Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subjektiivinen päivähoito-oikeus voisi säilyä, mutta seur. muutoksin

Vierailija
11.09.2010 |

Lähimmät päiväkodit ovat ensisijaisesti työssäkäyvien lapsille. Nämä virikehoidossa olevat siirretäään pois tarpeen tullen toiseen hoitopaikkaan, jossa olisi vapaita paikkoja. Eli virikelapset joutuisivat aina tarpeen tullen siirtyilemään työssäkäyvien lasten alta pois ympäri kaupunkia.

Ihmettelen miksi näin ei jo joka paikassa toimita. Siitä tulisi lopulta kustannussäästöjäkin kun kotiäidit alkaisivat hoitaa ihan itse niitä muksujaan. Sietämätöntä että työtä tekevien vanhempien lapset joutuvat siirtyilemään, kun laiskojen kotimammojen lapset porskuttavat entiseen malliin lähimmässä hoitopaikassa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paapoakaan. Heillä ei vaan ole niin suurta tarvetta olla hoidossa, jos vanhempikin aina kuukausia kotona välillä. Lyhyet työttömyyspätkät sen sijaan voisivat ollakin siellä samassa hoidossa. Mutta onhan sekin kohtuullista että tällaisten ohi ajavat ne perheet joilla töissä käydään jatkuvasti eikä vaan joitain pätkiä silloin tällöin.

Vierailija
22/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatushan on siinä että lähipäivähoitoa käyttävät nyt sellaiset jotka eivät sitä tarvitse, ei mistään kastijaosta. Koulua ja terveydenhoitoa tarvitsevat kaikki, ei voi verrata.

Itsekin voin olla työtön, ja luonnollisesti hoidan lapseni sitten itse.

Ja työttömien vanhempien kouluikäiset lapsetkin pitäis siirtää mahdollisimman kauas. Vaikka toiseen kuntaan mielellään. Kun vanhemmat vois sitten kuskaa lapsia kun aikaa on. ja työttömät yleensäkin pitäis siirtää samaan syssyyn muualle töissäkäyvien tieltä. terveydenhoitokin voitais hoitaa vaikka toisella puolella suomea. kas kun on heillä aikaa matkustaa ja jonotella päivät yöt. Mitäs jos siirretään saman tien kaikki työttömät lapsineen marsiin asumaan. Tai vielä parempi kohti kaasukammioita vaan kaikki, joilla ei ole pysyvää työpaikkaa. Mitäs niistä, kunhan niinkauan kun Neea-Claaran vanhemmilla on työpaikka, pitääasiat olla nurkan takana...... Hohhoijaa ps. olen muuten itse työssäkäyvä ainakin toistaiseksi. koskaan ei tiedä olenko enää ensi vuonna, tai ensi kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kerhosysteemin voisi luoda niin, että kotona olevat voisivat osallistua esim. 2-3 x 3 h viikossa ja sille sitten järkevä = kustannuksia vastaava hinta.

Vierailija
24/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, 7v, 5v ja vauva 2kk. Näistä keskimmäinen on ns. virikehoidossa. Myönnän avoimesti, että tämä järjestely helpottaa meidän arkea. Mieheni joutuu tekemään todella pitkiä työpäiviä ja on usein matkoilla 2-4 päivää viikossa. Minulle jää siis käytännössä kodin arjen pyörittäminen. Meillä ei ole isovanhempia yms. muita sukulaisia, joilta saisimme edes silloin tällöin apua.

Minusta idea on, että lasten päivähoidolla mahdollistetaan vanhempien työssäkäyntiä. Ja tällä keskimmäisen laspemme hoidolla mahdollistamme, että voi mieheni voi käydä työssään ja minä jaksan hoitaa kaiken muun.

Nyt jään odottamaan arvosteluryöppyä!

Vierailija
25/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit voisi olla yksinomaan työssäkäyvien lapsille jos joka paikassa olisi päiväkerho muutamana päivänä viikossa virikkeitä varten.

