Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini 13v. haluaa Facebookkiin

Vierailija
10.09.2010 |

Kaikilla kavereillekin kuulema on Facebook -profiili. Jopa joillakin 12-vuotiailla.

Antaisitko tehdä profiilin?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikilla nykyään on facebook. Niin yrityksillä kuin yksityisillä.

Vierailija
2/42 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook profiili näyttäisi olevan nykyisin nuorille niin tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim tietyt päivitykset.

Vierailija
4/42 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sitä nykypäivää, siellä ne on jo alle 10 vuotiaina

Vierailija
5/42 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina voi seurata kavereita ettei kaverilistalla oo ketään "hämärää" tyyppiä. Se on hyvä facebookissa että kavereita ei voi piilottaa.

Vierailija
6/42 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos annat tunnukset myös äidille, että pääsee tarpeen vaatiessa kattomaan mitä siellä kirjotellaan!

Vierailija
7/42 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on 13 ja 15 vuotialla profiilit, tekivät ne viime keväänä.

Sovitte minkätyylisiä saa kirjoitella.

Omat tekevät siellä jotain "testejä" ja kommentoivat asiallisesti kavereilleen.

Jos luotat lapseen että osaa kirjottaa asiallisesti niin anna tehdä profiili.

Vierailija
8/42 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudestaan asiasta muutaman vuoden päästä, kun ikää on noin 16v ja hieman enemmän ymmärrys kasvanut mitä sopii tehdä ja kertoa itsestään.

Ei riitä syyksi, että "kaikki muut ovat siellä" - eivät tuon ikäisistä todellakaan kaikki oikeasti siellä ole. Koneella on lapsilukko ja meillä ei KUKAAN ole fb:ssa

Vierailija
9/42 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittehän ne kirjautuu joka paikkaan mihin haluu mennä, mitä ihmeen sun lupaas siihen tarttee? Sitä paitsi feissarin ikäraja on 13. Mitä ihmettä luulet siellä olevan, kun ei voi lapsia sinne päästää, miten opii jos ei anneta vastuuta yhtään mistään. Tekopyhä?

Vierailija
10/42 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudestaan asiasta muutaman vuoden päästä, kun ikää on noin 16v ja hieman enemmän ymmärrys kasvanut mitä sopii tehdä ja kertoa itsestään. Ei riitä syyksi, että "kaikki muut ovat siellä" - eivät tuon ikäisistä todellakaan kaikki oikeasti siellä ole. Koneella on lapsilukko ja meillä ei KUKAAN ole fb:ssa

Ihan varmaan jo koulussa puhutaan kaikkea FB:sta. Mielestäni 15v on jo kyllin vanha tietämään itsekkin mitä siellä kannattaa kirjoittaa, on kesäduunit ym. edessä mitä ei varmaan halua ryssiä. Olet liian tiukkis hänelle - anna vähän luottoa. Tuolla menolla tekee profiilinsa jonkun kaverin koneelta ja päivittelee sitä koulussa ja sinä jäät "ymmärtämättömänä vanhempana" ulkopuolelle.

Vierailija
11/42 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa joudut joka tapauksessa päästämään lapsen/nuoren internetin ihmeelliseen maailmaan, parempi harjoitella valvotusti. Meillä lapsi sai 11 vuotiaana tehdä profiilin täysin valvotusti, juuri kun kaikilla muillakin oli ja halusi pelejä pelata. Minulla siis on lapsen käyttäjätunnus ja salasana ja voin käydä siellä milloin vain, lisäksi tyttö sa kirjautua sinne vain meidän valvonnassa. Jossain vaiheessa, varmaan 13 vuotiaana saa luvan vaihtaa salsanan jos näin hyvin jatkuu.

Vierailija
12/42 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkään huolimatta, että KAIKKI on siellä. Mutta on se kyllä valtaosalle nuorista hirveän tärkeää, en ymmärrä miksi pitäisi enää estää, kun on ikärajan vaatimat vuodet (13). Toki kannattaa keskustella ihan kunnolla siitä miten netissä toimitaan ja mitä sinne kannattaa ja ei kannata laittaa.

Vierailija
13/42 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina voi seurata kavereita ettei kaverilistalla oo ketään "hämärää" tyyppiä. Se on hyvä facebookissa että kavereita ei voi piilottaa.

ja voihan joku teini estää ap:n äidin

Vierailija
14/42 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että teillä on selkeästi luottamukselliset välit, kun tuon ikäinen kysyy, että sopiiko :)

Itse antaisin tehdä tilin, mutta niillä ehdoilla että mulla on pääsy tiliin, jotta näen mitä teini sinne kirjaa. Ja netiketti on toki syytä myös kerrata.

Vierailija
15/42 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miks ihmeessä jos joku yli 12-vuotias on facebookissa (kun kavereillakin on) niin pitäis valvoo mitä kirjottelee sinne? Eihä sit voi puhuu mitää kivoja salaisuuksia kavereitten kanssa yms. Mielummin vaikka sanoo että pistää kaikki kuvat, seinäkirjoitukset, tiedot ne sillai että ne näkyvät vain kavereille, ettei tuntemattomat nää mitä tekee facebookissa. Eikä hyväksy täysin tuntemattomien kaveripyyntöjä.

Vierailija
16/42 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hänen kaverinaan samoin kuin muutamien naapurintyttöjen (lapseni kavereiden) kaveri. Mutta, täytyy sanoa että kyllä rasittaa ne teinityttöjen jutut! Ei niitä jaksa lukea, joskus vähän vilasen jotta pysyn kärryllä mitä se oma mussukka siellä kirjoittelee.

Vierailija
17/42 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim tietyt päivitykset.

Vierailija
18/42 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein facebookin joskus 14-vuotiaana ilman mitään äitin lupaa, mutta äiti silti aina puhuu mulle facebookista esim. että joku meiän vanha tuttu pyysi hänet kaveriksi tai jotain sinne päin, eikä koskaan oo mitään sanonut että mun pitäis antaa sille salasana et se pääsis mun facebookkiin?joo en todellakaa antais :D vaik en mitää ihmeempii sielä teekään.

Vierailija
19/42 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on 13 ja 15 vuotialla profiilit, tekivät ne viime keväänä. Sovitte minkätyylisiä saa kirjoitella. Omat tekevät siellä jotain "testejä" ja kommentoivat asiallisesti kavereilleen. Jos luotat lapseen että osaa kirjottaa asiallisesti niin anna tehdä profiili.

Vierailija
20/42 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kahdella ehdolla: hyväksyy äidin kaveriksi eikä ala istua tuntitolkulla tietokoneella.

Ohjeistin teiniä siten, että laittaa kaiken näkymään vain kavereille eikä hyväksy kavereiksi sellaisia, joiden ei haluaisi näkevän omia kirjoituksiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme