Täällä ollaan ihanan pihalla muodista :) Olen huomannut sen, kun
olen tätä palstaa jonkun aikaa lueskellut. Eikä sinä mitään pahaa, vaikka ollaankin pihalla, mutta sitten esitetään se oma vanhentunut tyyli ainoana oikeana vaihtoehtona. Varmaan 90% palstailijoista vihaa esim. jotain pillifarkkuja ja haaremihousuja eikä pysty hyväksymään, että ne näyttäisivät hyvältä kenelläkään. Ja kaikki vähänkin erikoinen nostaa inhonväristykset. Ei, kun baariin pitää laittaa trikootoppi ja bootcut-farkut. Hiekkalaatikolle pitää laittaa ulkoilupuku. Lapselle Reimatec. Juhliin tylsän mekon kaveriksi hartiahuivi, sukkikset ja korkkarit. Ja sit ollaan kaikki samiksii.
Kommentit (115)
Ihminen, jolla on itsetuntoa, uskaltaa pukeutua niinkuin haluaa, eikä todellakaan lue lehdistä, mikä on muotia!
Muoti on epävarmoja ihmisiä varten!!
Anna mun kaikki kestää. Tiesitkö ap että kaikki eivät pidä tuollaisista trendipelleistä kuin sinä!
Muotinatsit ovat turhimpia, mitä on.
Joissain piireissä ainakin tuollaisiin juhlissa pukeutunutta pidetään aika tyhjäpäänä ja halpana. Ei kukaan itseään arvostava aikuinen laita tuollaisia päälleen.
muoti ole vain sitä, mitä juuri nyt monet ihmiset pitävät päällään tai tekevät, ei sitä, mikä oikeasti näyttää hyvältä? Tänä vuonna oli muotia pastellinväriset farkut, ovatko siis kaikki sinisiä farkkuja käyttävät so last season?
hyvän näköiset jonkun päällä, mutta eivät ne sovi kaikkien juhlien kontestiin. Joissain juhlissa on parempi olla tylsän näköinen, jos se tarkoittaa säällistä asua kuin että on vaan joku roiskeläppä.
Harva yli 30-vuotias näyttää muulta kuin halvalta hyvin niukissa alaosissa.
erotan muodin ja tyylin toisistaan siinä, että tyyli on jotain, joka on ajatonta ja pysyvää - ainakin siis sellaisella ihmisellä, joka on löytänyt oman tyylinsä. Ajatellaan vaikka, että tyylisi on klassisen naisellinen. Sinulla on upea pikkumusta, jota käytät vuodesta toiseen, mutta asustat sen täysin eri tavalla vuonna 2010 kuin kymmenen vuotta sitten. Tai tyylisi on mukavuutta arvostava ja vähän boheemi - luultavasti et siltikään käytä täysin samoja vaatteita vuodesta toiseen, vaikka tyylisi säilyykin samana. Valitset muodista ne asiat, mitkä sopii tyyliisi ja persoonaasi.
Ja tuo onkin se juttu, mikä tekee muodista tärkeää. Se tuo iloa ja vaihtelua elämään, parhaassa tapauksessa yllätyksiä ja erilaisuutta. Aina ei tarvitse näyttää samalta eikä sitä voi vaatia muiltakaan, jotka tahtovat vähän enemmän irrotella vaatteillaan. ap
Voit olla muodikas, mutta se oletko tyylikäs, on toinen juttu. Muodikkuus on sellaista trendien seuraamista, tyylikkyys taas sitä että osaa katsoa mikä sopii itselle ja vartalonmallille. Muodikkuus ei useinkaan ole se paras ja kaunein vaihtoehto.
pelkästään visuaalista ja vaatteen fyysiseen muotoon liittyvä tekijä. Tällä hetkellä muotiin ja
trendeihin ja etenkin sen edelläkävijoihin vaikuttavat enemmän tietyt asenteet ja elämäntyylilliset seikat kuin se, mikä housujen linja on nyt se muodikkain. Ainakin rumuus näyttää olevan yksi trendeistä, samoin lähivaate.
erotan muodin ja tyylin toisistaan siinä, että tyyli on jotain, joka on ajatonta ja pysyvää - ainakin siis sellaisella ihmisellä, joka on löytänyt oman tyylinsä. Ajatellaan vaikka, että tyylisi on klassisen naisellinen. Sinulla on upea pikkumusta, jota käytät vuodesta toiseen, mutta asustat sen täysin eri tavalla vuonna 2010 kuin kymmenen vuotta sitten. Tai tyylisi on mukavuutta arvostava ja vähän boheemi - luultavasti et siltikään käytä täysin samoja vaatteita vuodesta toiseen, vaikka tyylisi säilyykin samana. Valitset muodista ne asiat, mitkä sopii tyyliisi ja persoonaasi.
Ja tuo onkin se juttu, mikä tekee muodista tärkeää. Se tuo iloa ja vaihtelua elämään, parhaassa tapauksessa yllätyksiä ja erilaisuutta. Aina ei tarvitse näyttää samalta eikä sitä voi vaatia muiltakaan, jotka tahtovat vähän enemmän irrotella vaatteillaan. ap
sulla silti kyllä aukkoja järjenjuoksussa, muoti kun on sitä että tehdään samat asiat samaan aikaan, tänä vuonna pidetään juhlissa shortseja ja ensi vuonna kalsareita. Eihän siinä ole mitään iloa ja erilaisuutta, on vain useampia samalla tavalla pukeutuneita ihmisiä. Miksei voi käyttää omaa mielikuvitustaan pukeutumisessa, ja pitää vaikka cowboy- bootseja silloin kun kaikki muut orjallisesti käyttävät balleriinoja?
ja tästä kirjoitin aikaisemminkin. Muoti on sellainen asia, josta joukko ihmisiä kiinnostuu niin paljon, että siitä tulee ilmiö. Sitten kun näkee ne shortsit kaikilla juhliin osallistuvilla, niin eihän se ole enää kauhean kiinnostavaa ja erilaista. Ja nimenomaan pitää laittaa ne cowboy-bootsit silloin, kun kukaan muu ei vielä ole tajunnut tehdä sitä - jos se näyttää tarpeeksi hyvältä, siitä syntyy muoti-ilmiö :) Tällaista asennetta toivoisikin näkevänsä lisää. ap
Mä kun luulin et pillit on jo pois muodista, mut hyvä jos ei ole :)
Mä kun luulin et pillit on jo pois muodista, mut hyvä jos ei ole :)
Annas minulle vinkkiä tuohon rock-konserttiongelmaan!
Kiva että on muitakin joiden mielestä bootcut-malli on oikeasti se hyvä farkkumalli :)
Mutta minä olenkin jo kolmekymppinen eikä tässä elämänvaiheessa ole aikaa eikä rahaa seurata muotia sen kummemmin. Lehdistä voi sitten ihmetellä että käyttääkö aikuisetkin tosiaan pillifarkkuja. Ja siinä vaiheessa kun itse ostan vähänkin pillimmät housut ne ovatkin jo menossa muodista pois...
Mutta kivointa on juuri se ettei tässä iässä enää ota mitään paineita muodista.
vihaa esim. jotain pillifarkkuja
A. Mitä väliä jollain muodilla? Kukin pukeutukoon oman mielensä mukaan. Mitä se on keneltäkään pois vaikka olisi kuinka out?
B. Pillifarkut eivät ole olleet muodissa enää pariin vuoteen.
legginsit ja conversen nahkalenkkarit, printti paita vähän pidempää mallia ja sit joku kiva muodikas neule siihen ja ehkä huivi.
Ihanan teinii mut mua ei haittaa :-)
Et luule olevasi tyyliguru, jos et kerran olekaan :) Mutta osa on sellaisia, jotka neuvovat muitakin ja kauhistelevat, vaikka oma tyyli ei ole mistään kotoisin. ap
tosiaankaan laita pillifarkkuja enkä haaremihousuja. Ne niitä käyttäköön, joille ne sopivat.
Itse yleistät muuten ihan samalla tavalla =D =D
joista otetaan vaikutteita ja joiden joitain osia pukeutumisesta aletaan jäljitellä niin että niistä tulee trendisettereiden vakiokamaa. Siitä ne sitten valuvat vesitettyinä henkkamaukkaan. Vaikka tämä reino-muoti (ei pelkästään ne tossut...).