Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tässä on niin vaikeaa? Bussiin noustaan siinä järjestyksessä

Vierailija
11.09.2010 |

kuin mitä pysäkille on saavuttu! Eli sinä, joka saavut bussipysäkille toisena, ET rynni ensimmäiseksi sisään. Bussin kyydissä kun voi olla jo yhdet vaunut ja tuo ensimmäiseksi pysäkille saapunut ei siten enää mahdukaan kyytiin.

Koetetaan nyt sisäistää tämä asia, jookosta? Sen ei luulisi olevan niin vaikeaa...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai "first come, first served". Mutta kun puhutaan tavallisista bussinkäyttäjistä, jotka menevät kaikki etuovesta, niin eikö se silloin ole aivan sama? Annan tietysti tietä ikäihmisille, hankalasti liikkuville, lapsille yms., mutta ei ole koskaan tullut mieleen ruveta laskemaan, kuka tuli juuri ennen minua pysäkille ja kuka jälkeeni. Olenko nyt ollut röyhkeä?

Vierailija
2/31 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää olla valppaana jos siellä päin sattuis liikkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos bussi pysähtyy niin että olen just etuoven kohdalla :)

Vaunujen kanssa tietty eri juttu.

Vierailija
4/31 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaunuja on jo kaksi ja kolmas on pyrkimässä sisään, mutta ei pääse, niin miksi ei se lähde pois, joka enää matkustaa vain yhden pysäkin välin ja kävele? Minä tein aina niin. Ainakin pk-seudulla pysäkin välit niin lyhyet. Annan paikkani sille, joka vielä varmasti jatkaa siitä eteenpäin matkaa, jos mulla on vain yksi väli enää matkaa. Mitä ajattelemattomuutta antaa tän toisen sitten vielä odottaa toiset 15 minuuttia siinä seuraavaa bussia sen yhden vaivaisen pysäkin välin takia? Varsinkin nuoret äidit ovat varsin ajattelemattomia tällaisista!

Vierailija
5/31 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen "antanut" paikkani viimeisen pysäkinvälin ajaksi ja vastavuoroisesti myös minulle on annettu paikka (ollaankohan oltu samassa bussissa).

Vierailija
6/31 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaunuja on jo kaksi ja kolmas on pyrkimässä sisään, mutta ei pääse, niin miksi ei se lähde pois, joka enää matkustaa vain yhden pysäkin välin ja kävele?

Ja tuo etuilu on yllättävän yleistä. Tällä viikolla olen saanut jo kahdesti huomauttaa asiasta ja toisella kerralla sain tuntemattoman äidin vihat päälleni.

ap

Vierailija
7/31 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo etuilu on yllättävän yleistä. Tällä viikolla olen saanut jo kahdesti huomauttaa asiasta ja toisella kerralla sain tuntemattoman äidin vihat päälleni.

ap

[/quote]

Mulle jos sattuis tälläinen etuilija vetäisin varmaan pokkana sen vaunut ulos, jos koittais työntää niitä siihen bussiin ja siellä olis jo yhdet. Siis sanoisin asiasta ensin mut jos ei menis jakeluun niin sitte toimisin noin.

Vierailija
8/31 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/31 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen "antanut" paikkani viimeisen pysäkinvälin ajaksi ja vastavuoroisesti myös minulle on annettu paikka (ollaankohan oltu samassa bussissa).

Ja joskus voi myös kysyä, mihin joku on menossa. Esim. itse pystyn menemään määränpäähäni usealla eri linjalla. Jos olen bussissa, ja molemmat on vaunupaikat varattu, niin kysyn pysäkillä seisovalta, mihin hän menee. Jos hänen määränpäänsä on sellainen, että sinne pääsee vain kyseisellä linjalla, niin hyppään pois ja odotan seuraavaa bussia. En tiedä tykkäävätkö kuskit, kun joskus olen ehtinyt mennä vasta yhden pysäkinvälin, mutta mielestäni tuo on reilua. Pysäkille seisovalle voi tulla pitkäkin odotus, mutta minä pääsen toisen linjan bussin kyytiin parin minuutin päästä.

Vierailija
10/31 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias poikani on tönitty jonon kärjestä (kyllä, olimme ensimmäisinä jonossa) näiden mummojen toimesta. Samoilla tapauksilla on kiire sisään, ruuhkabussissa kassi vie ainakin yhden penkin ja samat kääkät marisevat lasten käytöksestä.

t. Itäkeskuksesta päivää

Vierailija
11/31 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan oikeesti mene rattaiden kanssa bussiin ennen sitä joka on jo ollut pysäkillä odottamassa!?

mä varmaan huutaisin sellaiselle mammalle! eikö ihmiset enää osaa ajatella?

vielä pakko sanoa, että mua vituttaa se, että tullaan isojen lasten kanssa bussiin, jätetään ne kasattavat rattaat siihen rattaiden paikalle ja lapsi menee istumaan, sitten joku vauvan kanssa ei pääsekkään bussiin, eikö niitä rattaita voi taittaa kasaan????

joo joo ja tiedän ei 4-5 vuotias jaksa kävellä pitkiä matkoja joten on otettava rattaat mukaan, mutta helvetti!

