Ollaanko jenkeissä kengät jalassa sisällä niinkun leffoissa?
Ja onko niillä oikeassa elämässä eteinen vai missä ne säilyttää ulkovaatteet ja kengät?
Kommentit (46)
ja asunnot on jopa varustettu eteisellä :)
Vieraat riisuu kengät tapauskohtaisesti. Kesällä usein jätetään päälle, koskapa ollaan yleensä puutarhassa tai terassilla eikä likaa erityisemmin kulkeudu kengissä. Koiranpaskaa ei juuri ulkona näe - ihmiset osaavat siivota koiriensa jäljet. "Tutummat" vieraat usein tassuttelee sukkasillaankin.
Kokolattiamattoja täällä ei enää juurikaan ole, joten lattia on helppo pyyhkiä kyläilyjen jälkeen.
kengät jätetään jo oven ulkopuolelle. Kreikassa ei kuljettu kengät jalassa sisällä.
Suurin osa Jenkeistä tosiaan kulkee kengät jalassa sisälle, mutta ei tosiaan kaikki. Kanadassa osa kulkee kengät jalassa sisällä, suurin osa ei.
tämä tieto pohajutuu vain omaan kokemukseen noissa maissa asuessani.
Mä en oikeasti voisi olla, jos mun pitäis pitää kengät jalassa sisälläkin. Otan kengät pois aina kun voin, esim. elokuvissa, ravintolassa, junassa, kirjastossa jne. Mulla on yleensä villasukat mukana kylmemmällä säällä, laitan ne sitten jalkaan.
Mä olen asunut maassa jossa tultiin kengät jalassa sisälle kyllä, mutta harvemmin kuitenkaan oleskeltiin pitkiä aikoja ottamatta kenkiä pois. Mä en millään siihen oppinut, vaan otin kengät yleensä pois sisälle tullessa. Musta se oli jotenkin niin ankeaa.
että kengillä painettiin menemään kokolattiamatoilla. Hassulta tuntui kun pikkulapsia (tuossa perheessä 3- ja 6-vuotiaat) komennettiin laittamaan kengät heti takaisin jos sattuivat riisumaan ne sisätiloissa. No siellä on aika viileät talot, ehkä osin johtuu siitä. Kyllä se kuitenkin kummalliselta tuntui kun niissä kengissä makoiltiin sohvallakin.
Ja ällötti ne kokolattiamtot, varsinkin kun perheen kissa tuppasi säännöllisesti paskomaan ja oksentamaan niihin. Kiva oli putsata mm. puoliksi sulaneita rotan sisälmyksiä makkarin kokolattiamatosta...
kaikissa tavallisiss akodeissa niin briteissä kuin jenkeissäkin, mutta nykyisin sisustusmuoti on se ettei kokolattiamattoja enää ole samalla tavoin.
Itse olen mm. briteissä nähnyt n. 15-20 v sitten nähnyt mm. kylpyhuoneessa (vaaleanpunaisen) kokolattiamaton joka ulottui ammeen YLÄreunaan asti. Ja tietty paperitapetit.
raivostuvat? netä pyyhäisevätkö kädellä pöydän sileeksi kun asiat eivät mene toivotun mukaisesti?