Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roaccutan-kuurista

Vierailija
11.09.2010 |

Eli nuorellani on ollut jo vuosia tosi paha akne, ei siis edes lievä ja siihen ollaan kokeiltu kaikki mahdolliset voiteet, pitkät antibioottikuurit jne ja mikään ei vain auta. Nyt viimeisenä keinona aiomme pyytää roaccutan-kuuria, mietityttää vain sen voimakkuurs, eli on todella voimakas lääke. Uskaltaako siihen ryhtyä. KOkemuksia? Lapseni on 19 v

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy oltava kunnossa.Muistaakseni aiheuttaa herkästi sikiövaurioita.

Vierailija
2/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni ikää 27 vuotta ja jos ei ala naama paranemaan noilla voiteilla niin saan EHkä helmikuussa tuon reseptin.Nyt siis imetän vielä eikä lääkkeen saaminen mahdollista.En kuitenkaan usko että haittavaikutuksia tulee muuta kuin limakalvojen kuivuminen, ihan kaikki limakalvot kuivuu se on aika ikävää joten huulirasvat sun muut rasvat varmaan joutuu kovaan käyttöön jos muita oireita tulee aion lopettaa käytön.Tokihan jos lapsellasi paha akne ja mikään muu ei auta niin tuo on ihan hyvä vaihtoehto.Kuitenkinhan maksa-arvot sun muut kokeet otetaan kuukausittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten olisi vuosiksi kunnossa naama. Meikäläiselle vaan ei kuurikaan tehonnut. :(

Vierailija
4/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten olisi vuosiksi kunnossa naama. Meikäläiselle vaan ei kuurikaan tehonnut. :(

MInkä ikäinen olet? Minkätyyppinen akne sulla on? Onko märkiviä finnejä vai enemmän mustapäitä, jotka sitten tulehtuvat? Eli olikose komeido-aken vai millä nimiellä se mustapääakne kulkee?

Vierailija
5/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limakalvot kuivuu - tarkoittaako myös alapäätä? Ei taida petipuuhatkaan sitten luonnostua? Kuinka kauan kuuri kestää? Itselleni kuuria harkitsen. T. toinen kiinnostunut

Vierailija
6/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limakalvot kuivuu - tarkoittaako myös alapäätä? Ei taida petipuuhatkaan sitten luonnostua? Kuinka kauan kuuri kestää? Itselleni kuuria harkitsen. T. toinen kiinnostunut

liukkari käyttöön.Eipä siinä meillä onki äitiyspakkauksen liukkarit käyttämättöminä tuolla kaapissa:DTärkeintä että nasssu paranee.Eikös se 70 prosentilla parane kokonaan.

Vierailija
7/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään jatkuneen aknen vuoksi. En kokenut mitään pahoja haittavaikutuksia. Huulet kuivuivat aluksi mutta en muista esim. alapään limakalvojen kuivuneen niin, että siitä olisi ollut haittaa seksielämälle. Varmaankin se on yksilöllistä. Kuuri tehosi minulla hyvin ja pitkään ihoni oli erittäin hyvässä kunnossa.

Tästä on nyt 10 vuotta aikaa ja olen tekaissut 3 lastakin tässä välissä. Huomaan, että finnit ovat alkaneet hiljalleen palautua, ihon kunto vaihtelee paljon hormonikierron mukaan. Silti ihoni on edelleen paremmassa kunnossa kuin silloin, kun aloitin Roaccutanin. Ehkä tulevaisuudessa syön toisenkin kuurin, jos iho tulee huonommaksi.

Vierailija
8/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis on ihan rutikuiva, seksi ei maistu koska en kostu enää lainkaan. Myös huulet ja silmät kuivat. Mutta iho jo parempi.

Vierailija
9/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksilöllistä vai kaikille suht samanpituinen?

Vierailija
10/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin rankasta aknesta nuoruusvuoteni. Vanhempani eivät uskaltaneet hankkia minulle roaccutan-kuuria juuri noiden sivuvaikutusten vuoksi. Lopulta tein itse päätöksen roaccutanista noin kolmikymppisenä, kun mikään muu ei ollut auttanut ja ongelma ratkesi laakista. Itsetuntoni ehti kuitenkin kärsiä merkittävästi finnitaudista. Ja vielä nytkin päälle nelikymppisenä koen edelleen olevani se finninaamainen teini.

Vierailija
11/25 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksilöllistä vai kaikille suht samanpituinen?

riippuu ihmisen painosta miten lääkitään .Hoitojakso yleensä 4-6kk.

Vierailija
12/25 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laukaista Sjögrenin syndrooman kuten epäilen itselläni käyneen. Silmien kuivuus on yksi hankalimmista oireista. Mieluummin kärsisin aknesta kuin tästä!

Vierailija
13/25 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kymmenen vuotta sitten ollessani 19-vuotias. Kuuri oli kyllä tehokas. Huulet kuivui mutta bepanthenia huuliin niin helpotti! Hiuksetkaan eivät rasvoittuneet enään niin pahasti kuin aikaisemmin. Maksa-kokeissa kävin ennen kuurin aloittamista-en kertaakaan sen jälkeen. Join kyllä viinaa, eikä sitä todellakaan ollut edes kielletty. Itse en kadu ollenkaa kuurin syömistä. Jos akne palaisi, söisin kuurin välittömästi uudelleen. Ainoa kunnon miinus on tuotteen hinta.. Suosittelen!

Vierailija
14/25 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

söi 14-15vuotiaan muistaakseni 5kk kuurin. Iho toki kuivui ja useita silmätulehduksia tuli. Iho nyt ok ja tytär tyytyväinen. Tyttö nyt 17v ja vuoden verran sairastanut anoreksiaa. En tiedä onko lääkkeellä vaikutus vai finneistä johtuvalla kiusaamiselloa

Vierailija
15/25 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kevät-kesää, joten ihon kuivumista en juuri huomannut, mutta huulet kyllä kuivuivat ihan koppuroiksi. Ei ollut juuri seksielämää, joten vaikutusta alapään limakalvoihin en huomannut. Muita ongelmia en muista lääkkeestä olleen, ja baareissakin kävin normaalisti (kuten typerä parikymppinen tekee, maksakuormituksesta välittämättä - nyt olisin varovaisempi).

Kuuri auttoi, finniongelmat ovat palanneet vasta nyt kolmikymppisenä raskauksien myötä.

Vierailija
16/25 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialani teki mahalaskun ja masennuin syvästi.

Limakalvot tosiaan kuivuivat ja myös alapää, joten seksielämää ei olisi voinut kuvitellakaan.

Nyt jälkikäteen on tutkimuksissa ilmennyt (omasta kuuristani jo 20 vuotta) että Roaccutan LISÄÄ MERKITTÄVÄSTI ITSEMURHARISKIÄ. Asiasta on tutkimuksiakin. Medlab hakusanalla Roaccutan depression löydät linkkejä.

Eli kannattaa huomioida se, että lääke voi masentaa syvästi, tosin tilapäisesti. Mutta jos sen tietää, se ei tunnu niin kamalalta kuin jos ei tiedä miksi tekee mieli kuolla.

Vierailija
17/25 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaks kertaa syöny sen kuurin ja kyllä on ollu tehokas! Ei siitä mulle muuta haittaa ollu kuin huulet kuivu ihan kauheesti - yöksi jos oli laittanu hurjan kerroksen huulirasvaa, aamulla huulet oli niin kuivat, ettei hymyillä voinu. Mulla olikin sitten paha tapa repiä niitä pintanahkoja pois aina. Mut Pirkan huulirasva oli paras (tuli todellakin testailtua useampia!!), kun siinä on mehiläisvahaa. Tosiaan IHAN kokoajan sai olla rasvaamassa huulia. Välillä tuntu myös, että silmiä vähän kuivi, mutta ei mitenkään huomattavasti.

Vierailija
18/25 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratiopharmin vastaavaa rinnakkaislääkettä miedompana kuurina (en muista mg-määrää) 25-vuotiaana. Hormomaalisista syistä tuli aknea jonka halusin parannettua.

-Olin todella tyytyväinen tulokseen, eikä tullut pahoja sivuoireitakaan. Ainoastaan silmät ja huulet kuivuivat jonkin verran. Mielialaan en huomannut kuurin vaikuttavan ollenkaan, pahempia oireita olen saanut e-pillerreistä!

Ihotautilääkäri kertoi lääkkeen vaarallisuudesta, esim. ehkäisy piti olla todella varmaa. Mulla oli e-pillerit ja lisäksi käytimme kondomia.

Ja alkoholia ei kuurin aikana saa käyttää olleenkaan, sillä se voi nostaa maksa-arvoja. Maksa-arvot piti ittauttaa ennen kuuria, sen aikana ja lopussa. Eli jos nuori käyttää yhtään alkoholia, niin Roaccutan ei sovi.

Vierailija
19/25 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies söi aikuisiällä Roaccutan-kuurin. Akne lähti, eikä palannut, mutta silmäongelmia tuli. Koko kuurin ajan joutui käyttämään useita eri silmätippoja yms. kuivasilmäisyyteen ja muistoksi kuurista jäi kaksoikuvat ja ajoittainen kuivasilmäisyys vielä viiden vuoden jälkeen.

Tästä huolimatta hän on ilmeisen tyytyväinen syömään kuuriin.

Vierailija
20/25 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialani teki mahalaskun ja masennuin syvästi.

Limakalvot tosiaan kuivuivat ja myös alapää, joten seksielämää ei olisi voinut kuvitellakaan.

Nyt jälkikäteen on tutkimuksissa ilmennyt (omasta kuuristani jo 20 vuotta) että Roaccutan LISÄÄ MERKITTÄVÄSTI ITSEMURHARISKIÄ. Asiasta on tutkimuksiakin. Medlab hakusanalla Roaccutan depression löydät linkkejä.

Eli kannattaa huomioida se, että lääke voi masentaa syvästi, tosin tilapäisesti. Mutta jos sen tietää, se ei tunnu niin kamalalta kuin jos ei tiedä miksi tekee mieli kuolla.

ympäristö voi olla julma, enkä nyt tarkoita vain ikätovereitani. Itselläni pahin näpyistä huomauttaja ja julkinen nolaaja oli Toinen isoäitini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi