Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit/mitä teit kun WTC:n terrori-isku tapahtui?

Vierailija
10.09.2010 |

Itse olin silloin anatomian iltaluennolla ja ensimmäisellä tauolla huomattiin että kaikkien puhelimiin oli tullut viestejä tapahtuneesta,ope käski kaikki heti kotiin(oli itse niin järkyttynyt) ja muistan kuinka oltiin onnellisia että luento peruttiin.Ei ollut vielä silloin ihan selvillä kuinka iso juttu se olikaan loppujen lopuksi

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti mulle synttärionnittelut USA:sta. Sit joskus n. tunnin päästä alkoi olemaan jo suomi-uutisissakin.

Oli se heti kotimaisissakin. Olin yhteydessä hetkeä ennen ja heti sen jälkeen Petalumaan, jossa oltiin varta vasten aikaisin töissä. Kun olin uudestaan yhteydessä, puhuimme lyhyesti vaan mitä oli selvinnyt ja ettei hän tekisi mitä hetkeä aikaisemmin oli päivän aikana aikonut ja hän lähti kotiinsa, vaikkei ollut tapahtuma-aluetta lähelläkään, joku sukulainen oli nykissä. Juuri ennen sitä heille lähetetty rahti New Yorkin kautta viipyi sikäläisessä tullissa aika pitkään. Muistaakseni kuusi viikkoa.

Vierailija
42/94 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettämässä esikoista....

Ei kyllä meinannut todeksi uskoa ja todella pahalta tuntui...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tornit asuntoni ikkunasta. Ei sitä tajunnut todeksi. Olin vähemmän shokissa mitä ehkä olisi pitänyt olla, jälkeenpäin olen ymmärtänyt miten suuri asia se oikeasti olikaan.

Vierailija
44/94 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laittamassa tavaraa piikkeihin (tavarantoimittajana), kun osaston vastaava tuli sanomaan, että Manhattan on maan tasalla, epäiltiin kuulemma ohjusta.

Sitten mentiin TV-osastolle katsomaan monen muun kanssa uutisia, joissa näkyi kuvia tornien tulipaloista. Kumpikaan ei ollut silloin vielä romahtanut.

Vierailija
45/94 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin unohtanut kakkukynttilän, oli lapsen 1. syntymäpäivä ja vieraita tulossa illalla. Mies oli tullut jo kotiin ja oli katsonut uutisissa,e ttä kone oli iskeytynyt torniin. Toinen kone oli just iskenyt, kun tulin sisään. Tiesi siis jo ettei ole onnettomuus kyseessä. 3 hyvää ysrävääni oli just lähdössä 2 pv päästä torstaina New Yorkiin hummailemaa. Alunperin mun oolis pitänyt mennä mukaan, mutta perhesyistä jouduin luopumaan matkasta.

Oli aika omituinen ilta, uutisia tuli tuijotettua vieraiden kanssa ja jvälillä soiteltiin ystäville, jotka oli menossa sinne. Tai hyvin pian selvisi, ettei matkaa tule.

Kyllä lopulta saatiin telkka kiinni ja lapsen synttärit kakkuineen juhlittua.

Vierailija
46/94 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa reksi kielsi puhumasta asiasta 4lk:sten kanssa.

Ystäväni amatöörivalokuvaaja on kertonut olleensa paikalla siellä kun kaikki tapahtui. Jostakin syystä hänet oli kutsuttu sinne ja sattui sitten olemaan paikalla kun kaikki tapahtui. Onkohan tämä todellakin totta vai onko ystäväni jotenkin mielisairas? Aikaisemmin en kyllä ole kuullut hänen olleen mielisairas, mutta nuoruudessa oli kyllä jonkinlaista alko-ongelmaa...

Vierailija
47/94 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin klo 17 aikoihin ja ajattelin katsoa uutiset. telkkari auki ja sieltä se tieto tuli. Muistan vielä, että siinä uutislähetyksessä näkyi suorana sen toisenkin tornin isku. Olin ihan uninen ja luulin, että nyt se eka isku näytettiin uusintana. ei meinannut tajuntaan mennä, että kyseessä oli toinenkin isku.

Vierailija
48/94 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli töissä ja mä imetin silloin reilun 3 kkn tytärtäni. AV:ltähän kuulee kaikki uutiset aina saman tien kuin ne ovat tapahtuneet (joskus jopa ennenkin). Muistan sen ihmetyksen tunteen kun menin alakertaan ja avasin telkkarin.

Vierailija
49/94 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo ryntäsi huoneeseen silmät seisoen ja illan lähetyksen sisältö sitten vähän muuttui...

Vierailija
50/94 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin laittamassa tavaraa piikkeihin (tavarantoimittajana), kun osaston vastaava tuli sanomaan, että Manhattan on maan tasalla, epäiltiin kuulemma ohjusta.

Miljoona-9/11 :D :D :D

Vierailija
51/94 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sekalaiset tunteet, tuollaista tapahtuu ja sulla itselläsi on pieni nyytti sylissä...

Vierailija
52/94 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joku oli laittanut haudalle lapun, että se joka on haudannut tänne lapsen, ottakoon yhteyttä. Mutta minne? Itse en tota lappua ole koskaan nähnyt. Otin yhteyttä Hietaniemen hautausmaata hoitavaan osoitteen ja siinä yhteydessä kaivoin hautakirjan esille. Kerroin tästä lapusta ja he ihmettelivät sitä ja sanoivat, että eivät ainakaan he ole sellaisia laittaneet minnekään haudoille.

Onnekseni havaitsin, että hautakirjassa lukee: kortteli 9, linja 12! Huh! Pääsin eroon tosta 11, mutta niin siellä tolpassa, jota käytän, lukee...

Lähetin tekstiviestin kerran sille amatöörivalokuvaajaystävälleni (olen erään edellisen tekstin kirjoittaja tässä ketjussa) joka sanoi olevansa olleen siellä paikalla kun WTC isku tuli ja olisin kysynyt, että onko tämä kaikki totta todellakin. Mutta jostakin kumman syystä tekstiviesti menikin väärään numeroon (todella harvoin naputtelen mitään vääriä numeroita kännykkääni). Tekstiviesti meni Kallion alakoulun rehtorin (T.S.:n) puhelimeen. Sieltä tuli todella äkäsiä viestejä, mutta ei kysytty, että mikäs viesti tämä tällainen on, että oletko ehkä tullut hulluksi...

Sen jälkeen eivät enää ole soitelleet Kallion alakoulusta ja pyytäneet minua sijaiseksi kielikylpyluokalle yhdeksikään päiväksi...Hiljaista on ollut...

Vierailija
53/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan myöhemmin kuitenkin? Vai tuliko tosiaan niistä livenä, miten ne tiesi kuvata kaikki kohteet livenä?

tietysti kuvattiin sitä ekaa savuavaa tornia jne. mutta siinähän se samalla tuli kuvattua se toisen koneen törmäyskin. Sen huomasi toimittajan äänestä kun hän yhtäkkiä tajusi mitä tapahtuu (toinen kone törmää). Samaten tornien sortumiset näkyivät livenä.

Vierailija
54/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin jäin ihmettelemään, kun ihmiset seisoivat Lasipalatsin kulmilla (jossa siihen aikaan Ylellä telkkareita ikkunassa) katsomassa joukolla CNN-kanavaa. Näin tekstin "America under attack" ja sekavin tuntein menin kotiin, jossa sitten selvisi mitä oli tapahtunut.

Vierailija
55/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahingossa oli telkkari auki kun imetin esikoisvauvojani sohvalla

Vierailija
56/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli armeijassa siihen aikaan siellä.

Vierailija
57/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistolla. Sisko laittoi mulle kännykkään viestiä ja myös kaverit saivat viestejä. Muistan, että oli tosi ulkopuolinen olo siellä ikkunattomassa luentosalissa. Tuntui, että koko maailma ulkona on muuttunut ja me vain istutaan siellä kammiossa.

Vierailija
58/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri töistä ja veli soitti ja komensi tv:n ääreen. Siihen sitten jäinkin loppuillaksi. 2 viikkoa tapahtuneen jälkeen lomailin miehen kanssa Englannissa, missä vietettiin hiljaista hetkeä uhrien muistolle klo 12. Ihmeteltiin, kun autot alkoivat vetää sivuun moottoritiellä, kunnes hoksattiin, mistä on kyse.

Vierailija
59/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsin ja Itävallan rajalla. Vieruskaveri puhui kännykkään ja sitä kautta sain tietää.

Vierailija
60/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ö1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi