Entinen asunnonomistaja kyttää
Ostettiin viime keväänä rivitaloasunto miehen kanssa. Raivattiin pusikoita kukkapenkistä, rakennettiin terassi ja tehtiin pintaremonttia sisälle.
Seinänaapuri kertoi, että entinen omistaja oli käynyt viikonloppuna kiertämässä taloyhtiötä ja kurkkinut ikkunoista sisälle ja mennyt meidän takapihalle. Onko kukaan törmännyt tälläiseen?
Kommentit (30)
Meiltä entinen omistaja olisi hakenut pari kuukautta kaupan jälkeen liiteristä peräkärryllisen klapeja. Osa oli meidän itse hankkimia. Onneksi olin pihalla lasten kanssa, niin sain puhuttua ukon pois."klapeista ei ole kauppakirjassa sanaakaan" ukko yritti perustella.
Vierailija kirjoitti:
Saanko arvata, oliko vanhahko nainen?
Viisissä kymmenissä oleva nainen.
Jos hän ikävöi ja kaipaa vanhaa, tottui asumaan siinä. Katuiko. Pihalla käynti ja kiertolenkki on ok, mutta ikkunoista ei saisi kurkkia sisään, siis mikäli naapuri puhuu totta. Kuinka lähellä ikkunaa? Jos ei ole valoja ollut päällä, ehkä näki vain verhot. Kannattaa asentaa kaihtimia ja verhoja.
Ihmiset ovat kyllä ihan ihmeellisiä nykyään. En ymmärrä mitä monen päässä liikkuu vai liikkuuko yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ikävöi ja kaipaa vanhaa, tottui asumaan siinä. Katuiko. Pihalla käynti ja kiertolenkki on ok, mutta ikkunoista ei saisi kurkkia sisään, siis mikäli naapuri puhuu totta. Kuinka lähellä ikkunaa? Jos ei ole valoja ollut päällä, ehkä näki vain verhot. Kannattaa asentaa kaihtimia ja verhoja.
Me ei oltu kotona joten ei ole ongelmia sen suhteen. En silti tykkää tuollaisesta.
pistä sähkö postia että jouduitte uusimaan laittomat sähkö kytkennät samalla paljastui mittavia vesi vahinkoja. palaat asiaan kun koko remontin laajuus ja hinta selviää. EI VARMASTI TULE NURKKIIN VAIHTAA OSOITE JA NUMERO TIETONSAKKIN SALAISIKSI. pelkää mitä remontissa paljastuukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok ängetä toisen pihalle vakoilemaan.
Ikkunoista kurkkiminen on ällöä, eikä sitä henkisesti terveet tee.
Suhtautuisin kyllä epäillen naapuriin, joka väittää moista tapahtuneen. Ihanaan paikkaan olet muuttanut, pakko olla jossain hevonvtunkuusessa Pohjanmaan biblebeltillä. Tai sit Keravalla.
Olen itsekin ajanut autolla vanhan taloni ohi ja haikeana muistellut mennyttä. Koskaan ei tulisi mieleenkään mennä pihalle saati ikkunoista tuijottamaan! Tuo on törkeää ja mielestäni rikkoo teidän yksityisyyttä.
et varmasti kohtaa kirjoitti:
pistä sähkö postia että jouduitte uusimaan laittomat sähkö kytkennät samalla paljastui mittavia vesi vahinkoja. palaat asiaan kun koko remontin laajuus ja hinta selviää. EI VARMASTI TULE NURKKIIN VAIHTAA OSOITE JA NUMERO TIETONSAKKIN SALAISIKSI. pelkää mitä remontissa paljastuukaan.
Erittäin hyvä idea! Tuollaisen postin kyn lähettää, niin voi olla 100% varma, ettei urkkijasta näy tai kuulu enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ajanut autolla vanhan taloni ohi ja haikeana muistellut mennyttä. Koskaan ei tulisi mieleenkään mennä pihalle saati ikkunoista tuijottamaan! Tuo on törkeää ja mielestäni rikkoo teidän yksityisyyttä.
Minä tein saman ja katselin kaula kenossa taloa. Parvekkeelta katsottiin vihaisesti takaisin. Höh.
Minua häiritsi kun äitini halusi kytätä meidän vanhaa taloa jossa emme ole asuneet yli 30 vuoteen, ei sentään käynyt pihassa tai kurkkimassa ikkunoista mutta ajoi todella hiljaa ohi ja kyyläsi mitä olivat uudet omistajat pihalla tehneet. Sairasta.
Itselleni ei todellakaan sopisi että joku tulisi edes pihaan katsomaan ja tuo klapien hakija olisi tehnyt rikoksen.
Kutsu entinen asukas kahville. Esittele paikat, hän kaipaa vanhaa kotiaan. Muistoja.
Meillä kadulla kerran kuikuili perhe, satuin näkeen. Kysyin, mitähän asiaa. Isoäiti heillä oli rakennuttanu talon aikanaan, lapsuusmuistoja perheen isä kertoili. Pyysin pihalle katseleen, oli mukava jutella. Harmittaa näin jälkikäteen et olin niin mölli, etten pyytäny pyörähtään sisällä (ei oltu siivottu...).
Kohtaamisesta jäi mukava olo. Toivottavasti heillekin.
Ei ollu minulta mitään pois, päinvastoin.
Kummia viestejä ketjussa, et hus pois entiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kadulla kerran kuikuili perhe, satuin näkeen. Kysyin, mitähän asiaa. Isoäiti heillä oli rakennuttanu talon aikanaan, lapsuusmuistoja perheen isä kertoili. Pyysin pihalle katseleen, oli mukava jutella. Harmittaa näin jälkikäteen et olin niin mölli, etten pyytäny pyörähtään sisällä (ei oltu siivottu...).
Kohtaamisesta jäi mukava olo. Toivottavasti heillekin.
Ei ollu minulta mitään pois, päinvastoin.Kummia viestejä ketjussa, et hus pois entiset ihmiset.
Ei toisten pihoihin saa mennä eikä katsella ikkunoista sisään, vaikka olisi kuinka talon entinen asukas. Se on kotirauhan rikkomista ja muutenkin epäsopivaa käytöstä. Jos sinulla on hyvö kokemus entisistä auskkaista, se on hienoa - mutta ymmärräthän, että kaikki entiset asukkaat eivät ole yhtä mukavia ja kohteliaita tai omaa edes käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsi kun äitini halusi kytätä meidän vanhaa taloa jossa emme ole asuneet yli 30 vuoteen, ei sentään käynyt pihassa tai kurkkimassa ikkunoista mutta ajoi todella hiljaa ohi ja kyyläsi mitä olivat uudet omistajat pihalla tehneet. Sairasta.
Itselleni ei todellakaan sopisi että joku tulisi edes pihaan katsomaan ja tuo klapien hakija olisi tehnyt rikoksen.
Äitisi ei kertomasi mukaan mennyt pihaan ei hakenut klapeja, joten mitä sairasta hän nyt sitten teki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok ängetä toisen pihalle vakoilemaan.
Riippuu mitä siellä on tehty. Naapurin kertomuksesta (vai aloittajan) voi saada kaksi eri käsitystä, sanoiko naapuri täsmällisesti asian vai värikkäästi asiaa värittäen. Onko kävijä stalkkaaja todella vai kävikö vain kävelemässä. Ei kukaan tykkää jos joku hiippailee epämääräisellä tarkoituksella, tai yrittää katsoa ikkunoista tarkasti sisään. Voisiko naiselta kysyä asiaa itseltään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeaa tunnetta eivät kaikki saa kuin pihassa ja talon seinää koskettamalla. Tai mielikuvitusmatkat. Mutta jos oli kyseessä stalkkeri, hankalampi homma.
Saanko arvata, oliko vanhahko nainen?