Saako mielestänne tässä tapauksessa laittaa tekstaria lapsen opelle henk. koht. kännykkäänsä?
Eli siis opettaja on kaikissa lippusissa ja lappusissa, mitä koululta on tullut, ilmoittanut VAIN koulun opettajanhuoneen puhelinnumeron ja kotinsa lankapuhelinnumeron, joista häntä voi tavoitella. Kännykkänumeroaan ei ole antanut missään (ainakaan siis julkisesti).
Kuitenkin opettaja on sitten mulle jo 3 kertaa laittanut ilmeisesti omasta henk. koht. kännykästään viestejä, esim. ilmoittanut lapselleni läksyt (jos lapsi ollut kipeänä tms.).
Mun pitäisi huomenna ilmottaa, että lapseni on kipeänä eikä tule kouluun, voinko mielestänne laittaa viestin tuohon henk. koht. kännykkäänsä asiasta vai pitääkö soittaa opettejanhuoneen numeroon (kuten aiemmin olen tehnyt)?
Kommentit (31)
jos ope antaa opehuoneen numeron käytä sitä.
Jos käskee laittaa viestin kännykkäänsä, silloin käytetään sitä
Mun mielestä tekstari opelle on kätevin, onneksi myös lapseni opettajan mielestä.
koska varmaan pelkää että häntä pommitettaisiin siihen koko ajan.
Mutta siis mulle on laittanut läksyviestit, ja jopa tekstannut kysymyksenkin (johon tietenkin oletin saavani vastata tekstiviestillä takaisin, vai olisikohan pitänyt soittaa opettajanhuoneeseen "niin laitoit viestiä ja kysyit..." heh :D )
Ehkä siis antaa(tuo julki) kännynumeronsa niille, joiden ei oleta alkavan häiriköidä? Ja siis mä en aio alkaa häiriköimään.. tuon huomisen viestin vaan laittaisin. Ongelmana on, että opettaja odottaa poikaani heti aamusta tekemään erään jutun, mikä on jäänyt tekemättä, ja en tiedä moneltako opettaja menee koululle, kun normaalisti koulu alkaisi vasta myöhemmin. Siksi ajattelin, että jos laitan jo ajoissa viestin (vaikka seitsemältä) niin opettaja ei turhaan mene koululle aikaisin lastani odottamaan (tai siis kun en tiedä, olisiko muutenkin menossa ajoissa vai ei).
ap
siihen numeroon, minkä opettaja on itse antanut, eli opettajanhuoneen numero. Koska ei ole antanut kännykkänumeroaan (muuten kuin laittanut viestiä) niin silloin siihen numeroon ei soitella eikä viestitellä. Etenkään tuollaisessa asiassa. Ei edes huomenna.
opettajaa ei kiinnosta tuo asia lainkaan tänään illalla. Hänelle riittää, että tieto tulee huomisen koulupäivän aikana niin voi antaa läksyt tiedoksi jollain keinoin.
Jos sä olisit laittanut suoraan tämän selityksen aloitusviestiin, niin varmasti vastaukset olisivat olleet erilaisia. Ilmeisesti olit jo päätöksesi viestin laitosta tehnyt, miksi ylipäätään kysyit asiaa täältä?
Mutta siis mulle on laittanut läksyviestit, ja jopa tekstannut kysymyksenkin (johon tietenkin oletin saavani vastata tekstiviestillä takaisin, vai olisikohan pitänyt soittaa opettajanhuoneeseen "niin laitoit viestiä ja kysyit..." heh :D )
Ehkä siis antaa(tuo julki) kännynumeronsa niille, joiden ei oleta alkavan häiriköidä? Ja siis mä en aio alkaa häiriköimään.. tuon huomisen viestin vaan laittaisin. Ongelmana on, että opettaja odottaa poikaani heti aamusta tekemään erään jutun, mikä on jäänyt tekemättä, ja en tiedä moneltako opettaja menee koululle, kun normaalisti koulu alkaisi vasta myöhemmin. Siksi ajattelin, että jos laitan jo ajoissa viestin (vaikka seitsemältä) niin opettaja ei turhaan mene koululle aikaisin lastani odottamaan (tai siis kun en tiedä, olisiko muutenkin menossa ajoissa vai ei).ap
siihen numeroon, minkä opettaja on itse antanut, eli opettajanhuoneen numero. Koska ei ole antanut kännykkänumeroaan (muuten kuin laittanut viestiä) niin silloin siihen numeroon ei soitella eikä viestitellä. Etenkään tuollaisessa asiassa. Ei edes huomenna.
kun sitä ei ole ilmoitettu.
