Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit/mitä teit kun WTC:n terrori-isku tapahtui?

Vierailija
10.09.2010 |

Itse olin silloin anatomian iltaluennolla ja ensimmäisellä tauolla huomattiin että kaikkien puhelimiin oli tullut viestejä tapahtuneesta,ope käski kaikki heti kotiin(oli itse niin järkyttynyt) ja muistan kuinka oltiin onnellisia että luento peruttiin.Ei ollut vielä silloin ihan selvillä kuinka iso juttu se olikaan loppujen lopuksi

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme pitkällä automatkalla ja uutisissa oli koko ajan enemmän tietoa. kai se tieto aika nopeasti tuli, kun ekat jutut oli jotain, että 8 loukkaantunut.

Vierailija
62/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisella oli kaveri meillä ja leikkivät lasten huoneessa, en tajunnut ihan heti, mitä näin ja kuulin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin telkkarin ja sieltä tuli suoraa kuvaa tapahtumista. Meidän vauvalla oli silloin ensimmäinen nimipäivä.

Vierailija
64/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja avannut telkkarin. Meni aikaa tajuta, ettei ollutkaan elokuva. Oli se aikamoista...

Vierailija
65/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pöytävaraus hienoon paikkaan, mutta ruokahalu meni. Ei voitu syödä mitään.

Vierailija
66/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania :)

Vierailija
67/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vain seuraavan päivän kun opettajani kertoi, että oli yrittänyt mennä koulujuttuja silmälläpitäen niille nettisivuille ja ihmetteli miksi sivut on kaatunu.

Ja se joka näytteli salkkareissa sitä aki nikkistä(oliko etunimi aki?) oli kuulemma suunnitellu sille tai seuraavalle päivälle kuvauksia tyyliin seiskaan siellä wtc:n katolla :D eipä tullu kuvauksia.

Vierailija
68/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tapahtuneesta vasta muutama päivä myöhemmin.

Vierailija
69/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin töissä Tölikässä.

Vierailija
70/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin radio tiedotti monelta kanavalta jatkuvalla syötöllä uutisia, suomen puolelta tuli vaan iskelmää ja humppaa...

Vierailija
71/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahoituksen luennolla yliopistolla. Me pidettiin luento loppuun, vaikka uutisia kännyköihin tulikin. Luennon loputtua menin kämpille ja näin telkkarista kuvaa kuinka lentokoneet osui WTC:iin, muistan ensi reaktion, että ei näytä yhtään todelliselta.

Vierailija
72/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaan tenttiini TKK:lle, kun kuulin tapahtuneesta korvalappustereoideni radiosta. Ennen tentin alkua katsottiin isossa laumassa uutislähetystä salin ulkopuolella.

Vierailija
73/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äitiyslomalla. Näin suorassa lähetyksessä kun toinen koneista törmäsi tornitaloon. Totaalisen epätodellinen fiilis!

Vierailija
74/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeteltiin eduskuntatalon edessä olevia poliisiautoja

Vierailija
75/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti mulle synttärionnittelut USA:sta. Sit joskus n. tunnin päästä alkoi olemaan jo suomi-uutisissakin.

Vierailija
76/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

radiosta kuulin matkalla tapahtuneesta (eka kone) enkä ollut uskoa ennen kuin siitä puhuttiin uutisissa. Tsoukiksi luulin ennen sitä.

sitten pitikin rientää kamalaa vauhtia pysäkiltä kotiin telkkarin ääreen harmittelemaan kun kunnon ulkomaisia kanavia ei näy. BBC:ltä ehdin näkemään toisen koneen törmäyksen.

Vierailija
77/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio oli päällä ja unisiin aivoihin kantautu tieto siitä, että kaks lentokonetta törmännyt niihin. Mielenkiinto heräsi ja äkkiä asuntolan aulaan katsomaan telkkaria. Meitä oli siellä parikymmentä tuijottamassa sitä. Ehdin juuri silloin paikalle kun eka torneista luhistui. Täytyy myöntää, että harvoin itken, mutta silloin ei voinut pidätellä itkua kun tajusin, että torneissa oli edelleen satoja ihmisiä.

Vierailija
78/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tulis hakemaan, kertoi tuosta tapahtumasta, järkytyshän se oli.

Vierailija
79/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jostain syystä radio oli auki, yleensä mulla ei ole. Kanava oli vielä joku tyyliin Suomi Pop tai yhtä tyhjänpäiväinen. Juontaja naureskeli, että juuri tulleen uutisen mukaan pienkone on törmännyt world trade centeriin New Yorkissa. Avasin telkkarin ja uutoset olivat ihan aluksi tosi sekavia ja epämääräisiä, sitten alkoi Ylen näyttämässä eduskunnan täysistunnossa kulkea alhaalla uutisnauha, josta alkoi paljastua asioiden oikea tila.

Minäkin näin livenä toisen koneen törmäyksen ja molempien tornien romahtamisen.

Muistan että suomalaisista kanavista Yle oli ihan pihalla tilanteesta, se vaan näytti eduskunnan täysistuntoa jossa ei suunnilleen ollut yhtään kansanedustajaa, kaikki olivat kahvilassa katsomassa Maikkaria joka tajusi tilanteen paljon paremmin.

Vierailija
80/94 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä, kuulin aika nopeasti radiosta tapahtuneesta. Silloin oli vielä Radio City. Juontaja sanoi, että nyt on elokuva "Liekehtivä torni" käynyt toteen.

Aika pian arvailin jo, että Osama Bin Laden olisi takana. Jossain vaiheessa äitini soitti ja kertoi, että Pentagoniin on isketty myös. Siinä vaiheessa alkoi olla jo todella epätodellinen olo.

Töistä päästyäni kotiin telkkarin ääreen katsoin mieheni kanssa BBC Worldin uutisvirtaa. Näytettiin uudestaan ja uudestaan kun tornit sortuivat. Oli vaikea kunnolla käsittää/ymmärtää, että mitä tapahtuu. Sen kuitenkin jotenkin tajusin, että maailma missä elämme muuttui monella tapaa sinä päivänä.

Muutama kollega oli juuri silloin matkoilla Nykissä, heidän puolesta oli kova pelko. Selvisivät onneksi ehjinä kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä