarallista jos lihaksista johtuvaa päänsärkyä, se on vaan erittäin kauheata...

Vierailija
5/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmeniä vuosia. diagnoosina on, että pää on väärässä asennossa ja sen takia lihakset jumissa, nyt olen tämän vuoden jumpannut koko vuoden joka aamu ja saanut päätä paremmaksi, mutta edelleen koko ajan pieni päänsärky. ei kai se ole vaarallista jos lihaksista johtuvaa päänsärkyä, se on vaan erittäin kauheata...

kääntymistä tässä ketjussa aiemmin mainitun naprapaatin, kiropraktikon tai omt-fysioterapeutin puoleen. Myös esim. Alexander-tekniikasta saattaisi olla apua.

Vierailija
6/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tulee tuota ajoittain ja siihen ei auta kuin kylmägeeli, venyttely, sauvakävely ja muu aktivointi. Hierontakin auttaisi alkuun mutta ei pidä jumeja jatkuvasti pois.

Vierailija
7/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei sieltä mikää nerisuoni katkeamassa ole. Mutta lihasjännityksestä johtuva särky johtuu aina siitä, että veri ei kierrä kunnolla, happi ei kulkeudu kunnolla kudokseen eikä kuona-aineet pois. Ei siihen kuole, mutta ei se nyt varsinaisesti terveellistäkään ole. Voi aiheuttaa esim muistihäiriötä ja kognitiivisia ongelmia. Ja helveltillistä epämukavuutta.

Kannattaa kokeilla kunnollista urheiluhierontaa (vähintään 10 kertaa kolmen viikon sisään), venyttelyä, ja vähitellen jännityksen lauetessa lihaskuntoharjoituksia paremman asennon saamiseksi. Katso työpisteen ergonomia ja kunnon tyynyt&patjat kotisänkyyn. Jos mahdollista niin avantouinti/kylmähoito auttaa akuuttiin tilanteeseen. Näillä minä olen selättänyt niskahartiapäänsäryt.

Vierailija
8/8 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiropraktikkoa en ainakaan suosittele - kävin 8 kertaa ja menin niin huonoon kuntoon, etten päässyt lähes ollenkaan kävelemään tai pystynyt kääntämään päätäni. Koko kesä meni särkylääkkeitä popsiessa, nyt menee jo muutamia päiviä välissä ilman lääkkeitä.

Kysyit, onko särky vaaralista? Minusta kyllä.

Se aiheuttaa niin paljon mielipahaa - joka kroonistuessaan johtaa pysyvämpään alakuloon - jatkuva särkylääkkeiden syöminen rasittaa elimistöä - säryt vaikeuttavat nukkumista - joka johtaa krooniseen väsymykseen - joka johtaa kummalliseen, sekavaan oloon, josta alkaakin tulla ikään kuin uusi peroonasi = sekava ajatuksinen, väsynyt, haluton, kivulias ja epätoivoinen ihminen.

Itse olen jo tuollainen:(

( Ko. hoitaja oli eräs alansa arvostetuimmista kiropraktikoista, että mistään kirjekurssilaisesta ei siis ollut kyse )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi