Lue keskustelun säännöt.
Minne ja miksi muutitte pois Espoosta?
Kommentit (2)
Plussia:
Halvat tontit/ talot.
Hyvät yhteydet pk-seudulle.
Luonnon helmassa, kuitenkin palvelut lähellä (koulu 400 m, kaupat 400-1000m, pankit yms.yms.)
Paljon lapsiperheitä
Miinukset:
Huonot harrastusmahdollisuudet (pitää lähteä Nummelaan, Lohjalle tai Espooseen)
Tarvitaan kaksi autoa, koska julkinen liikenne on niin kehnoa varsinkin kun sai tottua niiiiin hyvään pk-seudulla;)
Erittäin tyytyväisiä!!!
Maksoimme kerrostaloasunnista (4h+k) autopaikan ja saunavuoron kanssa n. 800 euroa, nyt lainanlyhennykset täystiilitalosta 185 m2 minulla 350 euroa ja miehelläni hieman yli 400 euroa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
neljä vuotta sitten Espoosta Pohjois-Savoon, koska minun sukulaisiani asui kyseisellä paikkakunnalla. Yksi lapsi oli silloin ja päätettiin ettei lisää lapsia tule jos asuttaisiin Espoossa, sillä asuinpaikka oli rauhaton ja täysin epäsopiva lasten kasvatukseen. Miehen vanhemmista ei ollutkaan minkäänlaista apua lapsen hoidossa, vaikka niin luvattiin. Lopulta mun valmistumisen jälkeen päätettiin että nyt lähdetään, ja onnellisia ollaan oltu. Ainoa miinus on ettemme tapaa miehen mummoa tarpeeksi usein (asuu siis Espoossa vielä).
Plussia onki vaikka kuinka paljon: halpa vuokra, ihana kasvuympäristö, luonto lähellä, ihmiset ovat ystävällisiä, kouluihin matkaa n.400m, pieni koulu verrattuna Espoon kouluihin, sukulaiset asuvat lähellä, isäni muutti meidän perässä n.100km päähän meistä, maaseudulle matkaa 50km, missä sukulaisilla on lehmiä.
Nyt lapsia on kolme ja vielä asumme vuokralla, mutta tarkoitus olisi ostaa oma asunto heti kun mahdollista(=sopiva löytyy).
*Suvalasta loikannut