Vierailija
12/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi etuilija suorastaan huvittaa mua, on niin läpinäkyvää että sen on tarkoitus olla röyhkeä ihan vaan omaa epävarmuutta kompensoidakseen...

Vierailija
13/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein voi olla niin, että se ensiksi tullut haahuilee vielä jossain ihan muualla silloin kun bussin ovi aukeaa ja olisi aika nousta ripeästi sisään. Minä en ainakaan rupea tällaista odottamaan, vaan painun sisään jos reitti on vapaa.

Jos siis tulet ensimmäisenä pysäkille ja haluat nousta myös ensimmäisenä bussiin, asetu pysäkin kohdalle seisomaan mahdollisimman lähelle ajoradan reunaa, keskity katsomaan koska bussi tulee, äläkä puhu kännykkään!

Vierailija
14/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä menee aikuisten polkupyörä ja 2 vaunut, tai 3-4 tavalliset vaunut.

Meillä saa nousta kyllä kyytiin kolmansien vaunujen kanssa. Ne ei tosin sinne koloonsa mahdu, mutta sehän ei haittaa mitään kun ohi mahtuu silti kulkemaan.

Vierailija
15/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa nousta kyllä kyytiin kolmansien vaunujen kanssa. Ne ei tosin sinne koloonsa mahdu, mutta sehän ei haittaa mitään kun ohi mahtuu silti kulkemaan.

Kuski ottaa siinä joka kerta riskin, jos tulee kovassa vauhdissa äkkijarrutus niin ne käytävällä olevat vaunut menevät nurin/jonkun päälle. Hän ei saisi vaunuja nimittäin ottaa kuin sen verran kuin siihen syvennykseen sopii.

Vierailija
16/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski ottaa siinä joka kerta riskin, jos tulee kovassa vauhdissa äkkijarrutus niin ne käytävällä olevat vaunut menevät nurin/jonkun päälle. Hän ei saisi vaunuja nimittäin ottaa kuin sen verran kuin siihen syvennykseen sopii.

siis ei meillä käytävällä busseja pidetä, vaan siin' oven edessä missä on ne samanlaiset seinämät kun siinä rataskolosessakin...Eikö HKI-busseissa ole oven puolella olevien oven vieressä sijaitsevien penkkien edessä/takana seinämää? Samanlaista kun samassa kohdassa mutta ikkunanpuolella olevien penkkien edessä/takana? Ihan yhtä turvallista matkustaa siinä kun kolossakin. Kolo se on tuokin, ainoastaan joudut huolehtimaan että ovesta mahtuu ulos, tosin kun kolossa jossa toisella puolella on seinä.

Vierailija
17/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaan onnikoita, joihin rattaat joutuu taittelemaan kasaan tavarakonttiin ja siitä hyvästä vielä maksamaan ylimääräistä tavaramaksua. Lapsi otetan syliin ja kiivetään portaat ylös. Oletteko nähneet sellaisia busseja ;)

Vierailija
18/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pysähtyy kymmeniä linjoja ja pysäkillä on yleensä päiväs aikaan vähintään se 50-100 bussin odottajaa. Kun bongaan oman linjani kävelen sen luokse reippaasti ja menen sisään. Hidastaisi todella sujuvuutta jos kaikki alkaisivat vahtia toisia matkustajia, mihin he mahdollisesti menevät ja missä järjestyksessä. Samaan aikaan pysäkillä on helposti se kolme bussia, ja jokunen bussi saattaa vielä odottaa että mahtuu pysäkille.

Eniten mua ärsyttää matkustajat ratikassa ja metrossa, jotka eivät vieläkään ymmärrä että ensin päästetään ihmiset ulos ja siten vasta mennään sisään. Ja bussikuskit, jotka vetävät toista kaistaa ohi kun eivät mahdu pysäkille. Eniten tätä vielä tekee pidemmän matkan seutulinjat.

Vierailija
19/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä muuten on Jyväskylässä liikenteessä myöskin niitä autoja, joihin ei mahdu ovesta tuplarattaat.. Ennemmin Jyväskylässä on ongelmana se, että vaunut laitetaan "väärin päin" ja siinä vaiheessa ku toisten rattaiden kanssa pitäs päästä sisään, tulee älytön säätö, ku niitä vaunuja pitää veivata edestakaisin.. Ja muuten jos sattuu, ettei auto olekaan mallia matalalattia, niin se ei todellakaan ole kuljettajan syy..

ite oon huolinu pyörän kyytiin vain sillä ehdolla, että pyörän kanssa matkustava väistää lastenvaunujen kanssa matkustavaa.

Niin ja senkin vois tajuta (ainakin Jyväskylässä), että matalalattia-autoon vaunut saa ilman, että tarvii odottaa ketään nostamaan niitä kyytiin.. ja sen voin sanoa ihan siitä kokemuksesta, että ite oon suht paljon kulkenu busseilla Jyväskylässä.

ihan näin kohta neljän lapsen äitinä ja bussikuskina. muuten sopu sijaa antaa..

Vierailija
20/31 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä ajatellut että etuilen toisia,bussiin mennään sitten kun tulee hyvä "sauma",riippuen mihin kohtaan bussiin pysähtyy,mulla ei ole kiire bussiin joten ei haittaa vaikka joku ennen mua siihen nousee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi