Täällä ollaan ihanan pihalla muodista :) Olen huomannut sen, kun
olen tätä palstaa jonkun aikaa lueskellut. Eikä sinä mitään pahaa, vaikka ollaankin pihalla, mutta sitten esitetään se oma vanhentunut tyyli ainoana oikeana vaihtoehtona. Varmaan 90% palstailijoista vihaa esim. jotain pillifarkkuja ja haaremihousuja eikä pysty hyväksymään, että ne näyttäisivät hyvältä kenelläkään. Ja kaikki vähänkin erikoinen nostaa inhonväristykset. Ei, kun baariin pitää laittaa trikootoppi ja bootcut-farkut. Hiekkalaatikolle pitää laittaa ulkoilupuku. Lapselle Reimatec. Juhliin tylsän mekon kaveriksi hartiahuivi, sukkikset ja korkkarit. Ja sit ollaan kaikki samiksii.
Kommentit (115)
Ja mitä tulee shortseihin juhlavaatteena, myönnät kai itsekin että jokainen persjalkainen nainen ei voi laittaa juhliin shortseja tai yleensä koskaan, ymmärrän shortsit housuiksi joiden lahje jää reilusti yli polven.
Minun käsitykseni muodista on juuri se mitä kaupat myyvät, ymmärrän sen aika tarkasti samaksi kuin trendi. Se mitä sinä pidät muotina on minun mielestäni tyyliä, jokainen voi löytää tyylinsä ja kulkea tyylikkäästi pillifarkuissa vuodesta toiseen.
Minusta näitä tyylikkäitä naisia tosiaan tapaa harvoin, itse en heihin lukeudu, valmisvaatteet eivät istu ylilihavaan ja lyhyeen kroppaani, luotto-ompelijaa/korjaajaa ei ole ja itse olen ompelutaidoton.
Kaiken lisäksi harvoin on mahdollisuus/kiinnostusta paneutua pukeutumiseen, arkena en omia vaatteita tarvitse ja vapaa päivät menee useimmiten kotona verskoissa, koska ne on mukavat!
mainitsemasi pillifarkut on oikeastikin 99% naisista päällä ihan hirveän rumat. "Edes" täällä(kin) niin ihannoitu laihuus ei asiassa pelasta koska jalat näyttää silloin tyttölapsen rimppakintuilta ja kanankoivilta tikkuuden lisäksi.
käyttää numeroa tai kahta liian pieniä, superkireitä pillejä tai sitten ihan omaa kokoa, jotka ei karseesti kiristä vaikka slimmit ovatkin. Tsekkaa vaikka Mangon sivuilta tai Kookaïlta minkälaiset pillit on in. Yksiväriset, tummansiniset, ei risat eikä kulutetut.
kantaa sen oman tyylinsä mukaiset vaatteet yllään tyytyväisenä :)
Itse en ikinä laittaisi bootcut farkkuja jalkaani, pillit kyllä omistan vaikka kokoni onki 42-44, en myöskään ole tyyliltäni jakuupuku, korkokenkä, trenssi tyyppiä vaikka ne joidenkin päällä tyylikkäitä ovatkin.
Moni voi katsoa minua, että miten ton ikäinen ja kokoinen pukeutuu tiukkoihin housuihin ja pitää pitkiä hiuksia auki tms. mutta pukeudun niin kuin tykkään, niin kuin minulle sopii ja tuntuu kivalta.
Rakastan tennareita, leggareita, pillejä, huiveja. Mitä väliä, jos muut eivät tykkää. Oma tyyli on hyvä asia olla, ei ollenkaan paha :)
Kuvitellaan ihan hypoteettisesti vaikka näin, että itse inhoaisin shortseja yli kaiken. Sitten menen sinne juhliin ja näen tämän shortsinaisen. Hän on uskomattoman kaunis, asusteet ovat viimeisen päälle ja hymynsä hurmaava. Mutta ne shortsit - ne näyttävät ihan kammottavilta. Voisin ajatella, että "hyi kun hirveä asu. mitä tuo on oikein ajatellut, kun on pukenut shortsit tänne hienoon tilaisuuteen." Sen sijaan ajattelenkin, että shortsit ovat edelleen mielestäni rumat, mutta on jotenkin kauhean hauskaa ja piristävää että joku uskaltaa erottua.
Tätä tarkoitin avarakatseisuudella. Pitäkää te oma tyylinne ja antakaa myös muiden pitää - vaikka se olisikin vähän tavallisuudesta poikkeava ja teidän mielestänne "ihan kauhean ruma". ap
Jos on oma tyyli, ei tarvitse välittää muodista. Käytännössä sitä silti jonkin verran seurailee mittasuhteissa ja yhdistelyssä, mutta silti.
Kuvitellaan ihan hypoteettisesti vaikka näin, että itse inhoaisin shortseja yli kaiken. Sitten menen sinne juhliin ja näen tämän shortsinaisen. Hän on uskomattoman kaunis, asusteet ovat viimeisen päälle ja hymynsä hurmaava. Mutta ne shortsit - ne näyttävät ihan kammottavilta. Voisin ajatella, että "hyi kun hirveä asu. mitä tuo on oikein ajatellut, kun on pukenut shortsit tänne hienoon tilaisuuteen." Sen sijaan ajattelenkin, että shortsit ovat edelleen mielestäni rumat, mutta on jotenkin kauhean hauskaa ja piristävää että joku uskaltaa erottua.
Tätä tarkoitin avarakatseisuudella. Pitäkää te oma tyylinne ja antakaa myös muiden pitää - vaikka se olisikin vähän tavallisuudesta poikkeava ja teidän mielestänne "ihan kauhean ruma". ap
jos se on sulaudun sakkiin ja haluan olla tavis?
annat muidenkin pitää. Jotkut eivät uskalla erottua massasta ja toiset eivät edes halua. Näitä jälkimmäisiä pystyn toki ymmärtämään, koska heidän itseilmaisunsa syntyy sitten muuta kautta :) ap
Mun kropalle suorat tai bootcutit on se oikea malli. Olen sen verran reitevä ja persevä, että pilleissä näytän entistä läskimmältä.
Ylipäätään tyylikästä on poimia muodista vain itselle sopivia juttuja... kaikki muoti ei sovi kaikille ja klassinen pukeutuminen on aina in!
Ja tämä vain siksi, että rakastan kaikkea mitä Filippa K merkki tarjoaa :) ap
Jos pukeudutaan vain massamuotiin välittämättä siitä, miten vaatteet istuvat päälle tai tuntuvatko ne hyvältä, mennään ihan metsään. On surullista, etteivät ihmiset enää viitsi kiinnittää huomiota siihen, mitä materiaalia vaatteet ovat tai missä ne on valmistettu. Muoti on parhaimmillaan silloin, kun löytää jotain uutta, mikä tuntuu omalta ja vahvistaa omaa tyyliä - välittämättä siitä mitä muut ajattelevat. ap
usein vaan on niin, että hillittömästi muotia seuraavat tyypit muuttavat kameleontin lailla omaa tyyliään muodin mukana.
mutta mulle on kyllä myös ihan sama mitä muut päällensä pukevat.
Minä siis olen oikeasti pihalla enkä ollenkaan väitä tietäväni onko jonkun asusteet in vai out, ja että mikä nyt olisi tyylikästä ja ajanmukaista.
mutta mulle on kyllä myös ihan sama mitä muut päällensä pukevat.
Minä siis olen oikeasti pihalla enkä ollenkaan väitä tietäväni onko jonkun asusteet in vai out, ja että mikä nyt olisi tyylikästä ja ajanmukaista.
Toi mekko on tosi sexy vaikka samalla jotenkin tyttömäinen. Tykkään hirveesti siitä. Mutta en ole siis mikään orjallinen muodinseuraaja.
Jos menet next.co.uk sivulle niin sieltä löytyy pillimäistä farkkua, flare tyyppisiä, bootcut ja boyfriend tyylisiä.. Ei muoti ole sellainen että vaan pilligarkut on muotia, ja kaikki muu on out. Valitkoon kaikki esim. sellaiset farkut jotka sopii parhaiten omaan kroppatyyppiin.
Jos menet next.co.uk sivulle niin sieltä löytyy pillimäistä farkkua, flare tyyppisiä, bootcut ja boyfriend tyylisiä.. Ei muoti ole sellainen että vaan pilligarkut on muotia, ja kaikki muu on out. Valitkoon kaikki esim. sellaiset farkut jotka sopii parhaiten omaan kroppatyyppiin.
Kärsitkö jostain mielenterveyden häiriöstä? Kuulostat minusta jotenkin maaniselta.
Muuten kaikkihan tietää miltä 80- luvun muoti näyttää, silloin varmaan ne, jotka inhosi olkatoppauksia saivat osakseen samanlaista pilkkaa mitä ap:lta tulee..
Niin, tässä ryhdyttiin jo pohtimaan, että mitä se muoti edes on. Itse näen sen jonkinlaisena virtauksena joka leviää muutaman ihmisen välityksellä laajemmaksi ilmiöksi. Muoti on jotain mikä säväyttää, innostaa, on tuoretta ja erilaista, piristää elämää, tuntuu raikkaalta. Muoti on jotain, millä voi maustaa omaa tyyliään ja ilmentää omaa persoonaansa. Sitten on tietenkin olemassa myös massamuoti, jolla ei oikeastaan ole muodin kanssa enää mitään tekemistä. Massamuoti on korkeintaan jotain, joka on joskus ollut muotia. Massamuotia voi ostaa vaikka Onlysta, jos ei oikein tiedä miten päin tässä elämässä olisi.
Vielä noista pillifarkuista - otetaan se nyt esimerkiksi, kun niistä puhuttiin paljon. Se että pillifarkut eivät olisi enää muotia, on yhtä järjetön väite kuin se, jos sanoisin ettei t-paidat olisi enää muotia. Pillifarkuista on tullut perusvaate, jota löytyy lukemattomia eri versioita, jotkut niistä muodikkaita ja jotkut vähemmän muodikkaita. Yhtä järjetöntä on myös väittää, etteivät pillifarkut sovi kenellekään. Itse en keksi yhtään vaatekappaletta, joka ei sovi kenellekään, koska ruma voi olla kaunista ja yhtä hyvin kaunis rumaa. Maailma on pirstaloitunut ja oikeastaan kaikki on nykyään muotia ja mikään ei ole. Riippuu täysin kontekstista.
Minusta on suorastaan surullista, kuinka konservatiivisia täällä kylmässä pohjolassa ollaan pukeutumisen suhteen. Lapset vaatetetaan kyllä hauskasti, mutta johonkin se leikkimielisyys katoaa sitten oman pukeutumisen kohdalla ja mietitään ainoastaan sitä, että sovinkohan varmasti joukkoon. Olenkohan varmasti oikeanlainen. Kun joku poikkeaa joukosta, arvostellaan ja kritisoidaan, kun ei nähdä sitä omaa suppeaa elinpiiriä laajemmalle eikä oikein edes ymmärretä muusta. Alkuperäisessä viestissäni mainitsin juuri nuo juhlatilaisuudet ja niissähän tämä ilmiö selvästi korostuu. Samat nutturat ja hartiahuivit toistuvat miltei kopiona toisistaan, vaikka juhlat olisivat täydellinen mahdollisuus tehdä irtiotto harmaasta arjesta ja esitellä sitä omaa persoonaansa.
Mutta joo. Loppujen lopuksihan tärkeintä on se, että viihtyy omissa vaatteissaan ja ne pitävät lämpimänä. Itse tykkään viettää koti-iltaa haaremihousuissa ja joku toinen verkkareissa. Älkää silti tulko minulle sanomaan, että juuri ne haaremihousuni ovat väärät. Ette te sen tyylikkäämpiä itsekään siellä koneen ääressä ole. Toivoisin vain vähän avarakatseisuutta teille, joiden mielestä "vaatekappale x on ihan kauhea ja ei sovi koskaan ikinä kellekään". Ei se niin ole. ap