Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tässä on niin vaikeaa? Bussiin noustaan siinä järjestyksessä

Vierailija
11.09.2010 |

kuin mitä pysäkille on saavuttu! Eli sinä, joka saavut bussipysäkille toisena, ET rynni ensimmäiseksi sisään. Bussin kyydissä kun voi olla jo yhdet vaunut ja tuo ensimmäiseksi pysäkille saapunut ei siten enää mahdukaan kyytiin.

Koetetaan nyt sisäistää tämä asia, jookosta? Sen ei luulisi olevan niin vaikeaa...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pakko sanoa, että mua vituttaa se, että tullaan isojen lasten kanssa bussiin, jätetään ne kasattavat rattaat siihen rattaiden paikalle ja lapsi menee istumaan, sitten joku vauvan kanssa ei pääsekkään bussiin, eikö niitä rattaita voi taittaa kasaan????

joo joo ja tiedän ei 4-5 vuotias jaksa kävellä pitkiä matkoja joten on otettava rattaat mukaan, mutta helvetti!

2-vuotiaani kanssa usein matkiksilla ja menen lapseni kanssa istumaan ja rattaat jää tyhjiksi. Tosin vain, jos bussi ei täynnä. Jos bussiin tulee kuitenkin paljon ihmisiä, laitan lapsen rattaisiin ja annan istumapaikat muille. Olen usein tarjoutunut laittamaan rattaat kasaan myös (istui lapsi niissä tai ei), jos bussiin on tulossa 3. rattaat. Mutta tästä eleestä olen taas saanut monta kertaa "ei tarvitse"- lausahduksia ja kyseinen äiti on sitten jäänyt odottelemaan seuraavaa bussia marttyyrina.

äiti pk-seudulta

Vierailija
22/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkkiä kiitos.

Tässä maassa varsinkin äitien kesken, vallitsee röyhkeimmän oikeus. Ettekö te sitä vielä ole oppineet.

Ja ennenkuin joku alkaa itkemään, että "sinä olet juuri niitä äitejä, jotka ryntäävät lapsen kanssa kaataen kumoon kaikki äidit ja vaunut, kuin keilapallot, niin kerronpa. Minulla ei ole vaunuikäistä lasta, enkä käytä linja-autoa. Kunhan nyt vain osallistun keskusteluun.

Linja-automatkat on niin hemmetin kalliita, että kyllä sinne kaikkien pitäisi kyytiin päästä. Ottakaa ne vauvat vaikka kantoliinaan. Ja ainakin täällä päin, kun linja-autoja saattaa mennä vain kerran tunnissa, jopa paljon harvemminkin. Jos taas menee kymmenen minuutin väleinkin, niin silloin joku voi odottaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tönin vanhukset ja muut vammaiset syrjään tieltäni.

M36

Vierailija
24/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin joutunut kerran sanomaan että "anteeksi mutta olin täällä ennen sinua!" kun mamma meinas mennä vaunujen kanssa bussiin vaikka tulin pysäkille ennen häntä. Asian voi sanoa ystävällisestikin eikä heti hyökätä toisen kimppuun! --Enhän minä tiedä yrittikö etuilla vai eikö vaan tajunnut että pysäkillä oli muitakin vaunuja ennen häntä, koska hän jutteli ystävänsä kanssa ja pysäkki oli ihan täynnä porukkaa..

Yhdesti äiti kysyi, voisko mennä ennen mua vaunujen kans kun hällä oli jonnekin kiire. mulle se sopi koska ei ollut mitään hätää ja busseja kulki ruuhka-aikaan niin usein.

Onhan se kiva ottaa mitakin ammoja huomioon jos itse jaksaa kävelläkin sen 200m edelliseltä pysäkiltä.

---Antakaa hyvän kiertää!

Vierailija
25/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei pääse. Ja maksut ovat kalleimpien joukossa. Jolleivat kalleimmat.

Ja jos joku tosissaan kirjoitti, että 4-5 vuotiaat ei jaksa kävellä pitkiä matkoja, niin silloin on syytä katsoa peiliin:)

Vierailija
26/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tällaiset itseänsä ajattelevat, röyhkeät äidit opettavat lapsilleen? Kyllä hyviin käytöstapoihin kuuluu se, että ensin tullut saa myös mennä ensiksi. Tottakai joillakin vilkkailla pysäkeillä (ratikkapysäkit esim) sitä ei voi varmistella vaan jokainen menee reippaasti siitä ovesta, mistä mahtuu. Mutta ainakin pääkaupunkiseudun pysäkeillä niitä vaunuja ei ole yleensä kuin kahdet pysäkillä, jolloin on täysin kohteliasta ja normaalia antaa ensiksi tulleen päästä bussiin.

Ylipäätään käytöstavat ovat nykyään nuorilla ja nuorilla aikuisilla täysin hukassa. Tosin myös joillakin vanhuksilla ja keski-ikäisilläkin... Kai joka ikäryhmään mahtuu näitä röyhkeitä, minäminä-ajattelijoita.

