Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko äiti muuttaa lasten kanssa toiselle paikkakunnalle jos

Vierailija
11.09.2010 |

vanhemmilla on yhteishuoltajuus?

Vituttaa tää yksin oleminen. Mietin pitäiskö erota. miestä ei perheelämä tunnu kiinnostavan. Tai no joo kiinnosti se tänäänki noin tunnin.

Suku on vaan toisella paikkakunnalla.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lähivanhemman on mahdollista muuttaa esim 500 km päähän etävanhemmasta? Miten tapaamisoikedet etävanhemman kanssa voidaan silloin toteuttaa? Esim. jos etävanhemmmalla on tapaamisoikeus arkipäivinä kun lapset ovat koulussa ja etäisyyttä on 500km.

Kysyy eräs lähivanhempiäiti, jonka ex-mies ja lasten isä sai raivokohtauksen kun muutimme hänestä n. kolmen kilometrin päähän.

Valitettavasti Suomessa on mahdollista muuttaa 600 km päähän lasten toisesta vanhemmasta. Poliisi ei tuo väkisin ketään takaisin, vaikka käräjäoikeus sanoisi mitä.

.

Vierailija
22/27 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luultavasti tulen kitkuttamaan vielä kauan.

Isovanhemmuus tuskin kärsisi, onhan nytkin toiset isovanhemmat kaukana.

ja yskin mä nytkin olen, mies tuijottaa telkkaria tai istuu koneella arki-illat. Mitään ei jaksa tehdä. Karjuu lapsille. Ja mua vaan kiristää hermoja kun ei osalistu. ja tää aiheuttaa kireyttä todella paljon.

Jos ei olis ollenkaan siinä istumassa, muka paikalla, niin ei ärsyttäiskään niin paljoa. Koska sitten on vaan selvittävä yksin. Eniten vituttaa se että toinenon mukamas läsnä mutta sitten ei kuitenkaan osalistu millään tavalla.

lapsi käy koneella istuvan isän luona monesti kertomassa jotain, hei isi, hei isi, hei isi. mies ei reagoi mitenkään. lapsi läpsäsee isäänsä saadakseen huomiota. mies karjuu, mene pois siitä läpsimästä tai jotain muuta, lapsi rupeaa itkemään, mies huutaa mene omaan huoneeseen siitä ja laita ovi kiinni!

Yritä siinä sitten luovia välissä! Tämäkö on hyvä kasvuympäristö?

Koska tottakai mulla palaa hermo että hei, se lapsi sano MONTA kertaa nätisti sulle, mutta kun et reagoi jne... Sit mie staas suuttuu mulle kun syyllistän häntä. Hänhän käy kuitenkin töissä.

Haluaisitko iste asua täällä???

Mutta kuten sanoin se miksi täällä ollaan, yhdessä tuon miehen kanssa on se että hän on tärkeä lapsilleen enkä millään haluaisi sitä suhdetta katkasta. koska se todella tulisi kärsimään ton välimatkan takia.

Joten summasummarum. Mun on vaan elettävä näillä korteilla ja yritettävä kestää. Tehtävä tästä elämästä mahdollisimman hyvä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsytys taso ja väsymys alkaa olemaan sitä luokkaa että kirjotusvirheitä tulee paljon...

Aika lähteä nukkumaan että jaksaa huomisen päivän, yksin lasten kanssa. Tai no onhan se isäkin täällä. Mutta makaa krapulassa ties kuinka myöhään...

ap

Vierailija
24/27 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutossa Espoo - Jyväskylä ei päästy läpi: kirjoja ei ollut siirretty, koska epäiltiin, että vien lapset isältä. No hauska juttu tässä on se, että muutettiin itse asiassa miehen työn perässä. Mies vaan muutti kuukautta myöhemmin. Mutta ei olisi kuulemma ilman isän lupaa onnistunut.

Toisaalta käytännössä me kyllä muutettiin. Eihän sille kukaan mitään voi. En tiedä miten riitatilanteessa sitten toimitaan. Tuleeko poliisi hakemaan lapset? Tuleeko ongelmia, jos lapset eivät ole asuinkunnassa kirjoilla? Pääsevätkö kouluun? En tiedä.

Vierailija
25/27 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne muuttuu. Tämä siis vastaukseksi sille, joka ihmetteli miten tapaamiset hoidetaan jos lapsi ja lähivanhempi muuttaa kauas. Niin elatuksen kuin tapaamistenkin osalta tehtyjä sopimuksia voi muuttaa ja PITÄÄ MUUTTAA, jos ja kun olosuhteet muuttuvat.

Itse olin vuosia sitten samassa tilanteessa kuin ap. Exän mielenkiinto lapsia kohtaan oli jo silloin mitä oli, ja halusin muuttaa omaa sukuani lähelle monen sadan kilsan päähän. Muutto kuitenkin epäonnistui, kun en saanut sieltä töitä. Itse kuvittelin, että omat vanhempani olisivat auttaneet paljonkin arjen pyörityksessä - ehkä eivät päivittäin, mutta kerran tai kaksi viikossa kuiteknin.

Kun pääsee huonosta suhteesta pois tuntuu oma taakkakin mielettömän kevyelle, vaikkei arki varsinaisesti helppoa olisikaan. Niin mekin ollaan pärjätty jo vuosia, vaikka oma fyysinen jaksaminen on välillä tiukilla, niin henkisesti menee hemmetin hyvin, kun ei tarvitse kestää parisuhteen riitoja ja jatkuvaa pahaa mieltä.

Vierailija
26/27 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä voi muuttaa yksipuolisesti kuin käräjäoikeuden kautta? Jos etävänhempi pistää hanttiin niin sittenhän sitä mennään käräjille. Siinä mielessä epäilen tätä muuttovapautta 600 km päähän.

tilanne muuttuu. Tämä siis vastaukseksi sille, joka ihmetteli miten tapaamiset hoidetaan jos lapsi ja lähivanhempi muuttaa kauas. Niin elatuksen kuin tapaamistenkin osalta tehtyjä sopimuksia voi muuttaa ja PITÄÄ MUUTTAA, jos ja kun olosuhteet muuttuvat.

Vierailija
27/27 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset hommaa työpaikat, koulut ja asunnot ja kertoo exälle vasta muuttopäivänä.. ei se siinä kohtaa enää kerkeä vastaanpanemaan tai käräjiä hommaamaan. Pääasia, että äiti ei yritä estää isää tapaamasta lapsiaan ja on edelleen halukas antamaan lapset sovittuina ajankohtina. Toki ne isän hakureissut voi muodostua ongelmallisiksi.

Lastenvalvoja sanoi aikanaan, että käytännössä on hyvin vähän sellaisia asioita joita lähivanhempi ei yksin pysty tekemään. JA näitähän on tilin avaus ja passin hakeminen, johon molempien puumerkit tarvitaan.