Vierailija
26/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että haluat olla yksin vauvan kanssa kotona. Esikoinen koulussa ja keskimmäinen hoidossa..

Ja tiedoksi, monella muullakin mies tekee paljon töitä. Elämä pitäisi olla hallinnassa, ja tehdä niin paljon lapsia mitä pystyy huolehtimaan.

Meillä on kolme lasta, 7v, 5v ja vauva 2kk. Näistä keskimmäinen on ns. virikehoidossa. Myönnän avoimesti, että tämä järjestely helpottaa meidän arkea. Mieheni joutuu tekemään todella pitkiä työpäiviä ja on usein matkoilla 2-4 päivää viikossa. Minulle jää siis käytännössä kodin arjen pyörittäminen. Meillä ei ole isovanhempia yms. muita sukulaisia, joilta saisimme edes silloin tällöin apua. Minusta idea on, että lasten päivähoidolla mahdollistetaan vanhempien työssäkäyntiä. Ja tällä keskimmäisen laspemme hoidolla mahdollistamme, että voi mieheni voi käydä työssään ja minä jaksan hoitaa kaiken muun. Nyt jään odottamaan arvosteluryöppyä!

Vierailija
27/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuota kerhotoimintaa saada joka paikassa käyntiin.

Päiväkodit voisi olla yksinomaan työssäkäyvien lapsille jos joka paikassa olisi päiväkerho muutamana päivänä viikossa virikkeitä varten.

Vierailija
28/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, 7v, 5v ja vauva 2kk. Näistä keskimmäinen on ns. virikehoidossa. Myönnän avoimesti, että tämä järjestely helpottaa meidän arkea. Mieheni joutuu tekemään todella pitkiä työpäiviä ja on usein matkoilla 2-4 päivää viikossa. Minulle jää siis käytännössä kodin arjen pyörittäminen. Meillä ei ole isovanhempia yms. muita sukulaisia, joilta saisimme edes silloin tällöin apua.

Minusta idea on, että lasten päivähoidolla mahdollistetaan vanhempien työssäkäyntiä. Ja tällä keskimmäisen laspemme hoidolla mahdollistamme, että voi mieheni voi käydä työssään ja minä jaksan hoitaa kaiken muun.

Nyt jään odottamaan arvosteluryöppyä!

Olen yh,kahden lapsen kanssa,yksin.Ei ketään joka edes joskus ottaisi tunniksi lapset hoitoon.Minulla ei ole lainkaan omaa aikaa (josta täälläkin usein puhutaan kuinka tärkeää se on).Olen voimieni kanssa äärirajoilla koko ajan ja nuo pari päivää viikossa ovat minulle hengähdystauko,jolloin on "vain" vauva kotona.Silloin hoidan isot kauppaostokset,asioin virastoissa,juon kupin kahvia rauhassa (eli olen toooodella laiska!).Koitan silloin saada ladattua akkuja,edes jotenkin.Sellaisen ihmisen joka ei ole täysin yksin yksinhuoltaja,on täysin turha ottaa tähän kantaa,koska ei tiedä millaista se on.Piste.Rakastan olla lasteni kanssa,mutta on huolehdittava myös itsestään jotta jaksaa.Erosimme mieheni kanssa viimeksi raskaana ollessani.Pahoittelen että lapseni vie nyt jonkun ahkeran työntekijän lapsen paikan,mutta en viitsi uuvuttaa itseäni henkihieveriin, jolloin lapset jäävät heittelle.

Vierailija
29/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, 7v, 5v ja vauva 2kk. Näistä keskimmäinen on ns. virikehoidossa. Myönnän avoimesti, että tämä järjestely helpottaa meidän arkea. Mieheni joutuu tekemään todella pitkiä työpäiviä ja on usein matkoilla 2-4 päivää viikossa. Minulle jää siis käytännössä kodin arjen pyörittäminen. Meillä ei ole isovanhempia yms. muita sukulaisia, joilta saisimme edes silloin tällöin apua. Minusta idea on, että lasten päivähoidolla mahdollistetaan vanhempien työssäkäyntiä. Ja tällä keskimmäisen laspemme hoidolla mahdollistamme, että voi mieheni voi käydä työssään ja minä jaksan hoitaa kaiken muun. Nyt jään odottamaan arvosteluryöppyä!

Olen yh,kahden lapsen kanssa,yksin.Ei ketään joka edes joskus ottaisi tunniksi lapset hoitoon.Minulla ei ole lainkaan omaa aikaa (josta täälläkin usein puhutaan kuinka tärkeää se on).Olen voimieni kanssa äärirajoilla koko ajan ja nuo pari päivää viikossa ovat minulle hengähdystauko,jolloin on "vain" vauva kotona.Silloin hoidan isot kauppaostokset,asioin virastoissa,juon kupin kahvia rauhassa (eli olen toooodella laiska!).Koitan silloin saada ladattua akkuja,edes jotenkin.Sellaisen ihmisen joka ei ole täysin yksin yksinhuoltaja,on täysin turha ottaa tähän kantaa,koska ei tiedä millaista se on.Piste.Rakastan olla lasteni kanssa,mutta on huolehdittava myös itsestään jotta jaksaa.Erosimme mieheni kanssa viimeksi raskaana ollessani.Pahoittelen että lapseni vie nyt jonkun ahkeran työntekijän lapsen paikan,mutta en viitsi uuvuttaa itseäni henkihieveriin, jolloin lapset jäävät heittelle.

Vierailija
30/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan totta!Ihanaa kuulla välillä että ymmärretään .Tulipa hyvä mieli :)

Vierailija
31/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palstaillut jo kymmenen vuoden ajan ja esikoinen on jo 9v.

Jo 10v. ootte mutkatteneet päivähoito oikeudesta tällä palstalla ja mitä on tapahtunut sinä aikana. Ei yhtään mitään.

Vierailija
32/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sairaiden ja opiskelijoiden?

Lisäksi tuossa on sellainen huono puoli, että työttömien olisi melkolailla mahdotonta päästä töihin, koska työhaastatteluihin ei välttämättä pysty ottamaan lapsia mukaan. Jos taas lapset ovat mukana, paikkaa tuskin saa.

Lisäksi osa työttömistä pakotetaan karenssin uhalla työvoimapoliittisille huuhaakursseille. Olisivatko heidän lapsensa niiden aikana oikeutettuja hoitoon (hoitopaikka pitäisi taikoa hyvin nopeasti), vai pitäisikö heidät ottaa mukaan

kurssille?

Vierailija
33/33 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhaastatteluja varten. Eli lapsen voisi tuoda sinne hoitoon työhaastattelun ajaksi. Työhaastattelut sovitaan ajoissa, joten päivähoito osaa varata resurssit js kertoa hoitopaiksn ajoissa. Akuuttihoidon tarvitsija esittäisi päiväkodille työpaikan nimen ja puhelinnumeron sekä yhteyshenkilön, johon menee haastatteluun. Ei kai kukaan pidä lastaan hóidossa vain mahdollisia työhaastatteluja varten?

Entä sairaiden ja opiskelijoiden? Lisäksi tuossa on sellainen huono puoli, että työttömien olisi melkolailla mahdotonta päästä töihin, koska työhaastatteluihin ei välttämättä pysty ottamaan lapsia mukaan. Jos taas lapset ovat mukana, paikkaa tuskin saa. Lisäksi osa työttömistä pakotetaan karenssin uhalla työvoimapoliittisille huuhaakursseille. Olisivatko heidän lapsensa niiden aikana oikeutettuja hoitoon (hoitopaikka pitäisi taikoa hyvin nopeasti), vai pitäisikö heidät ottaa mukaan kurssille?