Reindeerspotting-dokumentti tulisi näyttää kaikille yläasteikäisille huumevalistuksena
18-vuoden ikäraja on aivan naurettava, siinä iässä on jo liian myöhäistä vaikuttaa.
Elokuva tulisi esittää kouluissa ja Janin tarinan loppu tulisi kertoa elokuvan jälkeen.
En ymmärrä mitä suojelua on kieltää tämä elokuva nuorisolta, suojelua olisi nimenomaan sen näyttäminen!
Kommentit (6)
Itse meinaan näyttää sen lapselleni parin vuoden päästä ihan vaan opetus mielessä!
kouluissa sitä ei tulla yleisesti näyttämään. Mulle tulee äkisti aika monta ysiluokkalaista poikaa mieleen, jotka eivät olisi pystyneet katsomaan saati käsittelemään ko. tuotosta.
Mutta muuten samaa mieltä, vanhempia olisi tiedotettava, että tällainen hieno dokumentointi on tehty.
meille koulussa näytettiin aikoinaan onnettomuuselokuva opetukseksi. Pyörryin kun katsoin sitä. Eivät kaikki lapset ja nuoret ole potentiaalisia kaahareita tai huumeidenkäyttäjiä.
jokainen vanehmpi voi näyttää ko. elokuvan lapsilleen jos haluavat kouluissa sitä ei tulla yleisesti näyttämään. Mulle tulee äkisti aika monta ysiluokkalaista poikaa mieleen, jotka eivät olisi pystyneet katsomaan saati käsittelemään ko. tuotosta.
Mutta muuten samaa mieltä, vanhempia olisi tiedotettava, että tällainen hieno dokumentointi on tehty.
Kaunis ajatus, että vanhemmat huolehtisivat asiasta, siis leffan näyttämisestä. Veikkaan että siinä kävisi niin, että juuri ne vanhemmat, joiden olisi syytä näyttää tämä lapsilleen, eivät näyttäisi. Tarkoitan sellaisia kiireisiä välinpitämättömiä... Toki kaiken voi tehdä "oikein" ja lapsi joutuu silti väärille teille, ei voi yleistää.
Mun mielestä koulu olisi hyvä areena tälle. Opettajan kanssa voisi sitten porukalla jatkaa keskustelua aiheesta.
t:ap
Aion näyttää kys leffan lapsilleni kun aloittavat yläasteen.
Suomessa eletään kummassa lintukodossa, mitään pahaa ei koskaan tapahdu.