Mutta sain mitä hain, kun moni vastasi ettei näe mitään pahaa jos ilmoitan tekstarilla. Jos täällä olisi kaikki alkaneet mylviä että ei missään nimessä tekstaria, niin sitten olisin soittanut opettajanhuoneeseen aamulla.
Ja siis koko tarinaa en kertonut heti, koska ajattelin sen olevan epäoleellinen asia.
ap
Jos sä olisit laittanut suoraan tämän selityksen aloitusviestiin, niin varmasti vastaukset olisivat olleet erilaisia. Ilmeisesti olit jo päätöksesi viestin laitosta tehnyt, miksi ylipäätään kysyit asiaa täältä?
Ehkä siis antaa(tuo julki) kännynumeronsa niille, joiden ei oleta alkavan häiriköidä? Ja siis mä en aio alkaa häiriköimään.. tuon huomisen viestin vaan laittaisin. Ongelmana on, että opettaja odottaa poikaani heti aamusta tekemään erään jutun, mikä on jäänyt tekemättä, ja en tiedä moneltako opettaja menee koululle, kun normaalisti koulu alkaisi vasta myöhemmin. Siksi ajattelin, että jos laitan jo ajoissa viestin (vaikka seitsemältä) niin opettaja ei turhaan mene koululle aikaisin lastani odottamaan (tai siis kun en tiedä, olisiko muutenkin menossa ajoissa vai ei).ap
kerran odottaa vain sinun lastasi aamulla koululle, laita nyt jo illalla sähköpostia tai tekstari opelle. Se saa ehkä nukkua huomenna tunnin pidempään.
Kuitenkin on hyvä, että hän saa viestin ajoissa, että ei tule turhaan koululle odottamaan lastasi.
Silti en vastaisuudessa sitä numeroa käyttäisi, koska se on open henkilökohtainen numero. Esim. meillä tekstiviestejä ei voi lähettää koulun kännyköistä, joten vaihtoehdoksi jää vain oma kännykkä. Se ei silti tarkoita, että voisit sitä kännykkänumeroa käyttää ihan milloin vain mutta toki varmasti hyvin tärkeissä asioissa.
Itse annoin oman numeroni vanhemmille, kun tosiaan oli helpompi saada poissaolot yms. ja paria tapausta lukuunottamatta ihan asiallisesti sitä käytettiin. Ne pari tapausta kuitenkin harmittivat pitkään ja kovasti. :(
Meillä kyllä on tapana laittaa poissaolot, lääkärireissut ym. tekstarilla. Mutta tosiaan eri paikoissa on erilainen käytäntö.
alussa, että toivoo sairaspoissaolot omaan kännykkäänsä mieluusti illalla tai heti aamusta. Nimittäin ekaluokkalaisten ollessa kyseessä ja jos joku ei aamulla kouluun tule, joutuu opettaja lähtemään koulun opettajahuoneeseen soittamaan vanhemmille ja kysymään, onko lapsi tulossa.
Tässä siis halutaan varmistaa, ettei lapselle ole esim. koulumatkalla tapahtunut onnettomuutta tms. Ettei ole eksynyt jne.
Ja jos joutuu lähtemään opettajanhuoneeseen soittamaan jää koko muu luokka ilman valvontaa siksi ajaksi.
Tämän takia opettaja painotti, että poissaolot ehdottomasti hänen omaan kännykkään tai sähköpostilla heti kun on tiedossa. Ei tartte odottaa "työaikaan".
Ap:n tapauksessa ehkä suosisin opettajanhuoneeseen ilmoittamista, jos se kerran on sovittu tiedotteissa tavaksi.
Et ole edes täysin varma, onko tuo kännykkänumero opettajan henkilökohtainen vai ei? Ja silti ajattelit siihen viestittää?
Miksi et nyt vaan soita siihen opettajanhuoneen numeroon, kuten olet ennenkin tehnyt?