Seisoimme muuten neljän lapsen kanssa (kaikki 1-5-vuotiaita) juna-asemalla, ja kun juna tuli, sattui sopivasti ovi juuri meidän kohdalle. Ehdin ohjata kaksi isompaa lasta sisään (pienemmät tarvitsevat nostoa junan portaista) ja kun kumarruin nostamaan toista pienemmistä, oli muilta ovilta rynnänneet ihmiset tunkeneet kaikista mahdollisista raoista ja koloista junaan työntäen nämä pienet 4- ja 5-vuotiaat edellään kauas minusta. Nämä tietysti itkevät kauhuissaan ja minä pelkään, että heidät kaadetaan ja tallotaan (4-vuotias kaatui mutta pääsi pystyyn), nuori mies tiuskaisee minulle, että väistä, ja vanha nainen kaataa minussa roikkuneen 2-vuotiaan, kun 1-vuotias oli sylissä. Ei meinattu mahtua kyytiin, kun jäivät seisoskelemaan siihen junan ovelle. Ketään näistä ihmisistä ei ollut lähimaillakaan, kun juna pysähtyi ja ovi osui meidän kohdallemme. Kukaan ei tarjonnut apuaan edes sen 4-vuotiaan nostamiseen. Täytyipä sitten karjaista, että pois edestä, minä tulen kyytiin. Onneksi on noita äänivaroja siunaantunut.

Niin, ja vielä näille kyynisille, elämänkovettamille valittajille: ei, emme olleet liikkeellä ruuhka-aikaan, kello oli 10.30. Toiseksi emme hidastelleet tukkien ovea täysin, vaan meidän ohitsemme pääsi, mutta pieniä lapsia ei vaan pysty saamaan niin vauhdikkaasti junaan kuin aikuisia. Kolmanneksi, olivat niitä vanhanmallisia junia, joita vieläkin kyllä käytetään joillakin linjoilla. Tästä tosin on aikaa jo muutama vuosi.

Vierailija
27/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin palsta on täynnä toinen toistaan röyhkeämpiä naisia. Ainakin kirjoitusten perusteella.

Vierailija
28/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan Helsingissä. ja siihen ei auta muu kun se että kun näet bussin tulevan yrität lähteä liikkeelle niin että kun bussi pysähtyy olet jo valmiina ovien luona. tai sitten sanot ensin kiltisti sille etuilijalle ja sen jläkeen jos ei auta niin sanot kovemmin.

Oon muutamaan kertaan joutunut sellaseen tilanteeseem jossa ollaan kaverin kanssa kahdilla vaunuilla liikenteessä, ensimmäisinä pysäkillä johon myöhemmin tulee yhdet rattaat vielä. kun bussi pysähtyy tämä yksinäinen on ruvennut änkemään bussiin. mutta ei sinne ole päässyt kun itse olemme tunkeneet rattaamme sen eteen. ja sanaharkkahan tuosta yleensä tulee. mutta sen verran törkeetä että ei haittaa.

Vierailija
29/31 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua ärsyttää matkustajat ratikassa ja metrossa, jotka eivät vieläkään ymmärrä että ensin päästetään ihmiset ulos ja siten vasta mennään sisään.

Siis nimenomaan!

Mä oon alkanu kävellä tahallaan niitä ihmisiä päin, jotka änkee metrossa sisään ennenku pois jäävät on päässy ulos ;) Ei ehkä kovin aikuista, mut kun se on käsittämätöntä toimintaa - ei se metro mihinkään karkaa!

Vierailija
30/31 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttekö siis kaikilta, että mihin bussiin olette menossa? Mihin jonoon pitäisi käydä jonottamaan?

Meillä Tampereella menee samalta pysäkiltä monta bussia. Kun tiedän, että odottamani bussi on pien tulossa, asetun pysäkin laitaan odottamaan sitä, siihen kohdalle, mihin se suunnilleen pysähtyy, että olisin valmiina oven kohdalla. Bussit ei täällä odottele pysäkillä kauaa, juuri ja juuri ehtii kyytiin, ennen kuin kuski lyö ovet kiinni.

Monesti pysäkillä on muitakin vaunuja ja rattaita, ennen kuin siihen saavun. Isolla alueella. En voi tietää mitä bussia he odottavat. Toki jos joku odottaa siinä tien reunassa ja pyrkii samaan bussiin, päästän hänet ensin.

Kysyn siis ihan asiallisesti, mikä olisi oikea tapa toimia? Kysyä kaikilta mihin bussiin olette menossa?

Odotella itse sivummalla, ja mahdollisesti en ehdi bussiin, vaikka siellä ei olisi rattaita.

Miten pitää toimia?

Vierailija
31/31 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa ne vauvat vaikka kantoliinaan.

pääkaupunkiseusun bussissa... Ei hyvä ajatus. Vauva on liinassaan täysin suojaton esim. äkkijarrutuksen aikana. Ehdottomasti ei suositeltavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän