Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö mun hankkia jotain apua 14-vuotiaalle?

Vierailija
18.08.2010 |

Tyttö joka on kovasti muuttunut kesän aikana. Ei huolehdi hygieniastaan, ei pidä yhteyttä kavereihin, ei suostu lähtemään minnekään, mikään ei kiinnosta, istuisi läppärin ääressä vaikka koko päivän, syö erittäin epäterveellisesti perheen normaalien ruokien lisäksi ja näinollen on lihonut.

Eniten mua huolestuttaa tuo sulkeutuminen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti toivoo että häviäisin häiritsemästä häntä =)

Olen yrittänyt kysellä onko jotain tapahtunut mutta hänen mukaansa ei ole.

Mihin mä otan yhteyttä; perheneuvolaan, kouluterkkaan/kuraattoriin, mt-toimistoon??

Vierailija
2/7 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tosiaan apua, aloita vaikka sieltä kouluterkkarilta, josko hän ohjaa paikkakuntanne palvelut paremmin tuntien oikean avun piiriin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opastaa oikealle taholle, mikä siellä teidän kunnassa on paras tie.

Tsemppiä kovasti!

Vierailija
4/7 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö joka on kovasti muuttunut kesän aikana. Ei huolehdi hygieniastaan, ei pidä yhteyttä kavereihin, ei suostu lähtemään minnekään, mikään ei kiinnosta, istuisi läppärin ääressä vaikka koko päivän, syö erittäin epäterveellisesti perheen normaalien ruokien lisäksi ja näinollen on lihonut. Eniten mua huolestuttaa tuo sulkeutuminen.

Tossa iässä kaverit on niin tärkeitä että on outoa jos ne ei kiinnosta ollenkaan.

Vierailija
5/7 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ehkä todennäköisin vaihtoehto, syitä voi olla monia. Nuoruusiän skitsofrenia voi myös alkaa oireilla noin, se on kyllä paljon yleisempi pojilla. Mutta ehdottomasti kantsii hakea apua, mieluummin nyt kuin liian myöhään. Ota yhteyttä ensin kouluterkkariin ja kysy sieltä sopivat jatkosuunnitelma. Somatiikka täytyy toki myös tarkistaa eli ehkä sitten koululääkärille tai terkkalääkärille seuraavaksi; eihän ole raskaana, tarkastettava Hb, kilpirauhasarvot ym. Sieltä sitten tarvittaessa psyk. arvioon ja terapiaan, jos katsotaan aiheelliseksi.

Vierailija
6/7 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samanikäisenä masentunut ja koska silloin uskottiin vain selkäsaunojen, kotiarestin ja jälki-istuntojen parantavan ja piristävän niin menetin hoitokeinojen ja jatkuvan nimittelyn vuoksi itsetuntoni täysin ja vieläkin vihaan ja halveksin itseäni. Tyttö voi kuvitella myös että vihaat ja häpeät häntä ja toivot että hän tekee itsemurhan. Itsekin ajattelin teininä niin ja pyytelin vanhemmiltani jatkuvasti anteeksi etten ole saanut tapettua itseäni vaikka tekovälineet ovat jatkuvasti esillä.

Vierailija
7/7 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän patistaa säännöllisiin elämäntapoihin; siis ruokailuun, nukkumiseen ja hygienian hoitoon.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan