Saako mielestänne tässä tapauksessa laittaa tekstaria lapsen opelle henk. koht. kännykkäänsä?
Eli siis opettaja on kaikissa lippusissa ja lappusissa, mitä koululta on tullut, ilmoittanut VAIN koulun opettajanhuoneen puhelinnumeron ja kotinsa lankapuhelinnumeron, joista häntä voi tavoitella. Kännykkänumeroaan ei ole antanut missään (ainakaan siis julkisesti).
Kuitenkin opettaja on sitten mulle jo 3 kertaa laittanut ilmeisesti omasta henk. koht. kännykästään viestejä, esim. ilmoittanut lapselleni läksyt (jos lapsi ollut kipeänä tms.).
Mun pitäisi huomenna ilmottaa, että lapseni on kipeänä eikä tule kouluun, voinko mielestänne laittaa viestin tuohon henk. koht. kännykkäänsä asiasta vai pitääkö soittaa opettejanhuoneen numeroon (kuten aiemmin olen tehnyt)?
Kommentit (31)
vasta huomennakin, ei opettajan tarvitse sitä tänään tietää. Monissa kouluissa on esim. systeemi, jossa poissaoloilmoitukset voi jättää vastaajaan.
sitä vartenhan se koulun numero pääasiassa on. Tuo ei todellakaan ole välttämätön ja kiireellinen viesti, jota ilman ope ei tänä iltana tulisi toimeen. Älä häiritse toisten vapaa-aikaa.
Aika harva ope ilmoittaa läksyt, ne pitäisi kysyä luokkakavereilta. Open kännykkänumero voi olla myös koulun kännykän numero, mutta vaikka olisi omakin, niin opehuoneen numeroon on tapana soittaa.
viestiä aikaisemmin, niin kyllä musta voi laittaa. Tosin itse opena kyllä olen ilmoittanut vanhemmille, miten toivon poissaolot ilmoitettavan. Mutta ilmeisesti teille ei ole yksiselitteistä ohjetta annettu?
Mielestäni opettajan toivetta yhteydenpitokanavista pitää kunnioittaa. Lapsen poissaolo ei ole niin kiireellinen asia, että sillä pitäisi alkaa vaivata opettajaa illalla kotoa. Soitat aamulla koululle tai laitat sähköpostia.
Ei opettaja tee kyseisellä tiedolla mitään sunnuntai-iltana.
etten tosiaan häiritsisi opettajaa tänään enkä huomennakaan open omaan numeroon.
Oletko varma, että kännykkänumero ei ole opettajanhuoneen numero?
Mä laitan sairastapauksista sähköpostia opettajille. Jos tulee joku kiireinen asia, soitan opettajanhuoneen kännyköihin.
Sillä ei ole mitään väliä, vaikka opettaja saisi vasta ylihuomenna tietää, miksi lapsesi oli huomenna poissa.
Sunnuntai-iltana kotonaan oman perheensä parissa hän ei sitä tietoa tarvitse.
t. opettaja itsekin
(kirjoitinhan avaukseeni että mun pitäis HUOMENNA ilmottaa..)
mutta siis että viesti kännykkään vai soitto opettajanhuoneeseen.. taidan kyllä laittaa viestin kännyyn, ja siis AAMULLA.
ap
Siis hei, en ollut nyt ilmoittamassakaan, vaan AAMULLA
mutta siis että viesti kännykkään vai soitto opettajanhuoneeseen.. taidan kyllä laittaa viestin kännyyn, ja siis AAMULLA.
ap
ja auki
Sinällään outo tapa, meillä opettaja toivoo poissaolot tekstareina omaan puhelimeensa - ajaessaan kuuntelee montako piippaa tulee ja koululla sitten tsekkaa ketä puuttuu
Minä en opettajana pidä henkilökohtaista kännykkääni aina mukana, vaan se on lukollisessa kaapissa opehuoneessa. (En siis ole ilmoittanut sen numeroa huoltajille.) Sinne tulleen viestin näkisin vasta neljän viiden maissa iltapäivällä. Opehuoneeseen tulleen viestin saisin heti, eikä mun tarvitsisi ruveta soittelemaan huoltajalle missä lapsi on.
käytä sitä.
Jos käskee laittaa viestin kännykkäänsä, silloin käytetään sitä
Aika kiva ope, kun on läksyt tekstannut omasta puhelimestaan.
kännykkänsä äänettömälle tai jättää sen jopa lukolliseen kaappiin opehuoneeseen. SOITA sinne opehuoneeseen ja jätä viesti, jos et tavoita opettajaa.
siihen numeroon, minkä opettaja on itse antanut, eli opettajanhuoneen numero. Koska ei ole antanut kännykkänumeroaan (muuten kuin laittanut viestiä) niin silloin siihen numeroon ei soitella eikä viestitellä. Etenkään tuollaisessa asiassa. Ei edes huomenna.
ap
ap
jos ope ei ole ilmoittanut numeroa mutta itse siitä viestejä laittaa niin ehkäpä siihen voisi sen asiansa ilmoittaa.
Meillä opettaja ilmoitti oman numeronsa myös johon voi ilmoittaa esim. poissaolosta tai lääkärikäynnistä tms. mutta ei tarvi odottaa vastausta. Eli ottaa viestin vastaan mutta ei vastaa siihen mitenkään.
Muuten voi soittaa opettajanhuoneeseen tai laittaa Helmin kautta postia.
Kuitenkin opettaja on sitten mulle jo 3 kertaa laittanut ilmeisesti omasta henk. koht. kännykästään viestejä, esim. ilmoittanut lapselleni läksyt (jos lapsi ollut kipeänä tms.).
Et ole edes täysin varma, onko tuo kännykkänumero opettajan henkilökohtainen vai ei? Ja silti ajattelit siihen viestittää?
Miksi et nyt vaan soita siihen opettajanhuoneen numeroon, kuten olet ennenkin tehnyt?
Opettaja on itse sitä käyttänyt jo useamman kerran joten on mielestäni antanut sinun ymmärtää sen olevan normaali yhteydenottotapa.